עו"ד זאב לב: "השופטים מושפעים מהתקשורת ומהלך הרוח"

    מהדורת הבוקר No Comments on עו"ד זאב לב: "השופטים מושפעים מהתקשורת ומהלך הרוח"

    היועץ המשפטי של התנועה למשילות ודמוקרטיה, עו"ד זאב לב בשיחה עם 'קול חי': "המחשבה ששופטים הם לא בני אדם, לא יודעים מה הלך הרוח במערכת שבתוכה הם צריכים להתקדם, ולא מה הלך הרוח התקשורתי – אני כופר בה מכל וכל, הם בני אדם וזה משפיע עליהם"

    בית המשפט המחוזי בירושלים | צילום: Olivier Fitoussi/Flash90 צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

    היועץ המשפטי של התנועה למשילות ודמוקרטיה, עו"ד זאב לב שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר על ההתפתחות בתיק 1000, בו מואשם ראש האופוזיציה: "המשמעות להליך עצמו היא ככל הנראה אפס, מדובר על פרטים שככל הנראה היו ידועים והעובדה שהם דולפים עכשיו לא אמורה להשפיע על ההליך. צריך להסתכל כאן בצורה רחבה על מה שקורה בכל ההליך הזה. דבר ראשון עניין ההדלפות, ההדלפות לתקשורת שבהתחלה ניסו להסביר שמקורם בכלל בהגנה, פתאום מתברר שלכאורה זה בכלל לא הועבר להגנה החומרים האלה".

    הוא הוסיף: "כל עניין לחץ הפסול על העדים, אני מזכיר לכם – תרגילי החקירה שהיו על הסף הפלילי אם לא עברו אותו, כל הדברים האלה קורים במשפט הכי מתוקשר שהיה אי פעם בישראל. אולי פעם ראשונה שבו עומד ראש ממשלה לדין פלילי וכל התקשורת יושבת עם העיניים פתוחות על ההליך הזה. אנחנו רואים כיצד ההתנהלות של הפרקליטות אפילו בתיק הזה, תחשבו מה קורה בתיקים שלא חשופים לאור הזרקורים".

    לדבריו "אין שום ביקורת אפקטיבית, אין שום דבר שעוצר אותם ואפילו בתיק הזה שהוא תיק דגל שכולנו רואים מה קורה, הם מרשים לעצם לעשות הכל".

    "המחשבה ששופטים הם לא בני אדם, לא יודעים מה הלך הרוח במערכת שבתוכה הם צריכים להתקדם, ולא מה הלך הרוח התקשורתי – אני כופר בה מכל וכל, הם בני אדם וזה משפיע עליהם", טוען לב.

    עוד הוסיף: "אפילו אם שופטי נתניהו באים באמת נקיים וחסרת פניות, אל תשכחו שיש משהו מעבר לשאלת ההרשעה – 98% אחוז בערך מהתיקים הפליליים לא מסתיימים בהרשעות אלא בעסקת טיעון. תחשבו כמה לחץ מסוגלת המערכת להפעיל".



    0 תגובות