רה"מ בנט בפתח הדיון על הזן החדש: "אנחנו בפתחו של מצב חירום"

    איתי גדסי וצבי טסלר No Comments on רה"מ בנט בפתח הדיון על הזן החדש: "אנחנו בפתחו של מצב חירום"

    ראש הממשלה בנט בהצהרה בפתח הדין בעניין הוריאנט הדרום אפריקאי: הוריאנט החדש מדבק מאוד, בקצב הרבה יותר מהיר מהדלתא. בימים הקרובים נדע יותר; במהלך הלילה עודכנתי שנמצאה חולה מאומת פה בישראל, וזה מטריד. עיקרון העל שלנו כרגע הוא לפעול מהר, חזק ועכשיו. בעיקר במה שנוגע לכניסות לישראל והיציאות ממנה"

    ראש הממשלה, נפתלי בנט צילום: ALEX KOLOMOISKY/POOL
    16:02
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on "את שונאת את החרדים?": כיצד הגיבה היועמ"שית?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה, נפתלי בנט מסר הצהרה בפתח הדיון בעניין זן הקורונה החדש – B.1.1529: "לפני כמה שבועות, כשעשינו את התרגיל הלאומי "אומגה" לתרחיש של וריאנט קטלני חדש, זה היה נראה קצת תלוש. מיותר לציין שזה אחד המהלכים הכי משמעותיים שהכינו אותנו בדיוק למצב שאנחנו עכשיו, אולי, נמצאים בו. כבר אתמול בערב חזרנו לתובנות מהתרגיל והתחלנו ליישם במהירות.

    הוריאנט החדש מדבק מאוד, בקצב הרבה יותר מהיר מהדלתא. אנחנו כרגע ניזונים ממערכת הבריאות של דרום אפריקה, שעושה עבודה מאוד מרשימה, אבל אין לנו עדיין את מלוא המידע. בימים הקרובים הידע שלנו יתרחב בצורה מאוד מהירה – נדע האם הוריאנט באמת פורץ חיסוניות, באיזה קצב, האם זה קטלני יותר או לא, איך זה משפיע על ילדים, וכיו"ב.

    הוריאנט הדרום אפריקני בישראל: מקרה אחד זוהה, שניים נוספים נבדקים

    במהלך הלילה עודכנתי שנמצאה חולה מאומת פה בישראל, וזה מטריד. עיקרון העל שלנו כרגע הוא לפעול מהר, חזק ועכשיו. בעיקר במה שנוגע לכניסות לישראל והיציאות ממנה, עד שהמצב יתבהר. כשיתבהר, נחליט מה אנחנו עושים.

    אנחנו כרגע בפתחו של מצב חירום, אני מבקש מכולם היערכות והירתמות מלאה לעבודה מסביב לשעון", אמר בנט.

    במשרד הבריאות עדכנו הבוקר, כי לראשונה זוהה בישראל הוריאנט שהתגלה במדינות דרום אפריקה. מדובר כרגע בחוזר ששב ממלוואי ובנוסף קיים חשד לעוד שני מקרים של שבים מחו"ל שכרגע ממתינים לתוצאות הריצוף שלהם והם נשלחו לבידוד.

    בשלושת המקרים מדובר במחוסנים שפרטי ההתחסנות שלהם נמצאים כרגע בתהליך אימות. במשרד הבריאות הוסיפו כי החקירה נמצאת בעיצומה אחר מגעים נוספים ו"משרד הבריאות ממשיך לעקוב אחר המצב ויעדכן את הציבור בהתפתחויות". כזכור, מדובר בוריאנט שעשוי להיות עמיד בפני החיסון, כך חוששים גורמי הבריאות בארץ ובעולם.

    בדיון שהתקיים אמש במשרד הבריאות בראשות ראש הממשלה ושר הבריאות, הוחלט על הגדרתן של מדינות דרום אפריקה כ'אדומות'. המדינות הן: דרום אפריקה, לסוטו, בוטסואנה, זימבבואה, מוזמביק, נמיביה ואסוואטיני. זרים ממדינות אלו לא יוכלו להיכנס לישראל.

    בנוסף, כלל השבים לישראל ממדינות אלו, לרבות מחוסנים בחיסון שלישי, יופנו לבידוד במלוניות קורונה למשך 7 ימים, וישוחררו לאחר ביצוע 2 בדיקות PCR שתוצאתן שלילית. נוסעים שיסרבו להיבדק יחויבו בבידוד שאורכו 14 ימים במלונית קורונה.



    0 תגובות