לא יאומן: שקד חתמה על סיפוח אלף דונם לעיר הערבית "עראבה"

    איתי גדסי No Comments on לא יאומן: שקד חתמה על סיפוח אלף דונם לעיר הערבית "עראבה"

    שמאלה משמאל: שרת הפנים איילת שקד חתמה על סיפוח כאלף דונם מהמועצה משגב בצפון לעיר הערבית עראבה. יו"ר אם תרצו מתן פלג: "מדוע משפחות שכולות, נכי צה"ל, חיילי צה"ל אינם חוגגים והתנועה האסלמית כן? בושה של התנהגות איילת"

    משגב צילום: פלאש 90
    22:48
    16.04.24
    פנחס בינדר No Comments on הרב נויגרשל במסר מיוחד על הלילה הניסי במוצאי שבת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חוצים כל קו אדום: יממה לאחר שאייל שקד הצהירה מעל כל במה כי לא שינתה את עמדותיה הפוליטיות, שרת הפנים איילת שקד חתמה היום (שני) על המלצת משרד הפנים למסור שטחים השייכים למועצה האזורית משגב בצפון לידי העיר הערבית עראבה. מדובר בשטח של 925.89 דונמים שכיום נמצאים בשיפוט המועצה האזורית משגב, ועתידים לעבור לשיפוט העיר עראבה.

    בפוסט שפרסמה בפייסבוק, סיפרה הח"כית אימאן חטאב יאסין (רע"מ) על ההחלטה: "נציגת התנועה האיסלאמית, אימאן חטיב יאסין, קיבלה טלפון משרת הפנים, איילת שקד, אשר הודיעה לה כי אישרה את המלצת הוועדה…".

    הח"כית יאסין בירכה והודתה לשרה שקד: "ברכות למשפחתי בעראבה", אמרה. "הצלחנו בעבודה ישירה עם השרה להסיר את כל המכשולים לאישור ההרחבה. הייתי ונשארתי נאמנה לכל משפחתי בקהילה הערבית שלי ולמשפחתי בעראבה…הרחבה זו תתרום לפתרון בעיית הדיור, במיוחד באזור ואדי טהור (משגב), שם ניתן יהיה כעת לתכנן את השטח לבנייה ולחסוך רבים מהבתים המאוימים בהריסה, ולפנות מקום למאות משפחות לבנות".

    יו"ר 'לך ירושלים', מאור צמח, אמר בתגובה: "ממשלת ישראל הנוכחית מקדמת מבלי הכר בנייה לאוכלוסייה הערבית בגליל, נותנת לתנועה האסלאמית שליטה מוחלטת בתקציבי המעוטים בישראל ובכך יוצרת תלות של כלל המעוטים בתנועה האסלאמית. תלות כזו עלולה ליצור בישראל אוטונומיה אסלאמית בגליל ובנגב ,זה הזמן שבנט ושקד חייבים לחשב מסלול מחדש".

    יו"ר תנועת אם תרצו, מתן פלג, הוסיף: "איילת, את מאבדת את הצפון. רק אתמול אמרת שלא המרת את דתך, והיום את מוכרת את אדמות משגב לתנועה האסלאמית תמורת הכסא מי האמין שכך תתנהג מי שהייתה יקירה וחברה של "אם תרצו". איפה הערכים? מדוע משפחות שכולות, נכי צה"ל, חיילי צה"ל אינם חוגגים והתנועה האסלמית כן? בושה של התנהגות איילת".

    ממשרד הפנים נמסר בתגובה: "שינוי הגבולות שאושר היום על ידי שרת הפנים תואם את תוכנית הותמ"ל להקמת שכונת מגורים בעיר עראבה, וכן את תוכנית המתאר הכוללנית לעראבה שמצויה לקראת הפקדה. קידומן של שתי התוכניות החל בשנים 2018-2019 וכעת הן בתהליכי אישור במוסדות התכנון.

    כלל השטחים המועברים מהמועצה האזורית משגב לעיריית עראבה הינם בהסכמה בין שתי הרשויות ובשיתוף פעולה מלא של המועצה האזורית משגב. משרד הפנים ימשיך להוביל לפתרונות למשבר הדיור ויקדם תהליכי פיתוח יחד עם כלל הרשויות המקומיות".



    0 תגובות