עובד בביתו של שר הביטחון מואשם בריגול לטובת איראן

    קובי פינקלר No Comments on עובד בביתו של שר הביטחון מואשם בריגול לטובת איראן

    העובד יצר קשר עם גורמים באיראן ביוזמתו והציע לנצל לטובתם את קרבתו לשר הביטחון. הוא נעצר טרם הספיק להעביר מידע. הפרקליטות הגישה נגדו כתב אישום בעוון ריגול

    בני גנץ צילום: פלאש 90
    14:17
    25.04.24
    קובי פינקלר No Comments on המפתחות בידיים של הקבינט: צה"ל מוכן לפעולה ברפיח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי מרכז, כתב אישום נגד עומרי גורן גורוכובסקי (37) מלוד, בגין עבירת ריגול. בכתב האישום נטען שהנאשם, שעבד במשק בית בביתו של שר הביטחון, בני גנץ, הציע לנציג קבוצת הפצחנים Black Shadow, המזוהה עם איראן, לשתול "תולעת" במחשבו של השר.

    על פי כתב האישום, במשך מספר שנים עבדו גורן ובת זוגו בעבודות משק בית וניקיון בביתו של גנץ, המשמש מחודש יוני 2021 כשר הביטחון וסגן ראש ממשלת ישראל. בחודש שעבר התפרסמו בכלי תקשורת בישראל כתבות אודות מתקפות סייבר נגד מטרות ישראליות, שביצעה קבוצת פצחנים ("האקרים") המכונה Black Shadow, המזוהה עם איראן. בעקבות הפרסומים החליט גורן לפנות לקבוצה, ולהציע להעביר לה מידע מבית שר הביטחון.

    גורן איתר, באמצעות תוכנת הטלגרם, כתובת של נציג קבוצת Black Shadow, פנה אליו בזהות בדויה והציג עצמו כמי שעובד אצל שר הביטחון הישראלי, וציין כי ביכולתו לסייע לקבוצה בדרכים שונות. עוד הוסיף, כי תמורת סכום כספי הוא יוכל להעביר מידע מהבית ואף הציע כי תועבר לו "תולעת מחשב", אותה ישתול במחשבו של השר.

    על מנת להוכיח את יכולותיו, במהלך החודש צילם גורן מספר פריטים בביתו של השר ושלח לנציג הקבוצה בטלגרם. בין הפריטים שצולמו: שולחן עבודה, מחשבים, טלפון, טאבלט, קופסה ועליה תווית ובה פרטי שיוך צה"ליים ומספרים סידוריים, מארז ועליו מדבקה ובה כתובת IP, כספת סגורה ומכונת גריסה, מזכרות צבאיות שניתנו לשר בתפקידו הקודם כרמטכ"ל, תמונות ממוסגרות של השר ובני משפחתו, חשבון תשלום ארנונה של השר ועוד.

    לאחר מכן, מחק גורן את כלל ההתכתבויות וכן את התמונות ממכשיר הטלפון שלו. במקביל להגשת כתב האישום, הוגשה בקשה למעצר עד תום ההליכים.

    הפרשה נחקרה במסגרת פעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי והיחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) בלהב 433 במשטרת ישראל.

    יצויין, כי על פי בקשת המעצר שהגישה הפרקליטות לגורן עבר פלילי עשיר של חמש הרשעות קודמות בין השנים 2002-2013, ב-14 תיקי משטרה, בעבירות שונות, בהן שני אירועי שוד בנק; התפרצויות לבתים, גניבות ועוד. בגין עבירות אלו הוא נידון לארבעה מאסרים בכלא, כאשר מאסרו האחרון, בגין עבירות השוד, היה לתקופה של ארבע שנים.

    במהלך חודש נובמבר נעצר גורן לחקירה, בה עלה כי עומרי פנה מיוזמתו, ימים ספורים קודם למעצרו, באמצעות רשת חברתית, לגורם המזוהה עם איראן והציע לסייע לו בדרכים שונות, נוכח גישתו לבית השר. כוונה זו סוכלה מבעוד מועד לאור מעצרו המהיר של עומרי ובכך נמנע מימוש אפשרות זו.

    בשב"כ הדגישו כי נוכח אמצעים ונהלי אבטחת המידע בבית השר, עומרי לא נחשף לחומרים מסווגים, ובהתאם לא היו חומרים כאלו שהועברו ממנו לגורמים עימם יצר קשר.

    בשב"כ מסרו כי "מהלכי הסיכול המהירים והמידיים שננקטו על-ידי שירות הביטחון הכללי, קטעו באיבם את כוונות הנדון אשר היו עלולות להביא לפגיעה בביטחון המדינה.

    לצד ההצלחה בסיכול, הוחלט בשב"כ לקיים תחקיר בנוגע לתהליכי הבדיקה, מתוך מטרה לצמצם האפשרות להישנות מקרים מסוג זה בעתיד".

    עו"ד גל וולף שמייצג את המנקה בביתו של גנץ מטעם הסניגוריה הציבורית: "לאחר חקירה של גורמי הביטחון הם הבינו שגרסתו של המנקה נכונה וכי לא הייתה לו כל כוונה לפגוע בביטחון המדינה והוא לא פגע בביטחון המדינה. הוא טוען כי פעל מתוך מצוקה כלכלית".



    0 תגובות