התייחסות ראשונה לאחר התקציב; בכירי הממשלה במסיבת עיתונאים

    איתי גדסי 1 Comment on התייחסות ראשונה לאחר התקציב; בכירי הממשלה במסיבת עיתונאים

    נפתלי בנט, ראש הממשלה, במסיבת עיתונאים משותפת עם שר החוץ, יאיר לפיד, ושר האוצר, אביגדור ליברמן ואמר: "השלמנו את המהלך המורכב של הוצאת ישראל משלוש שנים של אי-יציבות" | הליכוד בתגובה: "נתניהו העביר יותר תקציבי מדינה מכל מנהיג אחר בעולם המערבי. הממשלה בהנהגתו הובילה מדיניות כלכלית מוצלחת. הממשלה תיפול יותר מהר ממה שחושבים"

    8:25
    24.04.24
    קובי פינקלר No Comments on גל תקיפות של צה״ל על יעדי חזבאללה בדרום לבנון

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה, נפתלי בנט, במסיבת עיתונאים משותפת עם שר החוץ, יאיר לפיד, ושר האוצר, אביגדור ליברמן ואמר: "אזרחי ישראל, בשעה טובה, התקציב לשנים 2021 ו-2022 עבר. בכך השלמנו את המהלך המורכב של הוצאת ישראל משלוש שנים של אי-יציבות. בפחות מחמישה חודשים, הקמנו ממשלה, עברנו למדיניות של ניהול המדינה לצד הקורונה, בלי סגרים, ושברנו, בנחישות ותוך עמידה בלחצים, את גל הדלתא.

    קיבלנו החלטה להיות הראשונים בעולם עם הבוסטרים, ניהלנו ואנחנו עדיין מנהלים את כל הארוע הזה מקרוב, כדי להגן על בריאות האזרחים בלי למוטט את הכלכלה, לשמור על החיים בכל המובנים. מספיק להסתכל על זינוק התחלואה באירופה כדי להבין איפה אנחנו ואיפה העולם. עברנו מאבטלה לתעסוקה, מצמיחה שלילית אחרי שנה כלכלית קשה מאוד בגלל המגפה והסגרים, לצמיחה מרשימה של יותר מ-7%.

    ועכשיו – העברנו את התקציב, שמבטיח יציבות כלכלית ופוליטית. בשקט, בעקביות, בעבודה משותפת, הבאנו את הספינה לחוף מבטחים. אני רוצה להודות פה לכל השותפים, ליאיר – שותף וחבר, ולשר האוצר ליברמן, שעשה עבודה מעולה. הממשלה יציבה, היא תמלא את ימיה. כעת עלינו להסתכל על שורת המשימות הארוכה שעומדת לפנינו, כל אחד בתחומו, ולהתחיל לעבוד.

    היציבות שהבאנו עם הקמת הממשלה והעברת התקציב, העובדה שאנחנו לא במערכת הבחירות החמישית עכשיו – היא ברכה ומתנה גדולה למדינת ישראל. המשימה הבאה שלנו היא לנצל את היציבות הזאת כדי להתמודד עם האתגרים והבעיות שהוזנחו במשך שנים: מחירי הדיור, הפקקים שיצאו משליטה, יוקר המחיה הישראלי הידוע לשמצה, חוסר האונים של האזרח מול הפשיעה המשתוללת, אובדן המשילות בנגב. לא לדחות, לא להתייאש מראש – גם אם המשימות גדולות, גם אם הן יקחו זמן, להתחיל.

    חברים, מחר בבוקר, עם ממשלה יציבה ותקציב מדינה מאושר, אנחנו מתחילים. אזרחי ישראל, נכנסנו לחודש כסלו, חודש של אור, דווקא בימים החשוכים ביותר בשנה, אנחנו מדליקים נר ועוד נר – ביחד. אף אחד לא עומד בצד, אף אחד לא נשאר מאחור. כולם רצויים, כולם, כל אזרחי ישראל, חשובים, אנחנו נדאג לכולם.

    המבחן הגדול של הממשלה הזאת, של כולנו, הוא באיפוק. אם נצליח להתרומם מול הפיתוי לריב ולהתקוטט, אם נצליח להתמקד במאחד ולא במפריד, אם נניח לרגע לתחרות בינינו – הרי סוף סוף אין בחירות באופק. נשלב ידיים, נתמקד בעם ישראל, באתגרים הגדולים: הביטחוניים, החברתיים, הכלכליים, ובלקחת את מדינת ישראל, מדינה שאין ולא תהיה כמותה בעולם – לקחת אותה עשרה צעדים קדימה. תודה רבה".

    שר החוץ וראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד אמר: "מילת המפתח של הרגע הזה היא אחריות. לקחנו אחריות. מה שהביא אותנו לרגע הזה היא היכולת לגשר על פערים, לנהל משברים, לא לראות בעיניים – העיקר להגיע למטרה. עשינו החלטה. במקום לדקור אחד את השני בגב, לתת גב, לשמור אחד לשני על הגב. בקואליציה המורכבת ביותר בתולדות ישראל שמנו את האגו בצד, כדי לבנות את המכונה שמובילה את המדינה.

