כתבי ידו הקדושים של מרנא ה"חתם סופר" מוצעים למכירה

    ישראל נח חסידים No Comments on כתבי ידו הקדושים של מרנא ה"חתם סופר" מוצעים למכירה

    קטע מכתב יד קדשו של מרן בעל החתם סופר מוצע בימים אלו למכירה פומבית | מרנא ר' משה סופר זי"ע השאיר אחריו ספרות ענפה וכתב יד שמבוקש מאוד בקרב אספני כתבי יד, פריטי יודאיקה ואביזרי קדושה

    צילום: בית המכירות "צפונות"
    8:48
    29.03.24
    קובי פינקלר No Comments on עשרות חיילים סורים נהרגו בתקיפה המיוחסת לישראל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כתב יד קודש מאת רבן ומאורן של ישראל בעל חתם סופר זצ"ל מפרשבורג בשנת תקס"ז, שנת הופעת אורו של החתם סופר בפרשבורג, מוצע כעת למכירה פומבית בבית המכירות "צפונות" במכירה שתתקיים ביום שלישי בשעות הערב בשבוע הבא. בנוסף עומדים למכירה כתבי יד, ספרים ומכתבים חשובים נוספים.

    מדובר על כתב יד חשוב ובו ביאורים נפלאים על פרשיות קרח-חוקת ובלק בעצם כתב יד קדשו של  'משה ספרא רבה דישראל' רבינו משה סופר אב"ד פרשבורג בעל חתם סופר זצ"ל. מתוך פנקס החידושים על התורה משנת תקס"ז (1807)

    חידושיו על התורה משנת תקס"ז הם מעטים ונדירים כיון שבשנה זו – שנת נפלאות לפ"ק (תקס"ז) זרח אורו של רבינו החתם סופר בק"ק פרשבורג המעטירה, ומחמת טרדותיו בראשית ימי הנהגתו בעיר וביסוס הישיבה, מיעט החתם סופר לכתוב חידושים בשנה זו – כפי שהעיר הגאון רבי יוסף נפתלי שטרן בהקדמתו לדרשות חתם סופר עמ' י"ג ברשימת כתבי היד אות ב'.

    מאפיין חשוב נוסף: בכותרת הפרשה שירטט החתם סופר מעין מסגרת עשויה בארבעה קוים – שירטוט נדיר זה לא מצוי כלל בכתבי קדשו של החתם סופר. החידושים נדפסו על פי כתב יד זה בספר תורת משה על התורה עם ציון השנה: תקס"ז.

    על חידושי חתם סופר על התורה אמר הגאון רבי מאיר אריק כי אם כל חיבוריו הם קודש, ספר תורת משה הוא קודש קדשים (הובא בהקדמת הגש"פ חתן סופר). כמו כן ידוע שבני משפחת החתם סופר החזיקו את כתבי יד החתם סופר כסגולה לשמירה ולרפואה, ובעל דעת סופר היה נותן דף בכתב יד קודש של החתם סופר לשים כסגולה מתחת למראשותיו של החולה.

    גם בנו בעל "מכתב סופר" העיד שמהר"ם בנט, האריך להסתכל בתשובה ששלח אליו החתם סופר ואמר: שעצם ההסתכלות בכתב יד החתם סופר, מסוגל ליראת שמים כך כתב הגרי"נ שטרן במבוא לדרשות חתם סופר. כמו כן מסופר על בעל ה'אשל אברהם' מבוטשאטש, כשהגיע אליו מכתב מהחתם סופר, נטלו ונשקו, כי אמר שמכתב יד קדשו ניכר שהוא צדיק, ומצווה לנשק את הצדיק.



    0 תגובות