גרמניה תעניק תוספת שנתית של כ-20 מיליון ש"ח לשורדי השואה

    איתי גדסי וצבי טסלר No Comments on גרמניה תעניק תוספת שנתית של כ-20 מיליון ש"ח לשורדי השואה

    אושר בממשלה: שורדי שואה יזכו לתוספת שנתית קבועה של כ-20 מיליון ₪ מממשלת גרמניה. השרה לשוויון חברתי, מירב כהן: "נמשיך ונפעל, לילות כימים, על מנת שקשישים בישראל בכלל, ושורדי שואה בפרט, יחיו בכבוד הראוי להם"

    אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המשרד לשוויון חברתי, באמצעות הרשות לזכויות ניצולי השואה, הגיע בימים האחרונים לסיכום עם ממשלת גרמניה על תוספת שנתית קבועה בסך של כ- 20 מיליון ₪ עבור 3,700 שורדי ושורדות שואה הזכאים כיום לרנטות מממשלת גרמניה.

    הסכם זה מתווסף להסכם עקרונות שנחתם בשנת 2019 עם משרד האוצר הגרמני, המסדיר תכנית סיוע עבור שורדי שואה הזכאים לרנטות מממשלת גרמניה. התוספת הנוכחית מגיעה על רקע פנייתה של הרשות לזכויות ניצולי השואה לממשלת גרמניה, בעקבות החרפת הקשיים הכלכליים והנפשיים עימם נאלצים להתמודד שורדי השואה כתוצאה ממשבר הקורונה. בעקבות אישור ההסכם, לכל אחד ממקבלי הרנטות בישראל תינתן תוספת של 100 יורו לקצבה החודשית. בנוסף יחולק סך שנתי של 500 אלף יורו לשורדי השואה הסובלים מדמנציה, אלצהיימר או מחלה אחרת שהשלכותיה מאופיינת בהתדרדרות קוגניטיבית.

    השרה לשוויון חברתי, מירב כהן (יש עתיד): "המשרד לשוויון חברתי מצוי בקשר רציף ומתמיד עם ממשלת גרמניה וממשלות נוספות, ועובד לילות כימים עבור רווחתם של שורדי ושורדות השואה. חוויית הסגר בין ארבע קירות שחווינו כולנו בתקופת הקורונה, פתחה פצעים ישנים לרבים משורדי שואה, אשר חוו חוויות סגר ובידוד חברתי כילדים בתקופת השואה. על מנת לסייע בטיפול הנפשי בסגירת אותם פצעים ישנים שצפו, ולאור ההרעה במצבם הכלכלי של שורדי השואה המבוגרים כתוצאה ממשבר הקורונה, הצלחנו לרתום את ממשלת גרמניה, ולהביא תקציב נוסף במסגרת שיתוף הפעולה בין הממשלות, ועל כך נתונה הערכתי ותודתי לממשל הגרמני. הכסף הגרמני מתווסף לתוספת של 300 מיליון ₪ שהצלחנו להשיג בתקציב המדינה, המיועדים להגדלת הקצבאות עבור שורדי שואה שעלו אחרי שנת 1953 ותוספת של 1.5 מיליארד ₪ להגדלת קצבת הבטחת הכנסה. נמשיך ונפעל, לילות כימים, על מנת שקשישים בישראל בכלל, ושורדי שואה בפרט, יחיו בכבוד הראוי להם".

    מנכ"לית המשרד לשוויון חברתי, יעל מבורך: "המשרד לשוויון חברתי והרשות לניצולי שואה פועלים בכל עת להגדלת זכויותיהם של ניצולי השואה, ומנהלים מגעים מול מדינות רבות בנושא זה. הסיכום אליו הגענו מול ממשלת גרמניה יביא לשיפור משמעותי בקצבאות שורדי השואה מקבלי הרנטה מגרמניה, וייתן מענה נוסף גם לשורדי השואה הסובלים ממחלות כגון דמנציה. אני מודה לממשלת גרמניה על שיתוף הפעולה הזה. אנו נמשיך לפעול באפיקים שונים לשיפור רווחת שורדי השואה בישראל".



    0 תגובות