מקלב: "ההצלחות שלנו יוצרות סדקים שבסוף יובילו לפירוק הממשלה"

    יעקב ריבלין ואבי בלום No Comments on מקלב: "ההצלחות שלנו יוצרות סדקים שבסוף יובילו לפירוק הממשלה"

    ח"כ אורי מקלב בשיחה עם 'קול חי': "הנפילות האלה גורמות למלחמות פנימיות בתוך הקואליציה. זה גורם לסדקים שביחד עם דברים אחרים שיבואו אחר כך – יובילו לפירוק הממשלה"

    אורי מקלב צילום: פלאש 90
    15:05
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on "הקב"ה בחר לניסיון הזה את האנשים הכי מיוחדים שלו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: פלאש 90

    ח"כ אורי מקלב שוחח עם יעקב ריבלין ואבי בלום ב'פילפוליטיקה': "אני חבר בוועדת החוקה, זה לא אומר שאני תחתיו של גלעד קריב. אני מציע לא להתרשם מהאדיבות שלו בניהול הוועדות, זה יכול לכסות על דעות מאוד מסוכנות ותחכום רב", אומר מקלב. "השבוע ראינו את זה באופן מוחשי גם בחוק שבא להקל על עגונות, ראינו איך בתחכום רב הוא מנסה לשנות את החוק ולגרוע מהסמכות של בתי הדין".

    הוא הסביר את ה'בעייתיות' עם ח"כ קריב: "הבעיה עם קריב זה לאו דווקא שהוא יו"ר וועדה, זה עצם זה שהוא חבר כנסת שהגיע על הטייטל של ייצוג הרפורמים בכנסת. זה היה לא צפוי, העבודה הייתה במשבר גדול מאוד וברגע האחרון נערכו שם מיני פריימריז וקבוצה מאורגנת כמו הרפורמים מיד הצליחו לזכות במקום ריאלי ברשימה. הוא זכה מבחינתו בפיס, אני לא חושב שבזמן רגיל לרפורמים היה סיכוי להיכלל ברשימה של מפלגת העבודה".

    הוא נשאל האם לא היה כדאי להסכים למתווה הכותל הקודם ולא להגיע למצב של מה שצפוי להיות בקרוב: "זה נחמד להגיד את זה בתור נחמה, אבל במציאות זה לא ככה. שום דבר לא היה מפריע להם, גם אם היה מתווה הם היו עושים מתווה אחר. דבר שני, אם הקואליציה שלנו אז – הייתה נראית כמו האופוזיציה שלנו היום – היינו נראים אחרת. היינו לא הומוגניים לחלוטין, היה את כחלון שבלם אותנו בהרבה דברים וגם ליברמן בחלק מהזמן".

    מקלב נשאל מה המשמעות בפועל של העברת שני חוקים של האופוזיציה בקריאה טרומית השבוע – שהרי הצפי הוא שהחוקים לא יעברו לבסוף: "הנפילות האלה גורמות למלחמות פנימיות בתוך הקואליציה", מסביר מקלב. "מאוד אכפת להם גם מהדימוי וזה יוצר דימוי של מפלה. זה גורם לסדקים שביחד עם דברים אחרים שיבואו אחר כך – יובילו לפירוק הממשלה".



    0 תגובות