דו"ח מבקר המדינה בעניין מימון מפלגות: איזה מפלגות חרגו ובכמה?

    אבי רבינא No Comments on דו"ח מבקר המדינה בעניין מימון מפלגות: איזה מפלגות חרגו ובכמה?

    בבדיקה מצא המבקר כי בבחירות לכנסת ה-21 חרגו דגל התורה, מרצ ותע"ל מתקרת ההוצאות והוא הורה להן להשיב עשרות אלפי שקלים מהמימון שניתן להן – תע"ל 100 אלף שקלים, מרצ 75 אלף ודגל התורה 30 אלף

    מתניהו אנגלמן צילום: משרד המבקר
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן מפרסם הבוקר (שלישי) דו"ח ביקורת שערך בעניין ניהול החשבונות וההוצאות של הסיעות והרשימות השונות במערכות הבחירות לכנסות ה-21 וה-22. בבדיקה מצא המבקר כי בבחירות לכנסת ה-21 חרגו דגל התורה, מרצ ותע"ל מתקרת ההוצאות והוא הורה להן להשיב עשרות אלפי שקלים מהמימון שניתן להן – תע"ל 100 אלף שקלים, מרצ 75 אלף ודגל התורה 30 אלף.

    עוד נמצא כי בתקופת הבחירות לכנסת ה-22 חרגו מתקרת ההוצאות רשימות מרצ, העצמאות, העבודה, התנועה הירוקה, הליכוד וגשר. הליכוד, העבודה, העצמאות, ומרצ נדרשות להשיב 200 אלף שקלים. התנועה הירוקה 100 אלף, גשר 30 אלף, וש"ס תשיב 50 אלף שקלים על הוצאות שלא בהתאם לחוק דרכי תעמולה.

    "בדומה לתקופות השוטפות הקודמות, גם בשנת 2019 התקיים אירוע הלאומיאדה שאותו ארגנו הגורמים שארגנו את שלושת אירועי הליכודיאדה בשנים קודמות. קיום אירועי הליכודיאדה נדון בהרחבה בדוחות הביקורת שעסקו בחשבונות סיעת הליכוד בשלוש התקופות השוטפות הקודמות, וממצאי הביקורת האמורה העלו כי מתקיימים מאפיינים רבים המעידים על קשר ישיר ומובהק בין אירועים אלה לבין הסיעה ועל תרומתם לקידום ענייני הסיעה, ולפיכך הסיעה קיבלה תרומה שאינה עומדת בגבולות הקבועים בחוק", נכתב בדו"ח.

    "בעצם קיומו של האירוע בתקופת הבחירות לכנסת העשרים ואחת – גם אם בשינוי מסוים ממתכונתם של האירועים בתקופות השוטפות הקודמות – האירוע שימש במה לשרים ולחברי הכנסת של הסיעה וגם ניתן לו סיקור תקשורתי נרחב בכלי תקשורת מרכזיים – ולפיכך גלומה בו תרומה לסיעה, ועקב כך הכנסות הסיעה לא היו בגבולות הקבועים בחוק לעניין קבלת תרומות".

    "על הסיעה להסדיר נהלים ברורים בכתב, הן כלפי מארגני אירוע הלאומיאדה והן כלפי המשתתפים בו בכל הנוגע לאירוע זה, לרבות בנוגע לפרסומים בדבר האירוע, בנוגע להשתתפות אקטיבית של חברי הסיעה ונבחריה באירוע ובנוגע למסרים המועברים במהלכו", קבע המבקר.

    על מפלגת בל"ד הוטל קנס של 20 אלף שקל. לדברי המבקר: "בתקופות הקודמות וגם בתקופה השוטפת כללה בל"ד בחשבונותיה הוצאות עבור הפעלת קייטנה לילדים. אם יש בקייטנה משום פעילות של שמירת קשר עם הציבור, דבר המוטל בספק לנוכח גילם הצעיר של המשתתפים בה, הרי שבמבחן הדומיננטיות מכלול הנסיבות מוביל למסקנה כי בסבסוד קייטנה גלומה הטבה כספית ישירה למשפחות המשתתפים".

    חוסן לישראל נקנסה ב-50 אלף שקל, "הסיעה ניהלה את חשבונותיה שלא לפי הנחיות מבקר המדינה והדבר התבטא בעיקר בכך שבידי הסיעה לא היו אסמכתאות מספקות שיש בהן כדי לבסס את סבירות ההוצאות שדווחו על ידה בגין אבטחת מידע".



    0 תגובות