רוטמן סירב לדרישת ח"כ לסקי: "לא אפרסם שמות המועמדים שנפגשו איתי"

    ישראל רובין No Comments on רוטמן סירב לדרישת ח"כ לסקי: "לא אפרסם שמות המועמדים שנפגשו איתי"

    חה"כ גבי לסקי לשמחה רוטמן: "חשוף את שמות המועמדים לשיפוט איתם נפגשת". רוטמן בתגובה: "אני נפגש עם המועמדים מתוך כבוד לחוק היסוד, לא אפרסם שמות המועמדים שנפגשו איתי מוזמנת לפנות אליהם ולשאול"

    ח"כ שמחה רוטמן צילום: Sraya Diamant/Flash90
    16:24
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on תעלומה: מי פרץ לדף הבית של להיטי אברהם פריד?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חה"כ גבי לסקי פנתה השבוע לחה"כ שמחה רוטמן, בדרישה שיפרסם את שמות המועמדים לשיפוט בבי המשפט העליון איתם נפגש.

    רוטמן סירב, והשיב בתגובה: "נפגשתי עם כל מועמד שביקש להיפגש, וכמוני למיטב ידיעתי גם חברי הוועדה האחרים. בנוגע לשמות המועמדים, איני נוהג לפרסם מיוזמתי, פרטים אודות אנשים שנפגשים איתי, אולם כמובן שאין לי שום התנגדות שתפני לכל המועמדים ותשאלי אותם עם מי הם נפגשו, ואני נותן את הסכמתי מראש לפרסום העובדה שנפגשתי עם מועמד זה או אחר".

    עוד אמר חה"כ רוטמן: "כפי שציינת במכתבך, אכן, כל מועמד שלא התרשמתי ממנו בצורה בלתי אמצעית, סיכוייו להיבחר נמוכים יותר. יתרה מכך, איני מתכוון לקדם את מועמדתו של מועמד שלא נפגש עימי כיוון שאין תחליף להתרשמות בלתי אמצעית, ולא ניתן ללמוד בצורה מעמיקה על תפיסת עולמו של אדם מבלי לקיים עמו פגישה".

    בתוך כך, לפני כחודש פורסם ב-ynet, כי נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות אסרה על שופטים מכהנים שמועמדים לתפקיד שופט בבת המשפט העליון, להיפגש עם חברי הוועדה לבחירת שופטים.

    חיות אסרה על שופטים שמועמדים לעליון, להיפגש עם חברי הוועדה

    חבר הוועדה, ח"כ שמחה רוטמן החליט לצאת נגד ההנחיה וטען כי היא פוגעת דווקא באותם שופטים ובסיכוייהם להיבחר, ביחס למועמדים אחרים, שאינם שופטים – איתם הוא נפגש.

    במכתב ששיגר לנשיאת העליון, אסתר חיות הוא קרא לה לאפשר לכל המועמדים להפגש עם חברי הוועדה, כפי שהוא עצמו נפגש עד כה עם מועמדים אחרים.

    השופטת חיות השיבה כי האיסור על השופטים להיפגש עם חברי הוועדה נועד "למנוע פוליטיזציה של מערכת המשפט". היא "סבורה כי האדם היחיד שמורשה להיפגש עם שופטים מכהנים הוא יו"ר הוועדה, שר המשפטים – וגם פגישה כזו צריכה לקבל את אישורה". היא הסבירה כי יתר חברי הוועדה יוכלו להתרשם מן המועמדים כשאלה יופיעו בפניהם ב"שימוע" שנערך בפני הוועדה כולה.

    הנשיאה חיות ציינה כי ההנחיה ניתנה לראשונה על ידי נשיאת בית המשפט העליון לשעבר, מרים נאור: "הנחיה זו של קודמתי בתפקיד וטעמיה של ההנחיה כפי שפורטו בפסק הדין מקובלים עלי. יצוין כי הנשיאה נאור, וכמוה גם אנוכי, איפשרנו בעבר קיום פגישות בין שרת המשפטים ובין מועמדים שהם שופטים מכהנים, וזאת לאחר קבלת אישור מראש. לגורמים הפוליטיים הנוספים וכן לנציגי לשכת עורכי-הדין החברים בוועדה לבחירת שופטים, נתונה ההזדמנות להתרשם ממועמדים שהם שופטים מכהנים, במסגרת הראיון בוועדת המשנה, לצד החומר הרב העומד לרשות חברי הוועדה לצורך קבלת החלטה".

    ח"כ רוטמן הגיב: "כחבר הוועדה חשוב לי מאוד להיפגש אישית עם כל מועמד לבית המשפט העליון שרוצה בכך, ולאפשר לכל מועמד להציג את תפיסת עולמו וכישוריו. הזמן המוקצה לראיון לכל מועמד במסגרת וועדת המשנה איננו מאפשר דיון מעמיק ופתוח בנושאים משפטיים, ובוודאי לא לצורך הצגת תפיסת עולם משפטית מלאה ומורכבת אשר כל מועמד לבית המשפט העליון מחזיק בה מטבע הדברים.

    תשובתה של חיות מדהימה. לטענתה לגיטימי למנוע מחברי הוועדה, המכהנים מכח חוק יסוד השפיטה, לבצע את עבודתם מטעמים של "שמירה על עצמאותה של הרשות השופטים וחיזוק אמון הציבור בשופטיו". (אני בטוח שעכשיו אתם מאמינים יותר בבית המשפט).

    אני הודעתי ומודיע בשנית, שמצדי כל מועמד שירצה להציג בפניי את עמדתו ואת תפיסת עולמו, מוזמן ויזכה לאוזן קשבת.

    התכונות החשובות ביותר אצל שופט הן עצמאות וכבוד לחוק. הנחייתה של נשיאת העליון אינה מעודדת לא את התכונה הראשונה ולא את התכונה השנייה", כתב רוטמן.



    0 תגובות