- רדיו קול חי - -

סטרוק מסרבת לחשוף מי היו העריקים: "לא סוף פסוק"

צילום: פלאש 90

ח"כ אורית סטרוק (הציונות הדתית) מתייחסת בריאיון לבצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר, להצבעת הימין בעד הקמת בית חולים בסכנין: "מהות ההצבעה הייתה על הקמת בית חולים בסכנין, אני לא חושבת שלמישהו אמורה להיות התנגדות לזה. אין שום בעיה שיהיה בית חולים ביישוב ערבי, אנחנו לא התנגדנו לתקציבים לציבור הערבי ולשיפור בחייהם. אנחנו תומכים בזה וסבורים שחלק מהזהות של מדינה יהודית היא להתייחס כבני אדם גם ללא יהודים שחיים בתוכה", אומרת סטרוק.

היא הסבירה: "אנחנו מתנגדים לזה שהתקציבים שמוזרמים לציבור הערבי יהיו בשליטת התנועה האיסלאמית, שהיא תשתמש בזה לשני דברים: למימון טרור, כמו שראינו בתחקירים השונים וכן כדי לחזק את מעמדה בקרב האוכלוסייה הערבית ולהפוך אותה לאוכלוסייה איסלאמיסטית". סטרוק מדגישה: "לא מוסלמית, איסלאמיסטית – ולזה אנחנו חושבים שזה פשע לתת יד".

היא נשאלה מדוע לא היה עדיף להקים ממשלה בראשות הליכוד ובתמיכת רע"מ: "מה שביקשו זה להקם ממשלה שלתנועה האיסלאמית תהיה בה זכות וטו כפי שקיים עכשיו ולזה אנחנו התנגדנו, זה אסון. ברגע שאתה האצבע ה-61 יש לך זכות וטו על כל דבר".

"מה שהוצע זו ממשלה שרע"מ חברה בה עד שיבוא מישהו אחר להחליף אותה ואנחנו רואים מה קורה. רע"מ היא המושלת והמולכת והמובילה בממשלה".

לדברי סטרוק: "הייתה אפשרות להקים ממשלת ימין ואנחנו לחצנו לזה אבל מי שסיכל את המהלך הזה הוא נפתלי בנט. זאת הייתה האופציה שאליה אנחנו חתרנו ואני ראיתי במו עיני את ההצעות וכל ההסכמים שהיו מוכנים ובנט במו ידיו סיכל אותה. כולל עריקים. לא אגיד מי אבל ישבתי איתם".

היא סירבה לחשוף את זהותם של העריקים שהיו: "חשוב לא לחשוף את האנשים כי אנחנו מאמינים שזה לא סוף פסוק ואכן תקום ממשלת ימין והממשלה הרעה הזו תתפרק. אתה רואה לאיזו אסונות נוראים היא מובילה אותנו ולשם כך אני רוצה לשמור על האנשים האלה ולא לפגוע בהם".