נציב התלונות על שופטים ממליץ להדיח את הגר"י יוסף מביה"ד הגדול

    אבי רבינא 3 Comment on נציב התלונות על שופטים ממליץ להדיח את הגר"י יוסף מביה"ד הגדול

    הנציב שהם קרא לשר לשירותי דת להדיח את הראשון לציון מכהונתו בבית הדין הרבני הגדול, וכן לזמנו לנזיפה על רקע התבטאויותיו. שהם קבע כי על הראשון לציון חל איסור להתבטא בנושאים פוליטיים | בש"ס מגיבים: "אין גבול לבושה"

    צילום: מארק ישראל סלם/פול | דוד כהן, פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נציב תלונות הציבור של שופטים, השופט בדימוס אורי שהם מקבל את תלונת "המרכז הרפורמי לדת ומדינה" וקורא לשר לשירותי דת, לשקול את המשך כהונתו של הראשון לציון, הגאון הרב יצחק יוסף כדיין בבית הדין הרבני הגדול. בנוסף, הנציב קורא לשר לזמנו לנזיפה. זאת, על רקע התבטאויותיו כנגד רפורמת הכשרות ובפרט על רקע עריכת "כינוס חירום" של מועצת הרבנות הראשית כנגד הרפורמה. הנציב קובע כי על הראשון לציון, חל איסור להתבטא בנושאים פוליטיים.

    בהחלטתו, הזכיר הנציב שהם כי כבר באוקטובר 2020, על רקע התבטאויות חריפות של הראשון לציון נגד מערכת המשפט, הוא המליץ לשר לשירותי דת, לכנס את הוועדה לבחירת דיינים ולהחליט האם הגר"י יוסף ראוי להמשיך ולכהן בתפקידו כדיין בבית הדין הרבי הגדול.

    החלטת הנציב מעוררת סערה בקרב הציבור וגל של תגובות במערכת הפוליטית.

    ח"כ אוריאל בוסו הגיב: "אין גבול לבושה, נציב תלונות השופטים שאמור לשמור על ממלכתיות, הפך גם הוא להיות בצד האנטי ומחליט לשנות סדרי בראשית, ולאסור על הראשל"צ שהוא הסמכות העליונה ההלכתית שנבחרה כחוק, ועוסקת בכל נושאי הדת מיום היווסדה של הרבנות הראשית, כך נהגו".

    ח"כ מיכאל מלכיאלי: "החלטת נציב תלונות הציבור לזמן את מרן הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף לשיחת שימוע, הוא יום אבל לאומי שיזכר לדורי דורות – מדובר בפגיעה חמורה בכל ציבור שומרי המסורת. דברים ששמענו עליהם רק במדינות ובמשטרים אפלים ואיש לא חלם שיהיה במדינת היהודים. כל עם ישראל כאיש אחד צריך להגיע לשימוע ולכאוב את כאב הפגיעה החמורה במרן".

    ח״כ משה ארבל: "זקנותו של אורי שוהם מביישת את צעירותו. חוסר האומץ לטפל בפניותי כנגד שופט בית משפט למשפחה שסרח ובתלונות קשות נוספות מותירות בידו זמן לעבוד אצל המרכז הרפורמי ולבזות את כבוד התורה ומרן הראשון לציון. החלטותיו הפוליטיות הן שפוגעות באמון הציבור במערכת השפיטה בישראל".

    ח"כ ינון אזולאי: "החלטת השופט אורי שוהם הינה החלטה שערורייתית שכל יהודי באשר הוא צריך להזדעזע ולכאוב על הפגיעה בכבוד התורה. שוהם נוהג ולא בפעם הראשונה כמי שמייצג את התנועה הרפורמית הפועלת ללא לאות לסתום את פיותיהם של רבני ישראל. הראשון לציון הגאון הרב יצחק יוסף שליט"א בדבריו ממשיך את העתקת השמועה ודעת תורה של רבני ישראל מאז ומעולם וכך ימשיך לעשות ללא מורא ופחד. זאת התורה לא תהא מוחלפת. אני מציע לשופט שוהם לרכז את מירב האנרגיות שלו לטיפול הבעיות במערכת המשפט ויש הרבה כאלה".

    מלשכת נשיא בית הדין הגדול, הגאון הרב דוד לאו נמסר: "נשיא בית הדין הגדול הגר"ד לאו דוחה על הסף את קביעתו של נציב תלונות הציבור על השופטים המתעלמת מכללי האתיקה לדיינים לפיהם התבטאות של רב ראשי בנושא הלכתי, אינה רק רשות אלא אף חובה. זהו תפקידו של רב ראשי, להביע את עמדת ההלכה ולקיים "לא תגורו מפני איש". הרבנים הראשיים לישראל יחד עם רבני ישראל ימשיכו לעמוד על משמר ההלכה ולא יושפעו מביקורות כאלה או אחרות".

