מרגש: האם היהודייה התעקשה האב הטורקי נכנע; הילד המשותף חגג בר מצווה

    אבי יעקב No Comments on מרגש: האם היהודייה התעקשה האב הטורקי נכנע; הילד המשותף חגג בר מצווה

    שמחה גדולה ואור של תקווה ניטעה השבוע במחלקה למאבק בהתבוללות ביד לאחים כאשר בן לאם יהודייה ואב טורקי חגג בר מצווה בטקס צנוע ומרגש עם חבריו | האב המוסלמי כעס ואיים ובמקביל שטף את מוחו של הנער במסרים נגד היהדות | אך התעקשותה של האם ניצחה לבסוף, נער בר המצווה נכנס לעול מצוות כיהודי

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נתוני ההתבוללות קשים שחלקם נחשפו בשבוע שעבר, מדירים שינה מעיני רבים. יד לאחים שהקים בשנים האחרונות אגף מיוחד שמטפל במקרים אלו – זאת נוסף על המחלקה למאבק בטמיעה שמטפלת בנשים שנישאו לערבים מקומיים.  קיבלו השבוע סיפור משמח: התעקשותה של אישה יהודייה שנישאה לטורקי שאותו הכירה בחו"ל, הביאה את האב בעל כורחו לאפשר את חגיגת בר המצווה של הילד המשותף.

    האישה היהודייה אמנם התגרשה לפני כמה שנים מהבעל הטורקי, אבל העובדה שהוא עבר להתגורר בארץ, בסמיכות אליה. ומכוח החלטת בית המשפט שהעניקה לאב הטורקי משמורת חלקית על הילד המשותף למרות היותו אדם אלים ומוסכן, הדבר גם מקשה על חינוכו של הנער. האב הטורקי שטף את מוחו במסרים נגד היהדות והיהודים, ושכנודע לו כי הוא אמור לחגוג בר מצווה, הטיל על כך וטו.

    לדבריו, בנו מוסלמי וכל טקס יהודי שיערך לו ויחנוך אותו כיהודי בוגר, יפגע בו. האב סירב לכל תכנית, השתולל מכעס ואיים כי יפגע באם היהודייה, אם בר המצווה תיערך ובנו יחגוג בבית הכנסת.

    האם היהודייה הבינה שמדובר באבן בוחן ושאם היא תיכנע לו בנושא הזה, בנה יגדל כמוסלמי. בתמיכת העובדת הסוציאלית של יד לאחים החליטה האם להטיל את כל כובד משקלה. היא הבהירה לטורקי כי הכנסתו של בנה לעול מצוות כיהודי בוגר חשוב לה גם יותר מחייה, ושאיומיו אינם מפריעים לה.

    במקביל לכך, חונך יד לאחים ליווה את הנער הסביר לו על חשיבות בר המצווה ומשמעותה, הכין אותו לכניסתו לעול מצוות ולימד אותו להניח תפילין באמצעות זוג תפילין מהודר שרכשו יד לאחים עבור הנער הצעיר. הדברים פעלו  ודבריו של האב המוסלמי בגנות היהדות ובר המצווה נפלו על אוזניים ערלות.

    באירוע המרגש שנערך בבית הכנסת השכונתי ושבמרכזו עלה לתורה וקרא בה כבקי ורגיל נטלו חלק פעילי יד לאחים, בני משפחתה של האם וגם חבריו לכיתה שלא ידעו על מאבק שהתרחש מאחורי הקלעים על עתידו של חברם.



    0 תגובות