- רדיו קול חי - -

בן גביר: השוטרים המעורבים במות אהוביה ז"ל צריכים לשבת בכלא"

צילום: פלאש 90

ח"כ איתמר בן גביר התראיין הערב (ראשון) ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן והתייחס לאלימות המשטרתית כנגד הימין, "אז כשהגשתי בג"ץ כנגד המכתזיות בשכונות מגורים, בשם עסקים מקומיים שנפגעו מהפעלת המכתזיות, שופטי בג"ץ הבינו את הבעיה ונזפו במשטרה, אבל לצערי זה לא הספיק להם להוציא צו להפסיק את השימוש במכתזיות, והם ממשיכים להשתמש בניגוד למה שהצהירו בבג"ץ".

על רקע ההגפנות בפרשת הנער אהוביה סנדק ז"ל וריבוי הפגנות בכדי לחקור את המקרה המזעזע, אמש נערכה הפגנה בכניסה לירושלים בהשתתפות ח"כ בן גביר, "קודם כל המשטרה חקרה, ויש להם מספיק חומרים שלטעמי מספיקים בכדי להגיש כתבי אישום כנגד השוטרים. אנחנו מנסים להפעיל זרקור על מה שקרה שם.".

אביו של אהובה סנדק ז"ל אברהם סנדק הצטרף לשיחה והתייחס למרדף אחרי הצדק לזכר בנו, "אנחנו יודעים שלכאורה מתנהלת חקירה, אבל השאלה היא אם זאת חקירת אמת. אנחנו כרגע קוראים למערכת המשפטית להעמיד לדין את השוטרים. לנו אין גישה לממצאים". לפי דין תורה אומר אברהם, "השוטרים היו צריכים לרוץ לעיר מקלט".

בן גביר התייחס לאלימות המשטרתית ואמר, "הדבר המזעזע, שזה דפוס פעולה, לא דבר לא שגרתי, הם נגחו בחור חרדי שרכב על אופנוע ואח"כ הרביצו לו בטייבה והוא זכה ב-800 אלף ש"ח. אני עזבתי הכל והלכתי להפגנות בגלל שאמרו לי שמרביצים לבחורים בהפגנה, גם לכותל הגעתי כי הרביצו לבחורי ישיבה ואפשר לעצור את האלימות המשטרתית".

בן גביר סיפר, "אני דיברתי עם המפקדים הבכירים בירושלים לפני ההפגנה, ואמרתי להם תפסיקו את השימוש באלות ואכן הם הפסיקו את השימוש באלות, אבל הלכו עם מכתזיות ופגעו בעוברי אורל ועצרו נערה שעד עכשיו עצורה. בפרעות ברמלה ובלוד לא עצרו פורעים וסגרו להם תיקים וכאן הם עוצרים נערה בת 14 שלטענתם חסמה כביש. אנחנו לא נשתוק עד שיהיה כאן צדק" מבהיר בן גביר.