בנט נפגש עם עמיתו השוויצרי: "ליחסים בין המדינות יש שורשים עמוקים"

    שלמה ריזל No Comments on בנט נפגש עם עמיתו השוויצרי: "ליחסים בין המדינות יש שורשים עמוקים"

    רה"מ בנט ביקש כי שוויץ, כחברה במועצת הנגידים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), תפעל לצעדים נחרצים נגד ההתקדמות האיראנית בפרויקט הגרעין

    צילום: חיים צח/ לע"מ
    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה, נפתלי בנט, נפגש היום (חמישי) עם נשיא שוויץ, ג'י פרמלן, בלשכת רה"מ, בירושלים. המנהיגים דנו בדרכים להידוק היחסים הבילטרליים בין המדינות, בדגש על תחומי החדשנות, המדע והפיתוח.

    בפגישה הציג ראש הממשלה בנט את הראייה הישראלית ביחס לאיום האיראני וביקש כי שוויץ, כמדינה חברה במועצת הנגידים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), תפעל לצעדים נחרצים נגד ההתקדמות האיראנית בפרויקט הגרעין.

    רה"מ בנט שיתף בהצלחה הישראלית בנושא ההתמודדות עם נגיף הקורונה, וציין, כי ישראל תשמח לחלוק עם שוויץ את תובנותיה בנושא.

    צילום: חיים צח/ לע"מ

    חיים צח/ לע"מ

    בפגישה השתתפה גם שרת החדשנות והמדע, אורית פרקש הכהן.

    להלן דברי ראש הממשלה, נפתלי בנט, בהצהרות משותפות: "אני שמח לקבל את פניו של נשיא שווייץ, גי פרמלן, כאן בירושלים היום.

    ליחסים בין ישראל לשוויץ יש שורשים עמוקים. הקונגרס הציוני הראשון התקיים בבאזל בשנת 1897. בשנים שלאחר מכן, אירחה שווייץ את הקונגרס הציוני 14 פעמים נוספות, עד להכרזת העצמאות של ישראל בשנת 1948. בעודנו מהרהרים בעברנו, היום אנחנו מביטים אל עבר העתיד באופטימיות.

    הבוקר שוחחנו על ההזדמנויות הרבות להרחיב את היחסים הבילטרליים שלנו ואת שיתופי הפעולה בין שתי המדינות בתחומי הכלכלה, החדשנות, המדע, הביטחון ופרויקטים בתחום הבריאות. אנחנו כבר עושים הרבה, אבל יש עוד הרבה דברים שאפשר לעשות.

    ישראל ושוויץ הן שתי מדינות קטנות באופן יחסי, עם אוכלוסיות דומות בגודלן, אך שתי המדינות מצליחות מעל המצופה בזירה הגלובלית, ושתיהן מדינות תוססות וצבעוניות, בעלות היסטוריה ותרבות עשירות. ביחד, נוכל לחזק את הערכים שאנחנו חולקים ולהשקיע ביעדים המשותפים שלנו.

    צילום: חיים צח/ לע"מ

    חיים צח/ לע"מ

    אדוני הנשיא, אנחנו רוצים לשתף פעולה עם שווייץ בתחומים רבים, כולל במאבק העולמי נגד נגיף הקורונה, שבה הן ישראל והן שווייץ צברו מומחיות משמעותית. אפשר ללמוד מכם רבות, ואני בטוח שההיפך גם נכון. אני מאמין שנחווה פנדמיות נוספות בעתיד והעולם חייב ללמוד לחיות עם זה.

    אנחנו רוצים מאוד לשתף פעולה גם בעסקים, בטכנולוגיה ובחדשנות. לשתי המדינות שלנו יש הרבה להציע, ובאופן ספציפי בנושא שינוי האקלים. אנחנו מבינים שמדובר במשימה גדולה לילדינו, לנכדינו, לעתידנו, ונוכל לעשות זאת ביחד.

    זהו תענוג לארח אותך, אדוני הנשיא, כאן במדינה היהודית, ואנחנו מקווים שתשוב לשוויץ עם זיכרונות נעימים מהעם, מהמדינה ומהתרבות שלנו. אתה בהחלט חייב לחזור ולבקר בתל אביב גם. זה חלק מהמכלול. אדוני הנשיא, תודה לך על ידידותך, ואני מצפה לראות אותך שוב בקרוב. ברוך הבא לישראל".



    0 תגובות