הושלמה בהצלחה סדרת ניסויים בגרמניה למערכת "מעיל רוח"

    קובי פינקלר No Comments on הושלמה בהצלחה סדרת ניסויים בגרמניה למערכת "מעיל רוח"

    בסדרת הניסויים נצפו למעלה מ-90% יירוטים מוצלחים כמו גם איתור מדויק של מקור האש ובכך הוכיחו את הצלחת שילוב מערכת "מעיל רוח" על הטנק הגרמני

    תמונה ראשונה של מערכת מעיל רוח על טנק ליאופרד גרמני צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משרד ההגנה הגרמני ומשרד הביטחון הישראלי מודיעים היום (שלישי) על סיום מוצלח של סדרת ניסויי "מעיל רוח" על טנק הליאופרד הגרמני.

    הניסויים בוצעו על ידי משרד ההגנה הגרמני, בשיתוף פעולה הדוק עם משרד הביטחון הישראלי ובתמיכת חברת רפאל וחברת KMW הגרמנית, וכללו תרחישי ירי מאתגרים לפלטפורמה. בסדרת הניסויים נצפו למעלה מ-90% יירוטים מוצלחים כמו גם איתור מדויק של מקור האש ובכך הוכיחו את הצלחת שילוב מערכת "מעיל רוח" על הטנק הגרמני.

    בחודש פברואר השנה, חתמו משרדי הביטחון וההגנה של ישראל וגרמניה על עסקת G2G בהובלת מפא"ת (המינהל לפיתוח אמצעי לחימה) אשר כללה שילוב ואספקה של מערכת הגנה אקטיבית מסוג "מעיל רוח" (TROPHY) של חברת "רפאל", עבור טנק הליאופרד 2 של צבא גרמניה.

    מערכת "מעיל רוח" מתוצרת "רפאל" היא מערכת הגנה אקטיבית מהמתקדמות מסוגה בעולם. היא מספקת הגנה לטנקים ונגמ"שים ובעלת יכולת התמודדות עם כלל איומי הנ"ט בזירה. בצה"ל המערכת מבצעית כבר שנים רבות והיא משולבת כיום בכל טנקי מרכבה סימן 4 והנמ"רים היוצאים מקו הייצור. המערכת הוכיחה את עצמה בפעילויות מבצעיות רבות ורשמה לזכותה מספר רב של יירוטי טילי נ"ט, לצד שמירה על הכוחות הלוחמים והפלטפורמות השונות.

    שר הביטחון, בני גנץ, בירך על הצלחת הניסוי: "היתרונות וההתקדמות שעושה התעשייה הישראלית, בשיתוף פעולה עם ידידינו הגרמנים, תסייע לחיזוק הביטחון והיכולות של צה"ל ומערכת הביטחון. נמשיך לעמוד בחזית הטכנולוגיה, נמשיך להיערך לכל תרחיש מבצעי, ולחזק את היחסים עם שותפינו בעולם".



    0 תגובות