שר החוץ מברך את הגינוי הפולני לאירוע האנטישמי

    שלמה ריזל No Comments on שר החוץ מברך את הגינוי הפולני לאירוע האנטישמי

    במהלך חגיגות יום העצמאות, מאות פעילי ימין קיצוני בעיר קאליש שבמרכז פולין וצעקו "מוות ליהודים" | הפורעים שרפו כתב זכויות היסטורי לקהילה היהודית מהמאה ה-13 | הממשל הפולני גינה את האירוע והבטיח למצות את הדין עם המשתתפים באירוע | שר החוץ לפיד מברך

    צילום מסך מתוך הרשת החברתית בפולין צילום: לא ידוע. נשמח לתת קרדיט לכשנתבקש
    15:05
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on "הקב"ה בחר לניסיון הזה את האנשים הכי מיוחדים שלו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לפני יומיים, במהלך חגיגות יום העצמאות של פולין, השתוללו מאות פעילי ימין קיצוני בעיר קאליש שבמרכז המדינה צעקו "מוות ליהודים" – ושרפו כתב זכויות היסטורי לקהילה היהודית מהמאה ה-13 – כתב הזכויות של קאליש, אישור מדיני רשמי שאישר את הגנתם של יהודי האזור והיה לתשתית לזכויות היהודים במדינה.

    אוסף הכללים הזה סיפק הגנה ליהודים ואפשר להם בין היתר לעסוק במסחר ובהלוואות, ואף כלל עונשים עבור מי שמשחית קברים של יהודים או מפיץ נגדם עלילות דם. וכאמור, במשך מאות שנים שימש כתב הזכויות הזה בסיס להגנה על יהודי פולין.

    גורמים רשמיים שממשל הפולני גינו את המעשה והודיעו כי יבואו בחשבון עם הפורעים הפולנים הניאו נאצים. מדובר בתנועות ימין קיצוניות שערכו טקס לאומני בו הונפו דגלי המדינה הפולנית ושרפו את כתב הזכויות לקול תרועות ההמון.

    שר החוץ יאיר לפיד מסר הערב בתגובה לאירועים האנטישמים בפולין: "האירוע האנטישמי המחריד בפולין מזכיר לכל יהודי בעולם את עוצמת השנאה ואת הסכנה שטמונה בעולם, אם לא גודעים אותה בצורה חדה ובלתי מתפשרת".

    "הגינוי החד משמעי של גורמים פולנים הוא חשוב והכרחי, אני מברך על כך ומצפה מממשלת פולין לנקוט ביד קשה כנגד האנשים שלקחו חלק במופע השנאה המזעזע הזה".



    0 תגובות