    השר לשירותי, דת מתן כהנא הגיב להחלטה ובחר שלא לקבל את המלצת הנציב: "חופש הדיבור וההתבטאות של רבנים ומנהיגים רוחניים, גם אם הם נושאים במשרה ממשלתית, הינה ליבת האמון שרוכש קהל שומעי לקחם למנהיגם הערכי והרוחני", כתב כהנא.

    "היום שבו יסתמו לרבנים פיות יהיה היום שבו הם יאבדו את אמון קהל מרעיתם ושומעי לקחם. בחודשים האחרונים נפגעתי אישית מספר פעמים מהתבטאויות של הראשל"צ הגאון הרב יוסף, עם זאת חרקתי שיניים ושתקתי. כך אעשה גם הפעם ככל שהחוק מאפשר לי זאת".

    ‏ח"כ בצלאל סמוטריץ הגיב: "הניסיון למנוע מהרבנים הראשיים להביע דעתם בנושאים שבסמכותם ובאחריותם הוא חמור ומקומם. הרבנים הראשיים חייבים לקדם מהלכים שהם סבורים שהם נכונים בתחומי אחריותם ולנסות למנוע מהלכים הרסניים ומזיקים לשיטתם. הרבנים הראשיים אינם פקידים ואינם כפופים,  מקצועית והלכתית לדרגים הפוליטיים. עצמאותם היא עצמאותה של הרבנות הראשית וטוב עשה השר כהנא שדחה את המלצות הנציב שוהם על הסף".

    יו״ר סיעת יהדות התורה ח״כ יעקב ליצמן: "ההתערבות הבוטה של אורי שוהם בהתנהלות הראשון לציון הגר״י יוסף שליט״א, הינה שערורייתית, מקוממת, ומבטאת את רוח הזדון הרפורמית של הממשלה.

    אין ולא יהיה מי שימנע מפוסקי ההלכה, לנהוג כפי מחויבותם ואמונתם, להתריע ולעמוד בפרץ נוכח הפגיעות הקשות, והמגמות להרוס את ערכי הדת והמסורת בישראל. יש לדחות בתוקף את הנסיונות להלך אימים על גדולי ישראל, בדרכים של הפחדות ואיומים".

    ח"כ אורי מקלב: "הם חושבים כי הרב הראשי הם 'רב מטעם' עושה דברם, אך הרשל"צ אינו מחוייב להם או למדיניותם שאף לדעת 'עם הארץ' לא הגיעו, אלא לתורה הקדושה והוא אומר את הדברים נוכחה. התוכחה שלו מפריעה להם עד כי הם אינם יכולים לסבול ולשמוע זאת. הם פועלים בניגוד לתורת ישראל ומנסים לעקור את ההלכה ומצפים כי הרב הראשי יתמוך בכך?!, זו חובתו וזו שליחתו".

    ח"כ איתמר בן גביר: "ההחלטה של אורי שוהם היא מפגן של צביעות. כששופט העליון מני מזוז יצא נגד השר אמיר אוחנה, נציב התלונות על שופטים שוהם הסתפק באמירה "ראוי היה להימנע מהאמירות" ודחה את התלונות נגד מזוז. אבל כשמדובר ברב הראשי שמתבטא בסוגיות ההלכתיות החשובות ביותר לעם היהודי, אז אורי שוהם יוצא מגדרו כדי להשתיק, לפגוע ולהתנגח. חרפה".

    בן גביר הוסיף כי: "מי שמתבטא כך נגד הרב הראשי לישראל לא ראוי להישאר בתפקידו, ואני קורא לשר המשפטים לעשות שימוש בסמכותו להדיח נציב תלונות על שופטים שמתנהג באופן שאינו הולם את מעמדו".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      לא הבנתי למה הרבנים מחכים, שיגיע כל השמד לפועל.
      צריך שיורו לציבור לצאת לחסום את כל הצירים המרכזיים של מדינת ישראל ולהביע מחאה על רמיסת הדת שהופכת את המדינה לאחת המדינות בעולם ומה השוני בנינו. השלב הבא ברית מילה וכבר אנו נמצאים בגזרות יוון. להתעוררררר

    2. 2

      נראה את הגיבור הזה מותח ביקורת על שופטים (שזה תפקידו האמתי)