כתב אישום כנגד שלושה ערבים שניסו להרוג יהודים בפרעות תשפ"א

    אתר קול חי No Comments on כתב אישום כנגד שלושה ערבים שניסו להרוג יהודים בפרעות תשפ"א

    שלושת הערבים תושבי לקייה, חסמו את כביש 6, הציתו צמיגים ויידו אבנים בכדי לפגוע ביהודים שעברו עם רכבם במקום | הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרם עד תום ההליכים

    פרעות תשפ"א צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה לפני זמן קצר לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד שלושה נאשמים, תושבי לקייה, אשר במסגרת גל של הפרות סדר והתפרעויות אלימות במהלך מבצע "שומר החומות", ידו אבנים לעבר כלי רכב בכביש 6, הציתו רכבים ותקפו נהגים, כל זאת מתוך מניע אידאולוגי- לאומני.

    כתב האישום מייחס לנאשמים ביצוע עבירות של יידוי או ירי של אבן או חפץ אחר לעבר כלי תחבורה, מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה לפי חוק המאבק בטרור, חבלה במזיד ממניע גזעני והתפרעות.

    על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עורכת הדין אלכס דרנבוים, הנאשמים זיאד עאיש (19), יוסף בדר (19) וזכריה אלצאנע (18), בלילה שבין 10.5.21-11.5.21, הגיעו יחד עם אחרים לאזור המהומות והפרות הסדר שבכניסה לישוב לקייה, וכן לכביש 6, חברו יחד עם עשרות אחרים ובצוותא חדה חסמו את הכביש באמצעות צמיגים, יידו מספר רב של אבנים לעבר כלי רכב שנסעו בכביש 6, תקפו את נהגי כלי הרכב ואף הציתו חלק מהרכבים,  כל זאת מתוך מניע אידאולוגי לאומני.

    נגד 16 נאשמים, ביניהם קטינים, שהיו מעורבים באירוע זה כבר הוגשו כתבי אישום ומשפטם ממשיך להתנהל.

    מכתב האישום עולה, כי נהג משאית נחלץ לעזרת נהגת שרכבה נרגם באבנים ממרחק של מטרים ספורים, הוציא אותה מהרכב כשהיא בוכה ומפוחדת ומילט אותה מהמקום במשאיתו.

    הנאשמים יחד עם אחרים המשיכו ליידות אבנים לעבר הרכב ולאחר מכן הציתו אותו על גבי הצמיגים הבוערים, כאשר הכל מתועד בטלפון הנייד והסרטון הופץ לאחר מכן ברשתות החברתיות.

    כמו כן, הותקף אזרח תאילנדי באגרופים ובמכות, ריסקו את הטלפון הנייד שלו כדי שלא יוכל להזעיק משטרה והוא שוחרר רק כאשר אחד הנהגים אמר שלא מדובר ביהודי. בנוסף, צעקו לעבר נהג רכב אחר "יהודי יהודי", יידו אבנים לעבר רכבו, איימו כי ברשותם אקדח כדי שיצא מהרכב, והטיחו אבן גדולה לעבר השמשה הקדמית.

    הנאשמים ומשתתפים אחרים הפסיקו את מעשיהם רק לאחר שהגיעו כוחות משטרה רבים למקום. החקירה בוצעה על ידי צוות חקירה מיוחד במחוז דרום של משטרת ישראל. הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.



    0 תגובות