נוכח העלייה במקדם ההדבקה; בממשלה נערכים לחיסון הילדים לקראת חנוכה

    צבי טסלר No Comments on נוכח העלייה במקדם ההדבקה; בממשלה נערכים לחיסון הילדים לקראת חנוכה

    נוכח מצב תחלואת הקורונה ברחבי העולם בישראל נערכים לחיסון ילדים ומחר תתקיים פגישה במסגרתה תוצגנה הצעות לעידוד חיסון הילדים | נתונים מוכיחים כי 49% מהנדבקים החדשים הם בין הגילאים 0-11 ומקדם ההדבקה עולה | כל הפרטים

    צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מקדם ההדבקה ממשיך לעלות והוא עומד על 1.02: ראש הממשלה נפתלי בנט מתכוון לשמור על ישראל פתוחה ובטוחה, במיוחד נוכח המצב ברחבי העולם. לכן, הנחה רה"מ לנקוט בשורת מהלכים, זאת ברקע העלייה בתחלואה בימים האחרונים ומה שמסתמן כ"גל הילדים":

    מאמץ ממוקד בחיסוני הילדים – 49% מהנדבקים החדשים הם בין הגילאים 0-11. החיסונים הגיעו בימים האחרונים וביום ג׳ הקרוב יחל רשמית מבצע החיסונים לילדים. ראש הממשלה ייקח את דוד, בנו הקטן בן ה-9, להתחסן מיד כשיתחיל רשמית מבצע החיסונים, ויבקש מהשרים ומחברי הכנסת שיש להם ילדים בגילים הרלוונטיים, לעשות את אותו הדבר ולשתף ברשתות החברתיות.

    כמו כן, ראש הממשלה יכנס מחר (א׳) דיון מיוחד בעניין ההיערכות לאירועי חנוכה ומופעי הילדים שבמסגרתם, נוכח העלייה בתחלואת הילדים. בשלב זה, מסתמן שהאירועים יתקיימו, על בסיס כללי התו הירוק. למארגנים יובהר, כי יבוצעו בדיקות פתע וכי התו הירוק ייאכף. בנוסף, רה"מ מבקש לראות בהם הזדמנות, למשל אחד הרעיונות שעלו הוא הקמת תחנות חיסון מזמינות ליד האולמות בהם מתכנסים הילדים.

    המדיניות  המקודמת לגבי חיסוני ילדים היא שכנוע רך, ללא לחץ וללא כפייה – להנגיש את כל המידע באופן שקוף להורים. רה"מ מתכנן לקיים בעצמו פגישות הסברה עם מורים ומורות ועם רופאי ילדים ומשפחה, שהם, על פי המחקרים שהוצגו לו, זו הפונקציה המשפיעה ביותר על החלטת ההורים לחסן את ילדיהם.

    חשוב להבהיר כי פלח אוכלוסייה נוסף שאחראי במידה רבה לתחלואה המשתוללת באירופה הוא "הלא מחוסנים שחושבים שהם מחוסנים" – אנשים שמחוסנים בשתי מנות, שמתנהלים מתוך תודעה חיסונית גבוהה אבל למעשה לא מוגנים. מדובר ב- 950,000 ישראלים שעשו חיסון שני ולא שלישי, ורה"מ הגדיר למקד בהם מאמץ.

    תמונת מצב עדכנית אותה מפרסם הערב משרד הבריאות:

    4,041,653 מתחסנים מנה שלישית.
    5,762,411 מתחסנים מנה שנייה.
    6,264,180 מתחסנים מנה ראשונה.

    חולים קשה אתמול, לפי קבוצות גיל לכל 100 אלף :
    •בני 60 ומטה:
    לא מחוסנים – 2.1
    מחוסנים ללא תוקף – 0.4
    מחוסנים – 0.1
    •בני 60 ומעלה:
    לא מחוסנים -35.9
    מחוסנים ללא תוקף -1.9
    מחוסנים -1

    497 מאומתים חדשים אתמול (19.11).
    77,042 נבדקים לגילוי הנגיף אתמול (19.11).

    היום, 20.11 נכון לשעה זו:
    133 חולים שמצבם מוגדר קשה.
    82 מונשמים.
    8,154 נפטרים במצטבר מפרוץ המגפה.



    0 תגובות