סובלת מאנדומטריוזיס? אפשר לעזור לך!

    עפר גדנקן 1 Comment on סובלת מאנדומטריוזיס? אפשר לעזור לך!

    שרי סבלה במשך שנים רבות מכאבים קשים ובלתי מוסברים. בימים בהם הכאבים היו עזים במיוחד, היא לא הייתה מסוגלת ללכת לבית הספר והתפתלה מכאבים. הרופאים התקשו לגלות את גורמי הכאב ואט אט החלה הסביבה הקרובה להאשים אותה שהיא מדמיינת או ממציאה את הכאבים מסיבות אחרות. שרי המשיכה לסבול, וגם נעלבה עמוקות.
    בהמשך, כששרי אובחנה כמי שסובלת מאנדומטריוזיס, הבינו גם בני משפחתה את העובר עליה.
    אז מה זה בעצם אנדומטריוזיס? מי סובל מזה וכיצד ניתן לאבחן?
    ריאיון עם ד"ר אלעד ברקוביץ – מנהל היחידה לאנדומטריוזיס בבית החולים שיבא תל השומר

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מה זה בעצם אנדומטריוזיס וכמה אחוזים מהאוכלוסייה סובלות ממנה?

    אנדומטריוזיס היאמחלה שכיחה אצל נשים שפוגעת בהיבטים שונים במעגל חייהן. מדובר בכאבים  כרוניים באיזור האגן, כאבים במצבים שונים, דימומים ובמקרים מסוימים אף פגיעה במערכות פיזיולוגיות שונות.

    זו בעצם דלקת כרונית שמחמירה בזמנים חודשיים והיא עלולה ליצור הידבקויות שונות ואף להחמיר עם השנים. כ10% מהנשים סובלות מהמחלה ולכן המודעות אליה חשובה מאד.

    איך נדע לזהות את המחלה?

    יש בנות צעירות שסובלות מאד מהמחלה ולא מסוגלות לתפקד בזמנים מסויימים בחודש ולכן נעדרות מבית הספר – דבר שאמור להדליק נורה אדומה. פעמים רבות אף מתייחסים לכך בחוסר הבנה מספק ולא מבינים כי באמת מדובר בכאבים חזקים ובסבל שגורם עם הזמן להיווצרות ציסטות ובעיות נוספות. אצל אחרות ניתן להבחין במחלה רק בגיל מאוחר יותר, לאחר הנישואין, כאשר יש פגיעה בהתקדמות תהליכים טבעיים וכן לעתים קושי להרות.

    כיצד מטפלים במחלה?

    מאחר שזו לא מחלה זיהומית, אלא דלקת במערכת החיסון, כלומר – תגובה של מערכת החיסון שיוצרת תאי דלקת, חשוב לטפל בשלב מוקדם ככל האפשר. ככל שנגלה את המחלה יותר מוקדם, נוכל לתפוס אותה בשלב יותר מוקדם ולשפר את איכות החיים של המטופלת. ועוד יותר מכך, למנוע נבעתיד בעיות פוריות. מדובר בטיפול תרופתי שמדכא את פעילות התאים הללו ומפחית דלקתיות והתפתחות נגעים.

    פעמים רבות אנחנו ממליצים גם על תוספת של טיפולי רפואה משלימה ולרוב, גם לתזונה יש השפעה על המחלה והמצב משתפר כאשר מקפידים על תפריט מאוזן ומתאים.

    אצלנו בשיבא, ניתן טיפול מלא ועוטף לפי הצורך. מאחר שהיחידה הינה חלק מהמערך הגדול של המרכז הרפואי שיבא, ניתן לקבל מענה מולטידיסיפלינרי, כך שבנוסף לשיתופי הפעולה המתקיימים עם כל המרפאות  ועם הרופאים המומחים כל אחד בתחומו, יש לנו כאן צוות של פסיכולוגיות, עובדות סוציאליות, פיזיותרפיסטיות לרצפת האגן, תזונאיות ועוד, ואנחנו מתרגשים בכל פעם מחדש לפגוש נשים שפשוט 'התחילו לחיות' או עוד יותר מכך – זכו ללדת לאחר אבחון וטיפול מתאים.

    האם המחלה היא תורשתית?

    אנדומטריוזיס היא בהחלט תורשתית. במרפאה שלנו אנחנו מטפלים הרבה באמהות ובנות, באחיות ואפילו בבנות דודות שסובלות מאותה בעיה. במשפחות בהן זה נמצא בתורשה אנחנו פוגשים את זה בכמות של פי 6 או 7 מכלל האוכלוסייה. צריך לזכור שהמחלה יכולה להופיע גם בלי תורשה ולכן המודעות לתסמינים ולכך שיש לה טיפול חשובה מאד. מעבר לכך, הבשורה שאפשר לשפר את איכות החיים גם לסובלות מהמחלה, היא בהחלט משמחת.

    המרפאה לאנדומטריוזיס בשיבא מטפלת בנשים מכל קופות החולים, ניתן לתאם תור במערכת ולהגיע עם הפניה מרופא משפחה או נשים ועם טופס 17.

    ניתן ליצור קשר ולקבל מידע נוסף במספר טלפון 03-5305999 או בדוא"ל [email protected]



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      התמונה היא של בית החולים בלינסון