מחשש למס עודף: המיסוי על השמנים ותחליפי הדלקים יידחה

    צבי טסלר No Comments on מחשש למס עודף: המיסוי על השמנים ותחליפי הדלקים יידחה

    יו"ר ועדת הכספים קושניר הודיע כי הצווים על מיסוי השמנים ותחליפי הדלקים יידחה, לאור החשש מפעילות לא חוקית ב

    צילום: פלאש90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מחשש לעליית מחירים דרמטית, יו"ר ועדת הכספים הודיע על דחיית כניסת צווי מיסוי השמנים תחליפי הדלקים וחומרים ממסים לתוקף בחודש, כדי לוודא שאין פגיעה של מיסוי יתר בקרב התעשייה והאזרחים.

    ח"כ אלכס קושניר אמר בפתח הדיון בוועדה: "אני חושב שלאף אחד זה לא סוד, וכולנו עדים לתופעה ההולכת וגוברת של מהילת החומרים האלה בדלקים כדי לעקוף את הוראות המס של מדינת ישראל. כולנו יודעים שהדבר מתדלק פשיעה ואירגוני פשיעה".

    קושניר הוסיף, "יחד עם זאת אנחנו חייבים להקפיד על 2 עקרונות: אחד גביית מס אמת, ושתיים מניעת עודף מיסוי על התעשייה וגם על הצרכנים. לכן לאור השיחות שקיימתי, אני מבקש לדחות את כניסת הצו לתוקף עד 1.1.22, עד אז נצטרך לעשות עבודה נוספת מול הוועדה ומול הממשלה, כדי לוודא שהעקרונות שציינתי בתחילת דבריי נשמרים, מצד אחד מונעים את התופעות הפסולות, ומצד שני, לא גובים מס עודף".

    הצווים שאמורים היו להיכנס לתוקף ב-1.12.22 קובעים מס בלו או מס קנייה על חומרים ממסים, תחליפי דלקים וחומרים נוספים, בדומה למס המוטל על סולר, במטרה לעצור יבוא וייצור של חומרים המשמשים תחליף לסולר, דבר אשר גורם לפגיעה בהכנסות המדינה, לפגיעה בכלי הרכב, לזיהום אויר ולפגיעה בבריאות הציבור. לצד כך, ניתן פטור למפעלי תעשייה רלוונטיים.



    0 תגובות