הלירה קורסת לאחר הסקציות הסעודיות ולבנון מתחילה להתקפל

    אבי יעקב No Comments on הלירה קורסת לאחר הסקציות הסעודיות ולבנון מתחילה להתקפל

    אחרי שמדינות הציר הסוני הובילו לחץ דיפלומטי על הממשלה החדשה בלבנון בעקבות ההתבטאות של ג'ורג' קרדאחי, שר החוץ שלה – הלירה הלבנונית נכנסה לשפר חסר תקדים | השר, נפגש ביום שישי עם יו"ר הפרלמנט של מדינתו וניסה להשקיט את הרוחות – "אינני נאחז בכיסאי"

    כפרים בלבנון צילום: Doron Horowitz\FLASH90
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר החוץ של לבנון ג'ורג' קרדאחי נועד ביום שישי עם יו"ר הפרלמנט הלבנוני, נבייה בארי, לאחר פגישתם הצהיר קרדאחי ש"אינני נאחז בכיסאי" וכי אם יינתנו הערבויות עליהן דיבר הפטריארך המארוני בשארה בטרס, אזי הוא יהיה מוכן להתפטר. עד כה הצהיר בדבקות שאין בכוונתו להתפטר על אף דרישות סעודיה.

    קרדאחי, שמשמש באופן רשמי כשר ההסברה הלבנוני, הביע תמיכה פומבית בפעולות שמבצעים החות'ים הפועלים בתימן ונתמכים בידי איראן, שתקפו באמצעות שני כטב"מים מתאבדים יעדים בסעודיה ואיחוד האמירויות.

    מדינות בציר הסוני ביניהן בחריין, איחוד האמירויות וסעודיה הורו לאזרחיהם לאשי העסקים והדיפלומטים לעזוב  את לבנון, ואף הפסיקו חלק גדול מקווי הטיסות בין מדינות המפרץ ללבנון  בשל המשבר בין ממשלת לבנון לסעודיה.

    סעודיה מנעה העברות כספים מתחומי הממלכה ללבנון באמצעות חסימת שירותי העברות כספים כמו OMT ו moneygram. מה שגרם לריסוק הלירה הלבנונית לשפל הגדול ביותר שלה, מה שמוביל ככל הנראה להתפטרות שר החוץ של המדינה המסוכסכת.



    0 תגובות