אחרי התקציב: בממשלה טוענים כי צירוף החרדים על השולחן

    אתר קול חי 1 Comment on אחרי התקציב: בממשלה טוענים כי צירוף החרדים על השולחן

    רגע אחרי אישור התקציב, גורם בממשלה טוען כי שיתוף פעולה עם ש"ס ויהדות התורה על הפרק: "החרדים לא יכולים להרשות לעצמם להזניח את צורכיהם בגלל המחויבות לנתניהו"

    דרעי וגפני צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אחרי לילות לבנים של הצבעות ודיונים, הקואליציה עברה הלילה (בין חמישי לשישי) את המבחן הגדול של העברת תקציב המדינה. בשלב זה, היא תצא לתקופה פוליטית חדשה שבה ינסו לבחון את הרחבתה. על הפרק: שיתוף פעולה עם החרדים. כך פורסם הבוקר ב"ישראל היום".

    בחודשים האחרונים השאלה לגבי צירוף החרדים לממשלה זכתה לתשובה חד משמעית – ליברמן אמר "זה או אני או הם", והחרדים הבהירו מצידם כי אינם מעוניינים כלל להצטרף לממשלה. אבל בכירים בממשלה מציינים את המצב הפוליטי החדש שאחרי התקציב כאפשרות להחזיר לשולחן את סוגיית שיתוף הפעולה.

    הבכירים התייחסו לכמה אפשרויות שמובאות בחשבון, ובהן אופציות ריאליות יותר וריאליות פחות. כך, לדוגמה, אותם בכירים מעריכים כי הצטרפות של שתי המפלגות – ש"ס ויהדות התורה – נראית קלושה, אך אולי אחת מהן באה בחשבון. אפשרות נוספת היא למצוא בתוך יהדות התורה, מפלגה המחולקת לזרמים ולפלגים שונים, אנשים שכן ניתן לקיים איתם שיתוף פעולה. עוד מציינים כי האפשרות הטובה ביותר והריאלית היא שיתוף פעולה עם החרדים גם ללא הצטרפות רשמית.

    גורם בממשלה אמר: "לציבור החרדי יש צרכים. ישיבות, מוסדות, מעונות וכל הקשור בחיים עצמם. הוא לא יכול להזניח אותם במשך שלוש שנים וחצי כי הם כבולים לבנימין נתניהו. לחרדים עצמם עדיף למצוא שיתופי פעולה ולדאוג לציבור שלהם".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אל תיכנסו לממשלה הארורה הזאת עם שר אוצר ומפלגה שגנבה מיליוני שקלים
      השר הזה נראה כמו חזיר
      ראש הממשלה רפורמי
      שר דתות שלא מבין בהלכה כלום
      ושר חוץ צבוע ושקרן
      יו"ר כנסת האהבל הכי גדול שראינו