טיבי: "לפיד אמר לי גם אם תהיו בחוץ אני מביא את התוכנית למגזר הערבי"

    איתי גדסי No Comments on טיבי: "לפיד אמר לי גם אם תהיו בחוץ אני מביא את התוכנית למגזר הערבי"

    לאחר הסערה אמש במליאה בהעברת החוק של האופוזיציה להקמת בית חולים בסחנין, יוזם החוק ח"כ אחמד טיבי בריאיון תוקף את התנגדות רע"מ ואומר, "הם רואים את התגובות ברחוב. יש אנשים שההצבעות שלהם בנושאים מסוימים ייזכרו לטוב ולרע. ומה ענה טיבי על ההצבעה יחד עם איתמר בן גביר

    צילום: פלאש 90
    11:02
    18.04.24
    בנצי לייזרוביץ No Comments on "מצילנו מידם": שב"כ חשף מחבל דעא"ש ליד ירושלים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר העברת החוק לבניית בית חולים בסחנין בקריאה טרומית בכנסת, ח"כ אחמד טיבי התראיין היום (חמישי) ל"מהדורת הבוקר" העביר ביקורת על התנגדות רע"מ לחוק, "זו הצבעה תמוהה איך חכי"ם ערבים הצביעו נגד הקמת בית חולים למגזר הערבי. מאזן גנאים לא יכול היה להצביע אחרת".

    טיבי סיפר כי "אתמול הרשת געשה אחרי ההצבעה יותר מ-80% תמך בהעברת החוק הזה וכעס על מי שהצביע נגדו. יש אנשים שההצבעות שלהם בנושאים מסוימים ייזכרו לטוב ולרע".

    להערכת טיבי אולי לא בקרוב יקום בית חולים אך בוודאי שהוא יקום, "הם רואים את התגובות ברחוב, אבל זה ממשלת ישראל שהיא מקום המדינה לא הקימה בית חולים אחד ביישוב ערבי, זאת הצעה שהנחתי אותה בתחילת שנות האלפיים, וכל הזמן זה נדחה והם ימשיכו להיות נגד בוועדה, אבל הנושא עלה לסדר היום הציבורי, בסוף בית חולים יקום בעיר ערבית".

    טיבי לא מתרגש מהתקציבים שרע"מ קיבלו, "הבעייה זה לא תקציבים רק, יש הריסות בתים, תכנון ובנייה, מסגד אל – אקצא, ויש עוד המון בעיות שזה לא רק מסתכם בתקציבים. גם בממשלה הקודמת הייתה תוכנית של 15 מיליארד ש"ח בתקופת נתניהו בגלל הלחץ מה-OECD וזה דבר שהמשק הישראלי גם מרוויח ממנו ואז לא הייתה מפלגה ערבית בקואליציה".

    טיבי סיפר כי "גם לפיד אמר לי אני מביא תוכנית למגזר הערבי גם אם אתם בפנים או בחוץ. לפני הקמת הממשלה הייתה החלטה להמשיך את התקצוב לשנת 21. יכול להיות שהוסיפו עוד קצת כסף אבל לא הכירו ביישובים הלא מוכרים".

    טיבי הדף את הביקורת מרע"מ נגדו ואמר, "אתמול רע"מ אמרו לי איך אתם מצביעים עם הימין, אבל כשאתה בקואליציה אתה חותם עם מי אתה מסכים לשבת באופוזיציה אתה לא חותם עם מי אתה יושב. בכדי לשכנע חכי"ם שיצביעו יחד איתך בוועדות ובמליאה. רע"מ שנותנים ביקורת עלינו הם רצו לשבת עם הליכוד רק סמוטריץ' שם להם רגל".



    0 תגובות