בעקבות התחקיר: סמוטריץ' דורש לחקור את קשרי העמותות הקשורות לרע"מ

    איתי גדסי No Comments on בעקבות התחקיר: סמוטריץ' דורש לחקור את קשרי העמותות הקשורות לרע"מ

    יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' פנה לרשם העמותות עו"ד אייל גלובוס בדרישה לחקור את קשרי רע"מ חמאס דרך עמותת סיוע 48 בניהולו של בכיר במפלגת רע"מ וחבר מועצת השורא ראזי עיסא כפי שעולה מהתחקיר בו התגלה כי הבכיר מקיים קשרים עם חמאס ומעביר כספי תרומות לארגון לזרוע החברתית שלו

    בנו ושותפו הבכיר מנסור עבאס צילום: פלאש 90
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' בפנייה דחופה היום (ראשון) לרשם העמותות בדרישה לפתיחת בדיקה על כלל העמותות הקשורות בארגון סיוע "48" ומפלגת רע"מ.

    במכתבו ציין סמוטריץ' אודות עמותת סיוע 48' "בסעיף 3 לחוק העמותו נכתב 'לא תירשם עמותה אם מטרה ממטרותיה שוללת את קיומה של מדינת ישראל או את אופיה הדמוקרטי, או אם יש יסוד סביר למסקנה כי העמותה תשמש מסווה לפעולות בלתי חוקיות."

    המכתב המלא:

    ב"ה
    לכבוד
    עו"ד אייל גלובוס
    רשם העמותות

    שלום רב,

    הנדון: פתיחה בהליך פירוק לעמותה האיסלאמית למען יתומים ונזקקים (ע"ר)

    1. בשבוע האחרון פרסמה העיתונאית הגב' איילה חסון תחקיר מטלטל העוסק ברובו בקשר ההדוק הקיים בין תנועת רע"מ בראשות ח"כ מנסור עבאס, למר ראזי עיסא מנכ"ל העמותה האיסלאמית למען יתומים ונזקקים (להלן סיוע 48), לבין ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה וביהודה והשומרון.

    2. מהתחקיר עולה כי עמותת סיוע 48 בניהולו של מר ראזי עיסא מקיימת קשר עם ארגון החמאס ברצועות עזה ואף מקיים ביקורים ברצועה שאיש אינו יודע מה טיבם. חלק מפעילות העמותה המתואר בכתבה הוא העברת תרומות מתחומי מדינת ישראל אל משפחות החללים בעזה.

    3. בדף המפרט את מטרות העמותה נכתב מפורשות כי אחת ממטרות העמותה היא "לפעול בצעדים נמרצים להגיע אל מאות מבני השאהידים, היתומים והאלמנות". אין ספק כי מטרת העמותה כפי שמתוארת בדף העמותה לא הוגשה לאישור רשם העמותות, אחרת לא הייתה מאושרת.

    4. בסעיף 3 לחוק העמותות נכתב "לא תירשם עמותה אם מטרה ממטרותיה שוללת את קיומה של מדינת ישראל או את אופיה הדמוקרטי, או אם יש יסוד סביר למסקנה כי העמותה תשמש מסווה לפעולות בלתי חוקיות", על פניו, נראה כי העמותה המציגה את עצמה בשם תמים והומאני, משתמשת בכסות החוקית כדי לממן ולתמוך בפעילות טרור בארץ ובחו"ל.

    5. זאת ועוד, קשריה ההדוקים של העמותה עם מפלגת רע"מ שהינה גוף פוליטי אינם עולים אף הם בקנה אחד עם החוק והנהלים. כפי שניתן לראות בתחקיר האמור, מר עיסא היה שותף בכיר במו"מ הקואליציוני שנוהל בין רע"מ לקואליציה, מו"מ שאף נוהל במשרדי העמותה בכפר קאסם וכלל שימוש במשאבי העמותה למטרות פוליטיות.

    6. אני קורא לך להשתמש בסמכות החוקית הקיימת בידך ולהתחיל בהליך בדיקה ופירוק של עמותת סיוע 48 ובפתיחת בדיקה מקיפה על כלל העמותות הקשורות לה ולמפלגת רע"מ בהן חברים חברי העמותה וביחוד מר ראזי עיסא.

    7. לתשובתך בהקדם אודה.

    בכבוד רב,

    ח"כ בצלאל סמוטריץ'
    יו"ר הציונות הדתית.



    0 תגובות