צעד דרמטי למודיעין: נחתם ההסכם לבניית קריית המודיעין בנגב

    קובי פינקלר No Comments on צעד דרמטי למודיעין: נחתם ההסכם לבניית קריית המודיעין בנגב

    קריית המודיעין תוקם על שטח של כ-2,500 דונם, מתוכם כ- 450 אלף מ"ר בנוי. בקריה צפויים לשרת למעלה מ- 12,000 אנשי קבע וחיילים בסדיר, והיא תקלוט את יחידות האיסוף, המודיעין, הסייבר והטכנולוגיה. את הקריה תבנה חברת "שיכון ובינוי". צפי אכלוס – 2028

    16:24
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on תעלומה: מי פרץ לדף הבית של להיטי אברהם פריד?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר עיכובים רבים זה קורה – בטקס במעמד שר הביטחון בני גנץ, שהתקיים היום (שני) סמוך לצומת ליקית, בהשתתפות הרמטכ"ל, אביב כוכבי, מנכ"ל משרד הביטחון אמיר אשל, ראש אמ"ן אהרון חליוה, ראשי רשויות בדרום ונציגי חברת "שיכון ובינוי", נחתם ההסכם בין משרד הביטחון וחברת "הקמפוס – הקריה למודיעין, פענוח וסייבר בע"מ".

    חברה ייעודית בבעלות מלאה של "שיכון ובינוי בע"מ", על הסכם הזיכיון להקמתה של קריית המודיעין. ההסכם עם הזכיין כולל מימון, תכנון, הקמה ותפעול של הבסיס לתקופה של 26 שנים. על ההסכם חתמו מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אמיר אשל, ומנכ"ל ויו"ר דירקטוריון שיכון ובינוי תמיר כהן.

    על פי ההסכם, חברת שיכון ובינוי תתכנן, תממן, תקים ותפעיל את קריית המודיעין שתוקם בצומת ליקית. הקריה תאכלס כ-12,000 חיילים וקצינים מיחידות איסוף, מודיעין, סייבר וטכנולוגיה, וכן את יחידות המטה של אגף המודיעין. האכלוס צפוי להסתיים בשנת 2028.

    קריית המודיעין תוקם על שטח של כ-2,500 דונם, מתוכם כ- 450 אלף מ"ר בנוי. בקריה צפויים לשרת למעלה מ- 12,000 אנשי קבע וחיילים בסדיר, והיא תקלוט את יחידות האיסוף, המודיעין, הסייבר והטכנולוגיה, וכן את מטה אגף המודיעין ומערך ההדרכה שלו, הפרוסים היום באזורי ביקוש בגוש דן ובבסיס המרכזי בגלילות. כחלק מהמעבר, ישנה מחויבות בין כלל הגופים ליצירת פתרון תחבורתי מהיר מהמרכז לדרום עד לאכלוס הבסיסים.

    הקמת קריית המודיעין, שאותה מובילים מנהל המעבר דרומה במשרד הביטחון ואגף המודיעין בצה"ל, היא אבן הדרך המרכזית בתוכנית הלאומית להעברת מחנות צה"ל דרומה.

    זהו גם המכרז הגדול והמורכב ביותר מבין חמשת פרוייקטי המעבר דרומה: קריית ההדרכה של צה"ל והעברת בח"א 27 לנבטים הושלמו לפני מספר שנים, קריית התקשוב הדיגיטלית מוקמת בימים אלה בבאר שבע, המרה"ס – מרכז ההספקה הדרומי – מוקם בימים אלו ליד משמר הנגב, וכעת יוצאת לדרך גם קריית המודיעין.

    שר הביטחון, בני גנץ אמר במעמד: "זהו אתגר גדול והזדמנות גדולה למדינה, לחברה ולצה"ל. התנאים בבסיס שנבנה כאן, והאמצעים שיושקעו בו מבחינת התשתית – ישדרגו את יכולות אמ"ן. ובנוסף, המעטפת שתכלול גם שיפור משמעותי של התחבורה ממרכז הארץ לדרום, וגם סיוע למשפחות שיבחרו לעבור לכאן בסבסוד מגורים ובפתרונות תעסוקתיים, ישדרגו את הדרום כולו".

    הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי אמר בטקס: "בעשור האחרון צה"ל האיץ את מעבר יחידותיו לדרום, כיום שליש ממשרתי צה"ל משרתים בנגב ובעתיד יצטרפו אליהם יחידות נוספות. המעבר דרומה חשוב ביותר ואיכות המודיעין של מדינת ישראל, גם היא חשובה ביותר, ולכן העקרון שצריך להוביל הוא פיתוח הנגב לצד טיפוח האנשים המשרתים בנגב".

    *מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (במיל') אמיר אשל אמר בטקס: "היכולת להגשים חזון לאומי ולהביא לשינוי עמוק בנגב, נשענת על רוח עשייה פורצת גבולות, על אמונה בדרך, והזכות הנדירה להיות שותף למהלך היסטורי ברוח בן גוריון. אנו יוצאים היום לשלב המימוש. אין חזרה לאחור".

    יו"ר ומנכ"ל שיכון ובינוי, תמיר כהן אמר: "מדובר בפרויקט שאפתני בהיקף של מיליארדי שקלים אשר יתרום רבות להעצמת הצבא ויעודד תעסוקה בנגב. שיכון ובינוי תפעל ככל הניתן לשילוב ספקים מקומיים בפרויקט, ולקידום הכלכלה בדרום".

     

     

     



    0 תגובות