רה"מ יכנס דיון בעניין אירועי החנוכה, על רקע התפשטות התחלואה

    איתי גדסי וצבי טסלר No Comments on רה"מ יכנס דיון בעניין אירועי החנוכה, על רקע התפשטות התחלואה

    מהנתונים עולה, כי 50% מהנדבקים החדשים הם ילדים עד גיל 11. לפי שעה לא צפויות הגבלות חדשות, אך בממשלה בוחנים להקים מתחמי חיסונים סמוך לאולמות בהם יתקיימו מופעים לאורך חנוכה

    צילום: פלאש 90
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נוכח העליה בתחלואת הקורונה בקרב הילדים וכשהנתונים מלמדים על התפשטות מחודשת של הנגיף יכנס היום (ראשון) ראש הממשלה, נפתלי בנט דיון מיוחד בעניין ההיערכות לאירועי חנוכה.

    מהנתונים עולה, כי 50% מהנדבקים החדשים הם ילדים עד גיל 11. לפי שעה לא צפויות הגבלות חדשות, אך בממשלה בוחנים להקים מתחמי חיסונים סמוך לאולמות בהם יתקיימו מופעים לאורך חנוכה. ראש הממשלה הודיע כי מבצע החיסון לגילים 11-5 יתחיל ביום שלישי.

    אמש הנחה ראש הממשלה על שורה של צעדים, על רקע העלייה בתחלואה בימים האחרונים ומה שמסתמן כ"גל הילדים":

    מאמץ ממוקד בחיסוני הילדים – 49% מהנדבקים החדשים הם בין הגילאים 0-11. החיסונים הגיעו בימים האחרונים וביום ג׳ הקרוב יחל רשמית מבצע החיסונים לילדים.

    אירועי חנוכה – ראש הממשלה יכנס היום (ראשון) דיון מיוחד בעניין ההיערכות לאירועי חנוכה, נוכח העלייה בתחלואת הילדים. בשלב זה, מסתמן שהארועים יתקיימו, על בסיס כללי התו הירוק. למארגנים יובהר, כי יבוצעו בדיקות פתע וכי התו הירוק יאכף. בנוסף, רה"מ מבקש לראות בהם הזדמנות, למשל אחד הרעיונות שעלו הוא הקמת תחנות חיסון מזמינות ליד האולמות, בהשתתפות כוכבי הילדים.

    עוד הורה ראש הממשלה, כי "המדיניות לגבי חיסוני ילדים היא שכנוע רך, ללא לחץ וללא כפיה – להנגיש את כל המידע באופן שקוף להורים. רה"מ מתכנן לקיים בעצמו פגישות הסברה עם מורים ומורות ועם רופאי ילדים ומשפחה, שהם, על פי המחקרים שהוצגו לו, הפונקציה המשפיעה ביותר על החלטת ההורים לחסן".

    עוד על פי הודעה ראש הממשלה "פלח אוכלוסייה נוסף שאחראי במידה רבה לתחלואה המשתוללת באירופה הוא "הלא מחוסנים שחושבים שהם מחוסנים" – אנשים שמחוסנים בשתי מנות, שמתנהלים מתוך תודעה חיסונית גבוהה אבל למעשה לא מוגנים. מדובר ב- 950,000 ישראלים שעשו חיסון שני ולא שלישי, ורה"מ הגדיר למקד בהם מאמץ".

    בתוך כך, באירופה הגל הרביעי מכה בעוצמה – אוסטריה הכריזה על סגר מוחלט בעשרת הימים הקרובים לפחות, ועל חובת התחסנות לכל אזרחי המדינה. ובעיר רוטרדם בהולנד פצועים ועצורים במהומות של אזרחים המוחים על הגבלות הקורונה.

    גם בגרמניה חושש שר הבריאות כי לא יהיה מנוס מהטלת סגר נוכח התחלואה הקשה במדינה. קנצלרית גרמניה הגדירה את המצב "דרמטי".

    למרות המצב, בישראל לא הפיצו עד כה רשימת מדינות אדומות. ממטה ההסברה נמסר כי לפי שעה אין מדינות שעומדות בקריטריונים המחייבות סגירה.



    0 תגובות