    אנחנו אנשים אחראים. אין לנו זמן לירידות, יש לנו מדינה לנהל. התחייבנו שנחזיר את השפיות, התחייבנו שנקים ממשלה, התחייבנו שנעביר תקציב. אנחנו עומדים בהתחייבות. המטרה של התקציב הזה היא לא פוליטיקאים שעסוקים בעצמם, אלא תלמידים באשדוד, ושוטרים בירושלים וניצולי שואה במועדון "עמך" ברחובות ואחיות בבאר שבע ועסקים קטנים בחיפה.

    התקציב הזה נותן לכלכלה הישראלית יתרון תחרותי. הישראלים הם העובדים היצירתיים ביותר בעולם. שמנו פה את היסודות לכלכלה שמבוססת על טכנולוגיה ועל חדשנות ועל כושר המצאה.  לא הכל אפשר לתקן בלילה אחד, אבל שמנו פה גם את היסודות לכל מה שנטפל בו בעתיד הקרוב. הממשלה הזו תטפל ותשים כסף גם בגמלאים, בחיילים הסדירים, בדמי אבטלה לעצמאים.

    זה יום שמח, ואני לא מתכונן לריב ביום שמח, אבל היה בו גם דבר אחד עצוב: הדברים שנאמרו במליאה ליו"ר הכנסת מיקי לוי, הנאצות המכוערות, גסות הרוח, זה בלתי נסבל. מיקי הוא בן למשפחה שכולה, הוריו היו באצ"ל, שירת את מדינת ישראל כל חייו. אנשים צרחו עליו  איומות על זה שהוא רק מילא את תפקידו. אני לא צריך לשלוח לו חיזוק, כי הוא חזק, אבל מי שמדבר אליו ככה ירד מהפסים. מי שישב לידו ושמע הכל, ולא השתיק את ההסתה, אחראי בדיוק כמוהו.

    אני לא אסיים במה שרע, אלא במה שטוב. בעושים במלאכה. ראש הממשלה נפתלי בנט, שר האוצר איווט ליברמן שעשה עבודה מדהימה. אני רוצה להודות לכם על שיתוף פעולה מהסוג שכבר שכחנו שאפשרי. אני רוצה להודות לכל ראשי המפלגות, בני גנץ, שסגר אתמול מעגל, מרב מיכאלי, גדעון סער, ניצן הורוביץ ומנסור עבאס, שגם הוא עמד בגבורה במטר אינסופי של אמירות גזעניות ומכוערות.

    אני רוצה להודות לראשי הקואליציה, לבטרייה האנושית עידית סילמן לבועז טופורובסקי, לשר זאב אלקין, שחולל לא מעט ניסים, לכל ראשי הסיעות וחברי הכנסת. עשינו היסטוריה. תודה רבה.

    מהליכוד נמסר בתגובה למסיבת העיתונאים: אחרי העברת התקציב הרע של בנט ולפיד – שמעלה מחירים, מטיל מיסים ומעביר עשרות מיליארדי שקלים מאזרחי ישראל לתנועה האיסלמית – גדלים הסיכויים להפלת הממשלה. האופוזיציה המאוחדת של הימין תפיל את הממשלה המסוכנת של בנט, לפיד ורע"מ הרבה יותר מהר ממה שהם חושבים.

    נתניהו העביר יותר תקציבי מדינה מכל מנהיג אחר בעולם המערבי. הממשלה בהנהגתו הובילה מדיניות כלכלית מוצלחת, תוך מתן מענקים לבעלי עסקים ומובטלים, ובזכותה ישראל דורגה באחד המקומות הראשונים בעולם ביציאה מהקורונה. בנט ולפיד קיבלו מהליכוד כלכלה חזקה עם צמיחה של 7% ובחרו להשקיע את הכסף בבזבוזים על ח״כים נורווגים ובקניית קולות מרע״מ.

    ח"כ יצחק פינדרוס בתגובה להצהרה: "בנט שוב משקר. "שלוש שנים ללא תקציב", רק ב2019 היה תקציב מאושר. "אף אחד לא נשאר מאחור", חוץ מתושבי הפריפריה שישלמו על כניסה לגוש דן והעלאת גיל הפרישה שתגרום לנשים מבוגרות בעבודות שוחקות לאבד את מקור פרנסתן. "לא אפגע בחרדים", חוץ מהעלאת מחיר המעונות, מס על חד פעמי, וקיצוץ של כ-300 מיליון ש"ח מתקציב החינוך, הרווחה והתרבות. אבדה הבושה לשקר במצח נחושה".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      בתמונה: שלשת הרשעים הכי גדולים בהסטוריה.