מצוקת הצהרונים: "הגופים זורקים את האחריות והילדים בני ערובה"

    המהדורה המרכזית No Comments on מצוקת הצהרונים: "הגופים זורקים את האחריות והילדים בני ערובה"

    מנכ"ל עמותת 'נתיבות המשפט' שוחח עם 'קול חי' על מצוקת הצהרונים: "בגלל מחלוקות בין הרשתות הפרטיות המפעילות את הצהרונים לרשויות המקומיות – התלמידים החרדים וההורים משמשים כבני ערובה והם אלה שנפגעים".

    צילום: Moshe Shai/Flash90
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: Moshe Shai/Flash90

    מצוקת הצהרונים: אליהו, תושב בית שמש ואב לשני ילדים שנותרו ללא צהרון, שוחח עם אבי מימרן במהדורה המרכזית על התופעה: "כל סדר היום מתהפך, אנחנו נאלצים לסיים עבודה בשעה 13:00 במקום ב-16:00. כל גוף מפיל את זה על השני. במוסד שלנו הטענה היא שההורים לא מוכנים להירשם מסיבה תקציבית, כי ההורים נדרשים לשלם 120 ש"ח לחודש במקום 50 ש"ח שנה שעברה ומהסיבה הזו הצהרון לא נפתח".

    מוטי לב, מנכ"ל עמותת נתיבות המשפט שעוסקת בזכויות אזרחיות בציבור החרדי ובין היתר בנושא הצהרונים, הסביר: "למעשה הצהרונים מתוקצבים על ידי תוכנית 'ניצנים' של משרד החינוך. מה שקורה בפועל – בגלל מחלוקות בין הרשתות הפרטיות המפעילות את הצהרונים לרשויות המקומיות – התלמידים החרדים וההורים משמשים כבני ערובה והם אלה שנפגעים".

    לדבריו "הצעד האפקטיבי ביותר זה השמעת קול ולחץ ציבורי מצד ההורים, מול כל הרשויות. שלחנו התרעה גם למשרד החינוך וגם לרשויות המקומיות. הרמנו גם קמפיין ולמעלה מ-1,100 הורים נענו והשתתפו".

    הוא הוסיף: "אנחנו יודעים שהתכנית (ניצנים) מתוקצבת באופן מלא ואין שום סיבה לא לפתוח את הצהרונים. דרישות התשלומים הגבוהים מההורים הם מעל התקרה המותרת".

    הוא נשאל מי לדעתו הכתובת בנושא וענה: "למפעילים יש חלק בלתי מבוטל בנושא. אנחנו גם סבורים שהתשלום צריך להיות על יד המפעילים בכלל, אין שום סיבה שהרשתות יגבו את התשלום, בגלל הדברים האלה הכל מתחיל להסתבך".

    אליהו, תושב העיר ענה: "אני לא יכול להצביע מי הכתובת. שמפעילי הצהרונים והעירייה ישבו ויסתדרו ביניהם".



    0 תגובות