בתום הימים המתוחים: ספר התורה הוחזר לבעליו

    בנצי לייזרוביץ No Comments on בתום הימים המתוחים: ספר התורה הוחזר לבעליו

    בתום כינוס השלוחים העולמי, הודיעו לרב שליח חב"ד באזור המרכז כי ספר התורה שנעלם בטיסה הגיע ליעדו ונלקח על ידי האנשים שאליהם זה יועד

    22:46
    23.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך נראה את ההצלחה בשגרת החיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר שבוע ושיחות בין חברת התעופה לשליח חב"ד , ספר התורה שנעלם – נמצא. שבוע של מתח עבר על שני אנשים – רועי רוזנק איש העסקים וחבר נשיאות לשכת המסחר של ישראל , ועל שליח חב"ד ודמות מוכרת בקהילה .

    הכל החל ביום חמישי לפני כשבוע וחצי , הרב השליח מחב"ד , היה צריך להעביר ס"ת שנתרם לקהילת חב"ד בספרד. לשם כך הוא נעזר בשליח חב"ד באזור ירושלים שנסע לצרפת וביקש ממנו שיקח איתו את ס"ת לצרפת ומשם זה כבר יגיע לספרד לשליח חב"ד במקום. ס"ת נתרם ועלותו כ 100,000 שח. מכיון שיש בעיה לעלות עם ס"ת למטוס , יום קודם הטיסה הופקד ס"ת בממן בנתב"ג, עבור הטיסה בחברת אייר פרנס לצרפת למחרת ,ס"ת הופקד ונארז כמו שצריך, אולם הפקיד לא נתן תג כפי שצריך לתת , שזה בעצם הוכחה שיש מטען עבורו. הוא אמר לשליח חב"ד שזה בסדר ואל לו לדאוג.

    וכך בחמישי שעבר שליח חב"ד יצא בטיסה לצרפת. יצויין כי נאמר לו שס"ת ייצא במסוע של כל המזוודות כרגיל ושיחכה שם. המזוודות של כולם עברו אך ס"ת איננו. הוא מרים טלפון לשליח חב"ד בארץ הקודש ומספר לו את הסיפור, הרב השליח מחליט לספר זאת לרועי רוזנק איש העסקים וחבר נשיאות לשכת המסחר של ישראל וחבר אישי של השליח . מרגע זה מתחיל מירוץ אחר הזמן לאתר את ס"ת. רועי רוזנק בקשריו הגדולים עוזב את כל עיסוקיו, ונרתם לסייע בכל דרך שרק אפשר הן בארץ והן בחו"ל .

    הוא פונה ליוסי לנדאו – חברת לנדאו אקספרס שכבר שנים מכיר את כל נתב"ג , מנהליו ופקידיו ומערב אותו בסיפור. הם פונים לחברה בצרפת, החברה שואלת למה אין לכם תג? אם היה תג היה אפשר לפתוח תלונה על אובדן. החברה מצידה אומרת אנחנו לא אשמים תפנו לממן, ממן זורק בחזרה את הכדור לחברת התעופה. רועי רוזנק והשליח בארץ הקודש אומרים לי הכאב כאן הוא עצום: " מדובר בס"ת שנתרם לחב"ד בצרפת. הסכום הוא גדול 100,000 שח, אבל יש כאן גם ביזוי של תשמיש קדושה, אנחנו לא יודעים איפה זה , כל אחד זורק על השני ,תשובות אין , ופתאום באחד הימים ממן אומר שהבאנו תג לשליח חבד והוא איבד את זה. כמובן שהבאנו הוכחות שלא נמסר לו שום תג".

    השליח של חב"ד בארץ הקודש היה מודאג מאד. בשבוע שעבר הוא נסע לכנס השלוחים בניורק, ולא ידע מה לעשות. לפני שיצא לארה"ב שלח שוב מייל לחברת התעופה ולכלל הגורמים שטיפלו בזה , ואלו הבטיחו לו תשובה עד הצהריים של יום לאחריו.

    לאחר ימים של מתח וחרדה התשובה והבשורה המשמחת הגיעה: "ב"ה נמצא הספר תורה בפאריז במחלקת קרגו בלי תג". שליח חבד אומר לקול חי , אני שמח שבסופו של דבר נמצאה האבידה, יכולנו לשים את ס"ת במזוודה רגילה ולעלות איתו למטוס, עשינו הכל חוקי מסרנו אותו יום קודם הטיסה אך שם מישהו התרשל כשלא היה תג כנדרש. כמובן שפנינו לגורמים שם בצרפת שיקחו את ס"ת ממקום שנמצא שנדע בוודאות שגם לאחר שהודיעו כי נמצא ס"ת הוא גם נלקח משם.

    כאן המקום להודות לכל אלו שסייעו כל העת עד למציאת האבידה, לרועי רוזנק איש העסקים וחבר נשיאות לשכת המסחר של ישראל שפעל רבות מאחורי הקלעים בקשריו הענפים לאיתור האבידה,

    ליוסי לנדאו- לנדאו אקספרס שהפך כל אבן בקשריו לאתר את האבידה. ב"ה היום אנחנו אחרי הסיפור הזה.

     



    0 תגובות