תחילת הנקמה: החוק להגבלת כהונת ראש ממשלה אושרה בוועדת שרים

    איתי גדסי 1 Comment on תחילת הנקמה: החוק להגבלת כהונת ראש ממשלה אושרה בוועדת שרים

    שר המשפטים מביא את החוק הראשון בסדרה להצר את צעדי ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, החוק להגבלת כהונת ראשי ממשלה לעד 8 שנים. בליכוד תקפו: "דמוקרטיות פרלמנטריות אינן מגבילות כהונות של ראשי ממשלה אלא משאירות לציבור את ההחלטה"

    צילום: פלאש 90
    7:00
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תקפה שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    החוקיים האישיים עולים: ועדת השרים לחקיקה אישרה היום (ראשון) פה אחד את הצעת החוק של סגן רה"מ ושר המשפטים גדעון סער להגבלת כהונת ראשי ממשלה. ההגבלה תחל על כהונה רצופה של 8 שנים, ולא על כהונה בלתי רציפה כפי שדרש השר סער.

    שר המשפטים כתב, "בדיוק כפי שהבטחתי בבחירות אישרנו כעת פה אחד בוועדת השרים לחקיקה את הצעת החוק שלי להגבלת כהונת ראש הממשלה ל-8 שנים. הגבלת כהונה (במקום כהונה ללא הגבלה) היא עקרון חשוב בבסיס התפיסה שהשלטון יפעל לטובת האזרחים במקום למען עצמו ושרידותו".

    מהליכוד נמסר בתגובה לחוק הראשון בחבילת החוקיים האישיים כנגד נתניהו: "ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו שולל חוק הגבלת כהונה כלשהו, בין אם זה חל עליו ובין אם לאו".

    "דמוקרטיות פרלמנטריות אינן מגבילות כהונות של ראשי ממשלה אלא משאירות לציבור את ההחלטה לבחור בבחירות חופשיות מי ימשיך להנהיג אותו בכל פעם" הבהירו בליכוד.

    בליכוד ציינו כי "כך למשל אזרחי גרמניה בחרו שוב ושוב בקנצלרים קוהל ומרקל לכהונות של 16 שנה וכך גם אזרחי קנדה שבחרו בפייר טרודו לכהונה של 15 שנה. איש לא חשב שקנדה וגרמניה אינן דמוקרטיות למופת".

    לכן מבהירים בליכוד כי מטרת החוק האמיתית, "הניסיון של מי שאינו עובר את אחוז החסימה להגביל את בחירת הציבור באשר למי שינהיג אותו הוא אנטי דמוקרטי בעליל".



    1 תגובות

    מיין תגובות