ראשי המשק סיכמו: שכר המינימום יעלה ל-6,000 ש"ח במהלך שלוש שנים

    צבי טסלר 1 Comment on ראשי המשק סיכמו: שכר המינימום יעלה ל-6,000 ש"ח במהלך שלוש שנים

    שר האוצר, נגיד בנק ישראל, יו"ר ההסתדרות, יו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים בישראל ונשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המגזר העסקי, סיכמו על העלאת שכר המינימום בחמש פעימות בשלוש השנים הקורובות ל-6,000 ש"ח. מנגד חברי הקואליציה והאופוזיציה חתמו על חוק שיעלה את השכר המינימום ל-7,280 ש"ח לחודש

    צילום: פלאש90
    7:00
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תקפה שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    על רקע דרישת רבים מחברי הבית בכנסת לקדם את החוק לשכר מינימום של 40 ש"ח לשעת עבודה, שיעמוד על 7,280 ש"ח לשכר חודשי. שר האוצר, נגיד בנק ישראל, יו"ר ההסתדרות, יו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים בישראל ונשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המגזר העסקי, סיכמו על "עסקת חבילה" במשק:

    במסגרתה, שכר המינימום יעלה ל- 6,000 שקלים בהדרגה בחמש פעימות במהלך השלוש השנים הקורובות; גמישות העסקה וכלים להמרצת המשק; וודאות ביחסי עבודה במגזר הציבורי.

    עסקת החבילה מביאה בשורה לעובדים- שכר המינימום יעלה לרמה של 6,000 שקלים בהדרגה, דבר שיסייע לצמצום פערים וחיזוק מעמדם של העובדים המשתכרים ברמות הנמוכות, קידום גמישות ניהולית במגזר הפרטי והציבורי ומתן ודאות ביחסי העבודה במשק – דחיית הסכם המסגרת במגזר הציבורי ל-2023.

    שכר המינימום: הצדדים סיכמו על העלאת שכר המינימום לעובדים שמשתכרים שכר מינימום תוך התחשבות במצב שוק העבודה והאילוצים התקציבים ולכן שכר המינימום יעלה בצורה מדורגת ואחראית, תוך דגש על צמצום פערים וחיזוק מעמדם של העובדים המשתכרים ברמות הנמוכות:

    מועד – גובה שכר המינימום
    אפריל 2022- 5,400 שקלים
    אפריל 2023- 5,500 שקלים
    אפריל 2024- 5,700 שקלים
    אפריל 2025- 5,800 שקלים
    דצמבר 2025- 6,000 שקלים

    העסקה תכלול קידום תיקוני חקיקה שמטרתם יצירת גמישות בשוק העבודה ויצירת איזון בית עבודה. כמקובל במרבית מדינות ה-OECD, הצדדים סיכמו על מעבר לחישוב שעות נוספות מחישוב על בסיס יומי לחישוב על בסיס חודשי, תוך החרגה של אוכלוסיות מוחלשות.

    השינוי יאפשר לעובדים ולמעסיקים לנהל את זמני העבודה בצורה יותר יעילה ומותאמת לצרכי העובד והמעסיק ותאפשר לעובדים יכולת לאזן בין שעות העבודה לשעות הפנאי. הסדרי החקיקה כיום מתבססים על חקיקה משנות ה-50 והסיכום יביא לעדכון הסדרי החקיקה לאתגרים של שוק העבודה המודרני.

    כמו כן יבוצע תיקון בחוק חופשה שנתית, כאשר עובדים במדרגה הנמוכה יקבלו יום חופש נוסף, סה"כ 13 ימים במקום 12 הקיימים כיום.

    בכוונת האוצר לקדם צעדי חקיקה בקרוב בכדי לעגן סיכום זה בתיאום משרד הכלכלה.

    נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון: ״זו בשורה חשובה למשק בעת הזו, מכמה סיבות. העיקרית שבהן לדעתי היא הוודאות שמייצרת "עסקת החבילה" לפעילות הכלכלית במשק ובנוסף היותה מדורגת ומידתית. נכון הדבר בפרט לימים אלו בהם המשק עובר, ולשמחתנו יוצא, ממשבר כלכלי כה חמור. השקט התעשייתי שצפוי להיווצר לנוכח ההסכמות, גם בסקטור הפרטי וגם בסקטור הציבורי, הוא חיוני בתמיכתו בתהליכים הכלכליים השונים במשק – אלו שכבר בתהליך ואלו שייווצרו על סמך התבהרות תמונת המצב כעת לשנים הבאות



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      עד דצמבר 2025 יעלה השכר מנימום בפחות מ800 שח רק המיסים שעלו בתחילת החודש זה יכסה למדינה את השכר מינימום