בקרוב בדרום: מרכז רפואי שיקומי בכפר 'עדי נגב נחלת ערן'

    אתר קול חי No Comments on בקרוב בדרום: מרכז רפואי שיקומי בכפר 'עדי נגב נחלת ערן'

    שבע שנים אחרי שהקמתו אושרה, צפויה בקרוב להיות מושלמת הקמתו של בית החולים השיקומי בכפר "עדי נגב – נחלת ערן" | בשלב הראשון יכלול בית החולים החדש שתי מחלקות, מכון פיזיותרפיה, מכון ריפוי בעיסוק וכן מרכז מחקר והוראה יחד עם אוניברסיטת בן גוריון שבנגב | כל הפרטים

    DCIM100MEDIADJI_0565.JPG צילום: יח"צ

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שבע שנים אחרי שהקמתו אושרה, צפויה בקרוב להיות מושלמת הקמתו של בית החולים השיקומי בכפר "עדי נגב – נחלת ערן". בשלב הראשון יכלול בית החולים החדש שתי מחלקות, מכון פיזיותרפיה, מכון ריפוי בעיסוק וכן מרכז מחקר והוראה יחד עם אוניברסיטת בן גוריון שבנגב. כמו כן, יתקיימו שיתופי פעולה אקדמיים ומחקריים נוספים המתקיימים גם עם מכון ויצמן למדע, בית חולים שיבא ואוניברסיטת John Hopkins בבולטימור, ארה"ב. בהמשך, תתווסף מחלקה שלישית, כמו גם מרכז ספורט, מתחם ציבורי למטופלי חוץ ומרכז כנסים ומחקר. כל מחלקה תכלול 36 מיטות.

    כבר כיום 'עדי נגב-נחלת ערן' הוא מרכז קהילתי משלב, הנותן מענה טיפולי, שיקומי וחינוכי לכל אדם עם מוגבלות במגוון שירותים – מבית חולים שיקומי יומי ועד מגורים לאוכלוסייה עם מוגבלות שכלית התפתחותית מורכבת. הכפר, מהווה שדה קליני רחב ומאגד שלל של פתרונות שיקומיים לילדים ובוגרים ברמות תפקוד שונות (מלידה או פגיעה נרכשת), זאת במסגרת מעבדות מחקר הפועלות במקום. מי שהקים את הכפר ומשמש גם כיו"ר עמותת "עדי" הוא אלוף במיל' וחתן פרס ישראל דורון אלמוג, אשר הקים את הכפר מתוך רצון לעשות מהפכה של ממש בכל הנוגע לטיפול באנשים עם מוגבלויות ואנשים הנדרשים לשיקום עקב פציעות.

    במסגרת עבודת בית החולים השיקומי היומי הפועל במקום כיום, מוענקים מדי שנה כ-20,000 טיפולי חוץ עבור הקהילה בכל אזור הנגב. הכפר מציע שירותים מתקדמים בתחומי פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, ליווי רגשי, בריכה הידרותרפית, חדר כושר שיקומי, קלינאות תקשורת, מרכז חקלאי הכולל חוות סוסים טיפולית, ספארי וגם טיפולים חדשניים לנפגעי שבץ במסגרת מחקר עם הפקולטה לפיזיותרפיה ומדעי המוח באוניברסיטת בן גוריון שבנגב.

    בספטמבר 2014 אישרה הממשלה את תמיכתה בתוכנית הקמת בית חולים שיקומי חדש בכפר. בימים אלו נשלמת בנייתו והוא יהיה למעשה בית החולים השיקומי הראשון מסוגו בדרום. מדובר בבשורה גדולה עבור תושבי האזור כולו, אם זה עבור אלו הנדרשים לטיפולים או אלו שירצו לעסוק בתחומים הרלוונטיים. הצפי הוא שהקמת בית החולים החדש, בשילוב הפעולות לעידוד מקצועות הלימוד ואחרים, יגרמו לצעירים מהאזור ללמוד ולעסוק בתחום, אבל בנוסף גם ימשוך אנשי מקצוע איכותיים שיהיו מעוניינים להעתיק את חייהם אל הדרום ולעבוד במקום.

    DCIM100MEDIADJI_0542.JPG

    יח"צ

    "בית החולים החדש הוא בשורה עצומה לתושבי הנגב, זהו בית החולים הראשון שנבנה בנגב אחרי שנים רבות, בית החולים ישפר במידה משמעותית מאוד את איכות הטיפולים והזמינות עבור תושבי הנגב. אנו מאמינים שפתיחת בית החולים השיקומי יקדם מאד את כל תחום רפואת השיקום ומקצועות הבריאות ויגרום לאנשי רפואה מעולים ולמטפלים רבים במקצועות הבריאות להגיע לעבוד, ללמוד ולהשתלב וגם לגור בדרום ובנגב", אומר אבי וורצמן מנכ"ל הכפר עדי נגב – נחלת ערן". וורצמן, כמו שאר ההנהלה והצוות בכפר, עובדים ימים כלילות לעמוד בביקוש הרב ולהעניק יחד עם הצוות הרפואי והטיפולי המעולה, את השירות הטוב ביותר עבור תושבי הדרום, והם גאים בזכות הניתנה להם.

    "גם כיום אנו בכפר עושים את המיטב להעניק את הטיפול הראוי והטוב ביותר עבור אלו הפונים אלינו, זאת במסגרת העבודה השוטפת של בית החולים השיקומי היומי הפועל בכפר ובמסגרת המעטפת הכוללת מגוון שירותים טיפוליים וחינוכיים שאנו מעניקים לאנשים עם מוגבלויות ואחרים. אנו שמחים ומברכים על כך שיש לנו את היכולות והכלים הנדרשים לעשות זאת".



    0 תגובות