הרב הראשי בהדלקה בכותל: "הכותל לכולם אך תוך שמירה על מנהגי המקום"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on הרב הראשי בהדלקה בכותל: "הכותל לכולם אך תוך שמירה על מנהגי המקום"

    הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו השתתף הערב בהדלקת הנר הראשון בכותל המערבי, יחד עם שר הביטחון בני גנץ. הרב לאו שיבח את רב הכותל על דרכו המאירה והמקבלת את כולם בשמחה, "תוך שמירה על נהלי והרגלי המקום בהתאם לקדושה הראויה"

    הרב הראשי בכותל הערב צילום: פלאש90
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרה"ר הגר"ד לאו השתתף הערב (ראשון) בהדלקת נר ראשון של חנוכה בכותל המערבי יחד עם שר הביטחון בני גנץ ורב הכותל והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ'.

    הרב הראשי התייחס בדבריו על המנסים לקעקע את קדושת הכותל והחפצים להופכו למקום מחלוקת ואמר, "הכותל לכולם אך תוך שמירה על מנהגי המקום, מחזק את ידי רב הכותל הגר"ש רבינוביץ בעמידתו למען קדושת המקום".

    הרב לאו הוסיף, "אנו נמצאים כאן ברחבת הכותל המערבי קרובים מאד מאד למקום המקודש ביותר של העם היהודי, הר הבית, ואנחנו עוד לא זוכים להדליק שם את המנורה אלא רק כאן את החנוכה. אנו עומדים כאן בתפילה ובתקווה שנדע תמיד לשמור על מסורת יחד".

    הרב העביר ביקורת מרומזת על הפרובוקציות ושיבח את אנשי הכותל האמיתיים, "במקום הזה יש נשות ואנשי כותל אמיתיים, אלו שנמצאים כאן בכל יום, בכל שעה ובכל מזג אויר ושומרים ומכבדים את המקום אשר מזמין את כל העולם כולו כפי שנאמר "כי ביתי בית תפילה ייקרא לכל העמים".

    הרב הבהיר בדבריו כי הכותל פתוח לכולם, "מזמינים את כולם לכאן להרגיש בבית בצורה מכובדת ומכבדת תוך שמירה על קדושתו של הכותל המערבי".

    הרב סיים את דבריו ואמר, "זו ההזדמנות לחזק את ידיו של ידידי רב הכותל המערבי הגאון הרב שמואל רבינוביץ אשר שומר על קדושת המקום ובהכנסת אורחים מאירת פנים לכולם מזמין את כולם להגיע תוך שמירה על נהלי והרגלי המקום בהתאם לקדושה הראויה".

    ההדלקה בכותל הערב. צילום: פלאש 90

     

     

     

     



    0 תגובות