השר כהנא לא מקבל את המלצת הנציב: מכבד את חופש הדיבור

    אבי רבינא No Comments on השר כהנא לא מקבל את המלצת הנציב: מכבד את חופש הדיבור

    בתגובה להחלטת הנציב שהם, אומר השר לשירותי דת: "היום שבו יסתמו לרבנים פיות יהיה היום שבו הם יאבדו את אמון קהל מרעיתם ושומעי לקחם. בחודשים האחרונים נפגעתי אישית מספר פעמים מהתבטאויות של הראשל"צ הגאון הרב יוסף, עם זאת חרקתי שיניים ושתקתי. כך אעשה גם הפעם"

    מתן כהנא צילום: פלאש 90
    13:06
    16.04.24
    עפר גדנקן No Comments on ההמלצות של אלקטרה לתחזוק נכון של המזגן לקראת הקיץ

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השר לשירותי דת, מתן כהנא מגיב להחלטת נציב תלונות הציבור על שופטים, אורי שהם ובוחר שלא לקבל את המלצתו – להדיח את הראשון לציון מבית הדין הגדול ולזמנו לנזיפה. "חופש הדיבור וההתבטאות של רבנים ומנהיגים רוחניים, גם אם הם נושאים במשרה ממשלתית, הינה ליבת האמון שרוכש קהל שומעי לקחם למנהיגם הערכי והרוחני", אומר כהנא בתגובה להחלטה.

    "היום שבו יסתמו לרבנים פיות יהיה היום שבו הם יאבדו את אמון קהל מרעיתם ושומעי לקחם", הוסיף השר והדגיש "בחודשים האחרונים נפגעתי אישית מספר פעמים מהתבטאויות של הראשל"צ הגאון הרב יוסף, עם זאת חרקתי שיניים ושתקתי. כך אעשה גם הפעם ככל שהחוק מאפשר לי זאת".

    כזכור, נציב תלונות הציבור של שופטים, קרא היום לשר לשירותי דת, לשקול את המשך כהונתו של הראשון לציון, הגאון הרב יצחק יוסף כדיין בבית הדין הרבני הגדול. בנוסף, הנציב קורא לשר לזמנו לנזיפה. זאת, על רקע התבטאויותיו כנגד רפורמת הכשרות ובפרט על רקע עריכת "כינוס חירום" של מועצת הרבנות הראשית כנגד הרפורמה. הנציב קבע כי על הראשון לציון, חל איסור להתבטא בנושאים פוליטיים.

    החלטת הנציב מעוררת סערה בקרב הציבור וגל של תגובות במערכת הפוליטית.

    ח"כ אוריאל בוסו הגיב: "אין גבול לבושה, נציב תלונות השופטים שאמור לשמור על ממלכתיות, הפך גם הוא להיות בצד האנטי ומחליט לשנות סדרי בראשית, ולאסור על הראשל"צ שהוא הסמכות העליונה ההלכתית שנבחרה כחוק, ועוסקת בכל נושאי הדת מיום היווסדה של הרבנות הראשית, כך נהגו".

    ח"כ מיכאל מלכיאלי: "החלטת נציב תלונות הציבור לזמן את מרן הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף לשיחת שימוע, הוא יום אבל לאומי שיזכר לדורי דורות – מדובר בפגיעה חמורה בכל ציבור שומרי המסורת. דברים ששמענו עליהם רק במדינות ובמשטרים אפלים ואיש לא חלם שיהיה במדינת היהודים. כל עם ישראל כאיש אחד צריך להגיע לשימוע ולכאוב את כאב הפגיעה החמורה במרן".

    ח״כ משה ארבל: "זקנותו של אורי שוהם מביישת את צעירותו. חוסר האומץ לטפל בפניותי כנגד שופט בית משפט למשפחה שסרח ובתלונות קשות נוספות מותירות בידו זמן לעבוד אצל המרכז הרפורמי ולבזות את כבוד התורה ומרן הראשון לציון. החלטותיו הפוליטיות הן שפוגעות באמון הציבור במערכת השפיטה בישראל".

    ח"כ ינון אזולאי: "החלטת השופט אורי שוהם הינה החלטה שערורייתית שכל יהודי באשר הוא צריך להזדעזע ולכאוב על הפגיעה בכבוד התורה. שוהם נוהג ולא בפעם הראשונה כמי שמייצג את התנועה הרפורמית הפועלת ללא לאות לסתום את פיותיהם של רבני ישראל. הראשון לציון הגאון הרב יצחק יוסף שליט"א בדבריו ממשיך את העתקת השמועה ודעת תורה של רבני ישראל מאז ומעולם וכך ימשיך לעשות ללא מורא ופחד. זאת התורה לא תהא מוחלפת. אני מציע לשופט שוהם לרכז את מירב האנרגיות שלו לטיפול הבעיות במערכת המשפט ויש הרבה כאלה".

    מלשכת נשיא בית הדין הגדול, הגאון הרב דוד לאו נמסר: "נשיא בית הדין הגדול הגר"ד לאו דוחה על הסף את קביעתו של נציב תלונות הציבור על השופטים המתעלמת מכללי האתיקה לדיינים לפיהם התבטאות של רב ראשי בנושא הלכתי, אינה רק רשות אלא אף חובה. זהו תפקידו של רב ראשי, להביע את עמדת ההלכה ולקיים "לא תגורו מפני איש". הרבנים הראשיים לישראל יחד עם רבני ישראל ימשיכו לעמוד על משמר ההלכה ולא יושפעו מביקורות כאלה או אחרות".



    0 תגובות