תקציב המדינה אושר בוועדת הכספים: מ-30 אלף הסתייגויות הוצגו רק מאות

    אבי רבינא No Comments on תקציב המדינה אושר בוועדת הכספים: מ-30 אלף הסתייגויות הוצגו רק מאות

    ועדת הכספים בראשות ח"כ אלכס קושניר אישרה הלילה את תקציב המדינה לשנת 21-22. במהלך הדיונים החלו וויכוחים על צורת הצגת ההסתייגויות, אך לאחר סיכום עם האופוזיציה על הקצאת תקציבים קואליציוניים למטרות שונות שהם העלו, הגיעו הצדדים לפשרה וההצבעה יצאה לדרך

    צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בסוף זה קרה: ועדת הכספים בראשות ח"כ אלכס קושניר, אישרה הלילה (רביעי) בשעה 3:00 את החלק המילולי בחוקי התקציב לשנים 21-22, ולאחר שאישרה אמש את החלק המספרי, סיימה בכך את דיוני התקציב וחוק ההסדרים.

    במהלך הדיון אמש הוצגו לאורך  6 שעות נימוקי כמה מאות הסתייגויות, מתוך כ-30 אלף הסתייגויות שהוגשו מצד יהדות התורה, ש"ס, הרשימה המשותפת, הציונות הדתית והליכוד.

    בסמוך לשעה 2 בלילה, ביקש יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר לקבוע סדרי דיון להליך הנמקת ההסתייגויות, המעניק לכל אחת מ-4 הסיעות שנותרו להן הסתייגויות – 3 שעות כל אחת לנימוק כולל של ההסתייגויות, כאשר בתום כל פרק זמן של 3 שעות נימוק תתקיים הצבעה או לחילופין, שתמשיך להתקיים הנמקה של 2 דקות לכל הסתייגות כפי שביקשה האופוזיציה אך שההצבעות יעשו בתום הזמן במרוכז, ולא הצבעה לכל הסתייגות בנפרד. מה שהיה מאפשר לחברי הקואליציה להעדר מהאולם למשך מספר שעות ברצף.

    חברי האופוזיציה סירבו להצעה, תקפו אותה וטענו כי מדובר בדריסה של הכלי היחיד שנותר להם כאופוזיציה, וכי מדובר בתקדים. מנגד השיב יו"ר הוועדה כי האופוזיציה עושה שימוש לא ראוי בהסתייגויות, וכי התקנון מאפשר לו להגביל את סדרי הדיון.

    לאחר הפסקה ושיחות בין הצדדים, הגיעו הצדדים להסכמות לגבי הקצאת כספים קואליציוניים למטרות שונות לבקשת האופוזיציה. בעקבות כך האופוזיציה משכה כמה אלפי הסתייגויות וטענת נושא חדש, והתקיימה הצבעה במקבצים. כך לאחר שהתקיימו הצבעות על ההסתייגויות, התקיימה הצבעה על חוקי התקציב, והחוקים אושרו כאמור לקריאה שנייה ושלישית.

    אנשי משרד האוצר הציגו את ההסכמות השונות שהושגו עם האופוזיציה, כאשר הכספים יועברו במסגרת העברות תקציביות, לאחר שיעברו בחינה משפטית בהתאם לנוהל היועמ"ש: סה"כ הוקצבו בשנת 2021 – 50 מיליון ₪ במסגרת הסיכום, ובשנת 2022 – 41 מיליון ₪. לצד אלה סוכם על הפחתת דמי ביטוח לאומי לסטודנטים ישראלים במוסדות מוכרים בחו"ל, בהוראת שעה לשנתיים.

    יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר סיכם את הדיון ואמר: "אני רוצה לומר תודה גם לחברי הקואליציה וגם לחברי האופוזיציה שהופיעו פה לכל דיון ודיון, למרות אי ההסכמות היום, אני רוצה לומר תודה. חברי הקואליציה – לאף אחד פה לא היה ניסיון בהעברת תקציב, ועשינו את זה בזמן ועשינו את זה טוב".

    בתום הדיון הגישו חברי האופוזיציה רביזיה על אישור החוקים לקריאה שנייה ושלישית.

    פירוט הכספים הקואלציוניים חסרי התקדים שקיבלו חברי הקואליציה:

    הסכמים פוליטיים-תקציביים – להקראה בוועדה – גרסה סופית 281021



    0 תגובות