פיצוי נפגעי אסון מירון: חברי הכנסת תוקפים את החלטת האוצר

    אבי רבינא No Comments on פיצוי נפגעי אסון מירון: חברי הכנסת תוקפים את החלטת האוצר

    נציג האוצר הודיע כי עמדת משרד האוצר כי לא יגובש מתווה פיצויים באסון מירון עד לסיום דיוני ועדת החקירה לחקר האסון האזרחי הגדול בישראל | ח"כ יעקב אשר התפוצץ על האוצר: "אתם רוקדים על דם הנפטרים, השופטת כבר אמרה שאין קשר בין החקירה למתווה הפיצויים"

    צילום: פלאש 90
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חברי הכנסת החרדים ובראשם חברי הכנסת גפני אשר ופינדרוס בדיון בוועדת העבודה והרווחה על הצעת חוק סיוע לנפגעי אסונות לאומיים אזרחיים, במסגרתו הבהירו אנשי האוצר כי משפחות בני ההרוגים באסון מירון לא כלולים בחוק משום שאין עדיין החלטה סופית של וועדת החקירה הקובעת האם יש למדינת ישראל אחריות לאסון האזרחי הגדול בישראל.

    במהלך הדיון בהצעת החוק של ח"כ אפרת רייטן בוועדת העבודה והרווחה  זאת לאחר שמשפחות של שניים מהרוגי האסון העידו על היעדר מענה למשפחות מהמדינה, אמר נציג האוצר כי ההחלטה כרגע היא לחכות עם הפיצוי למשפחות נפגעי אסון מירון עד לסיום העבודה של ועדת החקירה,.

    חברי הכנסת שנכחו בדיון זעמו על הדברים. חה"כ יעקב אשר : "יו"ר ועדת החקירה בעצמה אמרה שאין קשר בין ועדת החקירה לבין הפיצויים וזו הפעם השנייה שנציג של האוצר אומר את זה. ח"כ אשר הקריא ממכתבה של יו"ר ועדת החקירה, שיצא בעקבות פניית "קול חי" לפיו הוועדה תעסוק בהמלצות להילולה ולא בפיצויים למשפחות.

    ח"כ יצחק פינדרוס: "ההצעה לפיצוי המשפחות של ח"כ משה גפני בוועדת הכספים בשלהי הממשלה הקודמת לא בוצעה, על כן יש לנו חובה מוסרית לכלול את המשפחות בחוק ולהעביר אותו כמה שיותר מהר. האוצר מקבל ריבית אם יחסוך את הכסף עד 2041? הרי בסוף אתם תשלמו. למה אתם מוציאים את הנשמה לאנשים?".

    ח"כ קטי שטרית: "אנשים נזרקים מבתיהם, אין להם כסף לשלם על המצבה.. אין בזה שום היגיון. אתם אומרים דברים כדי להרוויח זמן – זה ישאיר את המשפחות במצב גרוע וזה גם יעלה למדינה יותר. ילדים יטופלו אצל פסיכולוגים, פסיכיאטרים וחלקם אולי יאושפזו בעקבות האסון – מה אתם מרוויחים מגרירת הרגליים הזו?".

    יו"ר הוועדה, ח"כ רייטן מרום אמרה בתגובה לדברים: "אנחנו נעשה הכל כדי לקדם את זה בלי קשר לוועדת החקירה, אנחנו וכולם יודעים שאין לזה שום קשר ושבסוף מדינת ישראל משלמת. עדיף שתשלם עכשיו, זה יחסוך כסף, זמן ומשאבים".

    סיגלית חברון, שבנה נהרג באסון: "יש את אלה שיודעים להילחם ומשיגים ויש אחרים. המשפחות כל כך עסוקות בלאסוף את עצמן, הדברים האלה רחוקים מאתנו, לא חיפשנו מריבות ולא להאשים אף אחד. רק עכשיו, שבעה חודשים אחרי, אישרו לנו טיפולים ברווחה בדימונה. אתמול הבן שלי קיבל את הטיפול ה-3 שלו, בן 11. בחיים לא פגשתי נציג של המדינה, אף אחד לא פנה אלינו. אני זאת שהייתה צריכה לפנות לרווחה בעצמי"

    שי צרפתי, שנו של משה צרפתי ז"ל שנהרג באסון: "המדינה לא הייתה שם בשבילינו. תבואו אלינו, תגידו מה קרה. קיבלנו תעודת פטירה במייל, זהו. אף משפחה שכולה לא אמורה לצאת למאבק ציבורי, לא על חקירת האירוע ולא על הכרה ופיצוי. האחריות היא כל כולה על המדינה. אני מרגיש כמו בסדרת ריאליטי – אנחנו רואים את הוועדה יום יום, איך כולם שופכים רפש אד על השנייה ומדור במוות של אבא שלי, זה פצע שלא מגליד, אנחנו חיים אותו יום יום".

    יו"ר הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר הצטרף גם הוא לעמדת חברי הכנסת ותמך בהכללת משפחות הרוגי האסון: ״עברו כבר חודשים מאז אסון מירון, הביטוח הלאומי מסייע למשפחות עם עובדי השיקום ומעניק להן באופן שוטף את מלא הזכויות לפי מה שמאפשר החוק. נדרשת חקיקה ברורה לגבי סיוע למי שנפגע באסון לאומי, כי הזמן עובר ואין להם מענה".

    "לצערי, נראה שבקצב הזה, עם כל הבירוקרטיה והטרטור ייתכן וכשתתקבל החלטה הזכאים לא יהיו בחיים כדי לקבל את המגיע להם. הביטוח הלאומי תומך בקידום החקיקה ומקווה שגרירת הרגליים בנושא זה בכלל וכלפי נפגעי אסון מירון ואסון נחל צפית בפרט יגיע לכדי סיום מהיר על מנת לתת, שעה אחת קודם, סיוע לנפגעים ולמשפחותיהם״.

     



    0 תגובות