לאחר שביטל את התוכנית בקריית גת: אלקין מציע לחרדים את עכו והנגב

    איתי גדסי 2 Comment on לאחר שביטל את התוכנית בקריית גת: אלקין מציע לחרדים את עכו והנגב
    זאב אלקין צילום: פלאש 90
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משרד השיכון פרס היום (שלישי) בוועדת הכלכלה את "התכנית הלאומית לשיכון" לשנים הקרובות. ביניהם חצי מיליון דירות חדשות בארבע השנים הקרובות, וכן 280 אלף התחלות בניה, 300 אלף שיווקי קרקע ו-180 אלף עסקאות בקרקעות מדינה. התכנית גובשה עם משרד הפנים.

    יו"ר הוועדה, מיכאל ביטון (כחול לבן) הדגיש כי שלושת משימותיו העיקריות של המשרד הוא דיור בר-השגה לזוגות צעירים, שיפור הדיור הציבורי וקידום ההתחדשות העירונית. הוא קרא למשרד לשקול מחידוש תכנית "בית צומח" בפריפריה, השכרת דירות ע"י המדינה עבור הדיור הציבורי, והזהיר כי הגדלת השיווקים לבדה לא תביא להורדת מחירי הדיור – ללא תכנית לדיור בר-השגה לזוגות צעירים. ביטון הבטיח לקיים כבר בהקדם דיון ממוקד בצרכי הדיור של החברה החרדית.

    לדברי שר השיכון זאב אלקין, הסיבה למשבר הוא עליית מחירי הדיור כמעט בכל העולם, ועיקר משימתנו היא הגדלת ההיצע. בשנים 2020-2019 נרשמה ירידה חדה בשיווקי הקרקע וירידה דרמטית בעסקאות – וזו הסיבה לעלייה החדה במחירי הדיור השנה. הירידה בשיווקים ובעסקאות היא פועל-יוצא של אי-אישור התקציב הממשלתי. שר השיכון אף מקווה להגיע ל-6,500 דירות להשכרה בשנת 2022.

    לאחר הביטול הדורסני של הבנייה לחרדים בקריית גת, הבטיח אלקין ליזום שכונות ייעודיות לחרדים אבל לא באזורים שהם דורשים אלה בעכו והקמת עיר חרדית חדשה בנגב – כסיף. אלקין מעוניין לשים את החרדים במקומות בעייתיים שאף ציבור לא מעוניין לגור שם.

    בתגובה, ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) תקף את ביטול תכניות דיור עבור הציבור החרדי, למרות שאצלו עמוקה תרבות רכישת דירות: "היה פתרון מסוים בקרית גת, אך אתה נתת הוראה לוועדות התכנון להפסיק את העבודה במיזם הזה. מעורבות הציבור החרדי ברכישות הדירות גדולה יותר ביחס לחלקה באוכלוסייה, אחוז הקניה גדול יותר, וכיוון שלא נותנים פתרון הוא מחפש שווקים אחרים ואז מתערבים בשוק הכללי".

    מקלב הוסיף, "כאשר יש מצוקת דיור היא לא פחותה מהציבור הכללי ואף יותר מכך. וכאשר לא מטפלים בזה זה משפיע על מחירי הדיור הכלליים". מקלב דרש בדיון נתונים כמה החסר הקיים היום בשוק וכמה הצפי העתידי.

    ח"כ ישראל אייכלר, הדגיש את מצוקת הדיור במגזר, ואת חוסר ההתאמה של תעסוקה, תחבורה וחינוך – למיזמי השיכון השונים, "בלי תעסוקה, חינוך ותחבורה, אנשים לא יגיעו לשכונות חדשות בפריפריה", הזהיר.

    ח"כ יעקב אשר, הציג את הצורך לפעול לפי נתונים בחוסר בדיור – לפי מגזרים, הצהיר כי פתרון הדיור למגזר החרדי – תשפיע על ירידת מחירים כללית, וקרא לקדם את השכונה החרדית המתוכננת בקרית גת. "לציבור שלנו אין פתרונות דיור בערים המעורבות כי ראשי ערים מונעים הקמת שכונות למגזר החרדי, קרית גת מערב היה הפתרון היחיד לחרדים אבל גם את זה ביטלת, אם לא תייצרו פתרונות לחרדים זה ישפיע לרעה על כל השוק", הזהיר.

    "אני מסכים עם דבריו של ח"כ אשר, יש תופעה חמורה בישראל שראשי עיר אומרים שכף רגלו של חרדי לא תדרוך אצלם, זה מגונה", אמר יו"ר הוועדה. ח"כ אשר דרש כי "משרד השיכון חייב לשווק דירות לחרדים לפי חלקם באוכלוסייה".

     



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      רוצה לפתור את בעיית הערבים בעכו ובנגב ע"י בלי עם הרע הילודה בציבור החרדי

    2. 1

      אלקין מדמיין את בית שמש…הוא זוכר בכלל מה קורה בבית שמש ? חסימות כבישים אלימות נגד נשים בגלל לבוש לא צנוע ובכללי דחיקה של האוכלוסיה המקומית לצאת מהעיר מה גם שעכו זה לא בית שמש יותר דומה ללוד ורק חסר שגרעין תורני יבעיר את העיר ואז באמת יהיה כאן גוג ומגוג