כולם נקבצו: חגיגת יט' בכסליו בתל אביב

    נדב דוד No Comments on כולם נקבצו: חגיגת יט' בכסליו בתל אביב

    מאות מתושבי העיר תל אביב מכל הזרמים, הגיעו אמש לחגיגת יט' כסליו להתוועדות מיוחדת בבית הכנסת "גאולת חב"ד" שבמרכז העיר. בהשתתפות רב העיר הרב ישראל מאיר לאו, שליחי חב"ד בעיר ורבנים נוספים | גלריה

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שלוחי חב"ד הפרוסים ברחבי העיר ללא הפסקה תל אביב-יפו ושכונותיה, ארגנו במהלך הימים האחרונים, עשרות התוועדויות לרגל חג הגאולה י"ט כסלו בהם השתתפו אלפים מתושבי העיר מכל החוגים והמחישו את הביטוי הידוע 'יפוצו מעיינותיך חוצה'.

    לחגיגת י"ט כסלו המרכזית בעיר שהתקיימה בהיכל בית-הכנסת 'חב"ד – גאולת ישראל' שבלב העיר, הגיעו מאות תושבי העיר מכל הגילאים והמגזרים, מצעיר תל-אביבי שהניח כיפה על ראשו ועד לחסיד בעלז עבדקן, שישבו כאיש אחד ליד שולחנות ערוכים לסעודת מצווה מתוך התעוררות הלב ושמחה חסידית.

    חלקו הרשמי של האירוע אותו הנחה בחן חסידי המרצה המפורסם השליח הרב מנחם גרליצקי, שרומם את הקהל לאווירת חג אמיתית, החל באמירת תהילים יחד עם זקן השלוחים הרב שלום בער בוטמן, כאשר הקהל מוסיף בתפילה מיוחדת לרפואתו של ידיד חב"ד בתל-אביב, "גיבור ישראל" מר אביגדור קהלני, שאמור היה לשאת דברים בהתוועדות אך נבצר ממנו, עקב מצבו הבריאותי.

    שליח הרבי לתל-אביב ורב קהילת חב"ד, הרב יוסף גרליצקי, פתח בדברי התעוררות על הצורך דוקא בימינו אלו להיות שקועים לחלוטין בתורת החסידות ובעולמה של החסידות, שזוהי הדרך היחידה להתגבר על חושך ושקר העולם-הזה ההולך ומתחזק.

    אורח מיוחד באירוע היה הרב מרדכי אוירבך, רב קהילת 'אביר יעקב' בתל-אביב ומזקני גדולי הדור בחוגים הליטאיים והכלל-חסידיים, שנשא דברי הערכה חמים לפעילות שכניו שלוחי חב"ד בת"א, אותם הוא מכיר מקרוב.

    "הרבי אמר לכל אחד מחסידיו – לך נא ראה את שלום אחיך", אמר הרב אוירבך בהתרגשות רבה, "וכל אחד מהחסידים עונה "הנני", וללא שאלות וללא חששות, קם והולך לאן שרק צריך, כדי למצוא את אחיו היהודי ולהאירו באור התורה".

    עבור רבה הראשי של תל-אביב, הרב ישראל מאיר לאו, זו מסורת של ארבעים שנה, להשתתף בחגיגת י"ט כסלו המרכזית בת"א, ולרתק את הקהל המגוון בסגנונו המיוחד. הפעם הפתיע הרב לאו וחשף סיפורים אישיים מופלאים על הקשר הנדיר שזכה לו עם הרבי לאורך השנים, על פגישותיו עם הרבי, ועל המסר המיוחד שקיבל מהרבי שוב ושוב – פעולה אחת לקירוב יהודי אחד, בכוחה להשפיע על אלפי יהודים לשנים רבות.

    עוד נשאו דברים, הרב אבשלום קציר מרבני תל-אביב, שהמחיש בצבעים חיים את ה"ופרצת" של תורת החסידות, ואיש התקשורת הפופולארי אהוד מאיר, שריגש את הקהל עד דמעות בסיפורו האישי, על החיבור המיוחד שלו לרבי ולשלוחיו, וכיצד חוברת אקראית של תורת הרבי הצילה והאירה את חייו ואת חיי חבריו, בתוככי כפר נידח בלבנון, תחת אש טילים בעיצומה של מלחמת לבנון השניה…

    במהלך ההתוועדות ניגנו יחדיו המשתתפים, ניגוני שמחה ורגש חסידיים בניצוחם של הזמר שמחה פרידמן, החזן צבי גרינהיים ובעל המנגן החסידי עובד מוניס שסחפו את מאות המשתתפים לריקוד של שמחת חג אמיתית.

    במקביל לאירוע הגדול התקיימה גם תוכנית ייחודית באולם סמוך למאות ילדי מרכז העיר ת"א, בניהולה של השליחה הרבנית רבקה רייצס, שהקנתה לילדים בדרך חווייתית ומקורית את שמחת חג הגאולה י"ט כסליו.

    בתום האירוע הרשמי, הזמינו מארגני האירוע, השלוחים ר' יצחק לפקיבקר ור' יצחק ביר מאגף הפעילות של מרכז חב"ד בת"א, את הקהל כולו להתוועדות חסידית אל תוך הלילה, עם השליח הרב גערליצקי, הרב אברהם שמואל לוין והאורח הנגיד החסידי ר' אליהו שלוסברג אליהם הצטרפו רבים מאנ"ש, השלוחים, תלמידי ואברכי ישיבת חב"ד חזון אליהו ומקורביהם.

    צילום: ישראל בליזובסקי



    0 תגובות