רע"מ בתגובה לפיגוע: "פעלנו כדי למנוע פגיעה בחפים מפשע בשני הצדדים"

    איתי גדסי 1 Comment on רע"מ בתגובה לפיגוע: "פעלנו כדי למנוע פגיעה בחפים מפשע בשני הצדדים"

    מצבו של הפצוע השני ממשיך להיות קשה ונשקפת סכנה לחייו. בנו של מהחבל משבח את אביו – דרישה לגרשו מישראל. הלווית הנרצח אליהו קיי הי"ד בשני בהר המנוחות בירושלים. רע"מ מוציאים הודעה כללית בעברית בלבד שלא כוללת גינוי לפיגוע הבוקר או את מעשי הטרור

    צילום: פלאש 90
    14:35
    28.03.24
    אתר קול חי No Comments on צמרת עולמות הרפואה והטכנולוגיה השתתפו בוועידת 'למענכם'

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הפיגוע הקטלני בעיר העתיקה: הפצוע השני בפיגוע עדיין נלחם על חיי בבית החולים "שערי צדק" הפצוע עבר סדרת ניתוחים שהביאה לייצוב מצבו, אך עדיין מצבו קשה ונשקפת סכנה לחייו. לבקשת אשתו של הפצוע נא להתפלל לרפואת הרב אהרון יהודה בן טובה לרפו"ש.

    בתוך כך, גופתו של הנרצח אליהו דוד קיי הי"ד הובאה למכון אבו כביר, אך לבקשת המשפחה גופתו לא תנותח והיא תעבור בדיקת סי טי בלבד. הלוויתו תתקיים  מחר (שני) בשעה 11:00 בהר המנוחות, גבעת שאול, ירושלים.

    הנרצח אלי קיי עלה ארצה לבדו בשנת 2016 כדי לשרת בצבא ההגנה לישראל. אלי הי"ד שרת בצנחנים גדוד 202, הוא אהב את המדינה וכל רצונו היה לשרת את מדינת ישראל.

    הוריו, אבי ודבורה ואחותו נעמה עלו ארצה מדרום אפריקה לפני פחות משנה, והתישבו במודיעין, כדי להצטרף לאלי ולאחיו בישראל, ולהגשים את חלומם.

    במשפחה מספרים כי רק לפני מספר שבועות חגגו המשפחה את חתונת האח הבכור כתריאל ושמחו על הזכות הגדולה לחתן את בנם בארץ ישראל. המשפחה מודה מקרב לב לעם ישראל על התנחומים. השאיר אחריו הורים, אחים ואחות וחברה המומים וכואבים.

    מהקרן למורשת הכותל נמסר: "הקרן למורשת הכותל המערבי ורב הכותל המערבי הרה"ג שמואל רבינוביץ כואבים ודומעים על הירצחו הבוקר של עובד הקרן למורשת הכותל המערבי, אליהו קיי ה' יקום דמו, על ידי רוצח שפל בדרכו לעבודתו בכותל המערבי.

    אליהו קיי ז״ל, עולה חדש מדרום אפריקה עבד כמדריך הסברה ברחבת הכותל המערבי והאיר פנים לכל אדם, עשה מלאכתו קודש במסירות ובנאמנות. משתתפים בצערה העמוק של המשפחה. יהי זכרו ברוך".

    הליכוד דרש בנחרצות מרע"מ לגנות את הפיגוע המזעזע, "הליכוד דורשת ממנסור עבאס ומרע״מ לגנות באופן רשמי וחד משמעי את פיגוע הטרור הנפשע הבוקר בירושלים – בלי סייגים ובלי תירוצים".

    ברע"מ לא הוציאו גינוי על הפיגוע המזעזע ובחרו בהודעה כללית ולא גינו את מעשי הטרור. ההודעה יצאה רק בעקבות הלחצים של הליכוד, ברע"מ הוציאו הבהרה שהם מתנגדים ומגנים כל פגיעה בחפים מפשע בשני הצדדים. הודעה זו יצאה רק בעברית לציבור היהודי, וברע"מ אין כל כוונה כרגע להוציא הודעה דומה גם בערבית מחשש לביקורת בציבור הערבי בישראל והפלגים הפלסטינים, דך מדווח מוחמד מג'אדלה.

    מרע"מ מסרו בתגובה לפיגוע: "לאורך עשורים רע״מ התנגדה וגינתה ופעלה כדי למנוע פגיעה בחפים מפשע בשני הצדדים, ותמשיך בעמדה זו במיוחד כאשר מדובר באזרחים תמימים. רע״מ תמיד קראה לשמור על קדושת החיים, ולהימנע מכל סוג של אלימות, ולשאוף לחיות ביחד בשלום בביטחון בשותפות ובסובלנות, כפי שנקבע בחזונה של רע״מ".

    ברע"מ תקפו את הליכוד והוסיפו, "הליכוד לא יכול להטיף מוסר לרע"מ ולח"כ מנסור עבאס, נקודה. הליכוד הוביל את הממשלה שנים רבות, ונכשל בהשגת שלום וביטחון ויציבות פנימית, ולכן זמנו תם והוחלף. בליכוד צריכים להשלים עם העובדה שיש היום ממשלה אחרת, ולשם שינוי ממשלה מתפקדת".

    3 ימים לפני הפיגוע בנו של המחבל ואשתו שידעו מראש על כוונתיו נמלטו לירדן, היום בנו של המחבל העלה פוסט הילול ושבח לאביו הרוצח. בתגובה, יו"ר אם תרצו, מתן פלג, ומאור צמח יו"ר ארגון לך ירושלים התייחסו לתיעוד המרתיח של בן המחבל, עבוד, אשר כתב "השבח לאל לחלל שלנו, פעולה כמו שאלוהים רצה, השבח לאל בן של שהיד".

    פלג אמר כי "אם לא מספיק המחדל הביטחוני החמור שבו מורה בבית ספר במזרח ירושלים מסית מדי יום באופן חופשי ומבצע פיגוע, כעת בנו של המחבל מסית בפומבי בפייסבוק. הפתרון היחיד הוא גירוש מיידי של כל בני משפחת הרוצח לעזה והריסת ביתו עוד היום" הבהיר פלג.

    מעמותת נצח יהודה נמסר: "עמותת 'נצח יהודה' וארגון בוגרי המסלולים החרדים בצה"ל 'דרך אחים', חברי ההנהלה, הרבנים והצוות מרכינים ראש בכאב ובצער גדול על הירצחו הבוקר של הקדוש אליהו קיי הי"ד בעת שהיה בדרכו לעבודתו בכותל המערבי, על ידי רוצח נתעב ושפל.

    אליהו ז"ל עלה ארצה מדרום אפריקה ושירת במסלול 'חץ'. צוות העמותה המלווה את החיילים המשרתים במסלולים החרדים בצה"ל זכה להכיר מקרוב את אליהו שהיה אהוב על חבריו ולאורך כל שירותו היווה סמל למופת של מסירות ואהבת הארץ.

    אנו שולחים את תנחומינו למשפחתו היקרה. יהי זכרו ברוך".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      יאלה הבנו ממשלה חדשה….. תתנצלו על זה שאתה מולידים בתוככם את הרוצחים של הדור הבא