הרב יצחק הלוי בריאיון: "זה שאין לרפורמה לגיטימציה זה כבר שווה"

    אסתי פלד No Comments on הרב יצחק הלוי בריאיון: "זה שאין לרפורמה לגיטימציה זה כבר שווה"

    רב העיר נשר וחבר מועצת הרבנות הראשית הרב יצחק הלוי בריאיון ל"מהדורה המרכזית" מסביר את ההשלכות הקשות לשומרי הכשרות בישראל בגלל רפורמת הכשרות של ליברמן וכהנא. הרב תמה על שר הדתות, "הוא טען שראה פגמים בכשרות בצבא ובסוף עשה רפורמה ברבנות כולה וברבנות הצבאית לא שינה"

    צילום: פלאש 90
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רבה של העיר נשר וחבר מועצת הרבנות הראשית הרב יצחק לוי התראיין הערב (שלישי) ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן התייחס לרפורמה להרס הכשרות שעומדת לעלות להצבעה בכנסת, "קשה מאוד לדעת, אבל כתוב "ה' יגמור בעדי", אם הרפורמה תעבור ונשתוק, נצטער כל חיינו שיכולנו לפעול ולא פעלנו. זה שאין להם לגיטימציה זה כבר שווה".

    ההשלכות של הרפורמה בכשרות מבהיר הרב, "אנשים שלא צורכים כשרות זה לא משנה להם. יש פסק הלכה של הרבנות הראשית לישראל שזו תפקידה כחוק שאחרי הרפורמה הזו לא יהיה ניתן לסמוך על הכשרות, ולכן הרפורמה היא בניגוד לחוק, והיא אמרה לי יו"ר הוועדה "טוב יש אנשים שלא מעניין אותם הכשרות", להם אנחנו לא מדברים. אנחנו מדברים על עמך בית ישראל שנכנסים ורק רוצים לראות תעודה וסומכים בעיניים עצומות ללא בדיקה מי חתום על התעודה, מתמימותם הם יודעים שרב העיר מאשר את הכשרות".

    הרב הוסיף, "יש עשרות רבני ערים שעושים את עבודתם נאמנה, ולא מעסיקים קרובים ולא משפחה, יש הרבה רבני ערים שעושים את עבודתם לשם שמיים. מנסים לצייר כאילו הרבנות מייקרת את המחיר, בפועל זה הפוך, הציבור רוצה לשמוע מה רב העיר מורה איזה עסק כשר? והרב יצטרך להפעיל מפקחים שיבדקו וימליץ לציבור באיזה מקום ניתן לאכול, לכן הציבור ישלם את המפקחים במקום שהמדינה תסבסד את התשלום".

    הרב התייחס לטענותיו של שר הדתות כהנא על הכשרות ואמר, "שר הדתות אמר כי הוא רוצה לפתור כמה בעיות שראה בצבא, אמרתי לו שיילך ויעשה רפורמה ברבנות הצבאית מה אתה רוצה מאיתנו? אבל הפוך הוא עשה רפורמה רק במערך הכשרות ובצבא השאיר את זה על מקומו".

     



    0 תגובות