בתום מאמצים מדיניים: בני הזוג אוקנין שבו לישראל

    שלמה ריזל ואיתי גדסי No Comments on בתום מאמצים מדיניים: בני הזוג אוקנין שבו לישראל

    בני הזוג הישראלים שנעצרו בטורקיה, שבו הבוקר לישראל לאחר מאמץ דיפלומטי רב שנעשה בימים האחרונים לשחרורם. ראש הממשלה בנט: "האיפוק של המשפחה היה חיוני מאוד בימים האלה". הנשיא הרצוג: "מודה לנשיא תורכיה ולממשלתו על שיתוף הפעולה"

    נתב"ג | צילום: פלאש 90 צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בתום מאמצים דיפלומטיים: בני הזוג מורדי ונטלי אוקנין, שנעצרו בטורקיה לפני מספר ימים לאחר שצילמו את ארמונו של הנשיא הטורקי ונחשדו בריגול – שוחררו שבו הבוקר לביתם בישראל.

    הזוג אוקנין שבו בטיסה מיוחדת עם אנשי משרד החוץ – רינה דג׳רסי-דביר, ראש החטיבה הקונסולרית וחיים לוי, ראש חטיבת משאבי אנוש פנים שהיו שותפים למאמצים הדיפלומטיים לשחרור בני הזוג השראלים.

    לאחר נחיתתם בישראל, הודו בני הזוג לכל מי שסייע לשחרורם: "אנחנו מודים לנשיא המדינה, לראש הממשלה, לשר החוץ, לאנשי משרד החוץ ולכל עם ישראל".

    לפנות בוקר, הודיעו שר החוץ, יאיר לפיד וראש הממשלה, נפתלי בנט: כי המאמצים הדיפלומטיים צלחו ובני הזוג בדרכם לישראל: "לאחר מאמצים משותפים מול תורכיה, בני הזוג מורדי ונטלי אוקנין שוחררו ממעצר והם עושים את דרכם לארץ ברגעים אלה. אנחנו מודים לנשיא תורכיה ולממשלתו על שיתוף פעולה ומקבלים בברכה את הזוג אוקנין.

    אנו מבקשים להביע את הערכתנו הרבה למשפחת אוקנין על עמידה איתנה במצב המורכב ועל שיתוף פעולה פתוח וחם עם משרד החוץ. תודה מיוחדת לנשיא המדינה הרצוג על פעילותו למען השבתם הביתה", נכתב בהודעתם המשותפת של לפיד ובנט.

    מאוחר יותר, ראש הממשלה, נפתלי בנט, ושר החוץ, יאיר לפיד, שוחחו עם שירז, בתה של נטלי אוקנין, ועם ערן, אחיה של נטלי, אשר המתינו בשדה התעופה לנחיתת הזוג אוקנין.

    ראש הממשלה, נפתלי בנט, בשיחה: "שירז, בוקר טוב. נהדר לדבר איתך שוב. את רואה, אמרתי לך שאנחנו עושים הכל, ובאמת עשינו הכל. את היית שותפה נהדרת. האיפוק של המשפחה היה חיוני מאוד בימים האלה.

    תמסרי חיבוק בשמי לאופק הקטן. הנה, אמא ואבא חוזרים הביתה. אני מקווה שיהיו לכם ימים רגועים עכשיו. אני שמח שהם חוזרים אליכם", אמר בנט.

    שר החוץ, יאיר לפיד: "שירז וערן וכל המשפחה, אתם מדהימים. אני מתרגש איתכם, ליווינו אתכם כל השבוע, הבטחנו שנעשה הכל כדי להחזיר אותם אליכם והנה הם בדרך הביתה. חבקו אותם חזק גם מאיתנו".

    נשיא המדינה, יצחק הרצוג שהיה שותף למאמצים הדיפלומטיים לשחרור בני הזוג, כתב: "ברוכים השבים לישראל. נטלי ומורדי – כמה טוב שבאתם הביתה. מחבק אתכם ואת משפחתכם בחום.

    מברך את ראש הממשלה ושר החוץ וכל העוסקים במלאכת פדיון האסורים להשבתם של הזוג אוקנין הביתה. אני מודה לנשיא תורכיה ולממשלתו על שיתוף הפעולה".



    0 תגובות