שר הבריאות הורוביץ נפגש עם עמיתו הגרמני: "שיתוף הפעולה הוא נכס חשוב"

    איתי גדסי וצבי טסלר No Comments on שר הבריאות הורוביץ נפגש עם עמיתו הגרמני: "שיתוף הפעולה הוא נכס חשוב"

    השר הורוביץ: "המדיניות הישראלית בהתמודדות עם גל הדלתא הוכיחה את עצמה, ואנו מחויבים לשיתוף ידע עם בעלות הברית שלנו"

    צילום: רותי צונץ
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הבריאות הורוביץ נפגש עם מקבילו הגרמני השר ינס שפאן בברלין. השניים שוחחו על חיזוק שיתוף הפעולה בין המדינות, ההתמודדות עם נגיף קורונה, ועל האתגרים העומדים בפני מערכות הבריאות בגרמניה ובישראל. בנוסף דנו השרים בשיתופי פעולה בתחום הרפואי, בריאות דיגטלית ובינה מלאכותית בבריאות.

    שר הבריאות הורוביץ: "שיתוף הפעולה בין ישראל וגרמניה במאבק בקורונה, ובתחום הבריאות בכלל, הוא נכס חשוב למערכות הבריאות בשתי המדינות. שתי המדינות משתפות פעולה בכל תחומי הבריאות – מחקר ואקדמיה, ארגוני בריאות, תעשייה, וכמובן בעבודה המשותפת והפורה בין משרדי הבריאות וממשלות גרמניה וישראל".

    השרים דנו בהתמודדות העולמית עם נגיף הקורונה. השר הורוביץ אמר לעמיתו: ״בגל הדלתא, קיבלנו בישראל החלטה לחיות לצד הקורונה. בלי סגרים, בלי הגבלות קשות תוך שמירה אפקטיבית על בריאות הציבור. וכמובן מבצע לאומי נמרץ לחיסון האוכלוסיה. המדיניות הזו הוכיחה את עצמה.

    בשנתיים האחרונות ראינו בכל העולם את המחיר הכבד שגובים הסגרים. פגיעה אנושה בכלכלה, בפרנסה, בחינוך, בתרבות ובשגרת החיים. כל אלו פוגעים בסופו של דבר גם בבריאות. החלטנו שאנחנו לא חיים מסגר לסגר. כמו גם כאן בגרמניה, הנחנו בישראל התשתית שמאפשרת לנו לחיות לצד הנגיף לאורך זמן. תו ירוק, בדיקות, מסכות, פיקוח על הכניסות והיציאות מהמדינה וכמובן – החיסון. ההחלטה המוקדמת לתת את חיסון הדחף אפשרה לנו להציל חיים, ולשמור על שגרת החיים".

    השר שפאן אמר: "גרמניה נמצאת עכשיו היכן שישראל היתה לפני 3 חודשים. אנחנו למדים מהנסיון של ישראל, מהנתונים, וממדיניות המאבק בקורונה. גרמניה צריכה ללמוד מהישראל בנוגע למדיניות החיסון השלישי, ולשתי המדינות יש הרבה לתרום זו לזו".



    0 תגובות