הרבנית אזרחי על מרן הגרנ"צ זצ"ל: "התגבר על הקושי הפיזי בכוח הרצון"

    אסתי פלד No Comments on הרבנית אזרחי על מרן הגרנ"צ זצ"ל: "התגבר על הקושי הפיזי בכוח הרצון"

    אשת חבר לראש ישיבת עטרת ישראל וחבר מועצת גדולי התורה, הגאון הרב ברוך מרדכי אזרחי עלתה לשידור במהדורת הצהריים עם אבי רבינא וסיפרה על ראש ישיבת מיר כביתו של מרן המשגיח הגר"מ חדש זצ"ל | ראיון נדיר ומיוחד

    הגרב"מ אזרחי בכנס ישיבת מיר צילום: שלומי כהן
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: שלומי כהן

    הרבנית שולמית אזרחי, אשת חבר לראש ישיבת עטרת ישראל וחבר מועצת גדולי התורה, הגאון הרב ברוך מרדכי אזרחי עלתה לשידור במהדורת הצהריים עם אבי רבינא. 

    היא סיפרה על קווים לדמותו של ראש ישיבת מיר זצ"ל, הגאון הרב נתן צבי פינקל  לרגל עשרו לפטירתו: "התרשמתי במיוחד מהכוח רצון שלו, איך הוא התגבר על הקושי הפיזי והמשיך לנהל אימפריה כזו כמו ישיבת מיר".

    היא נשאלה על הקושי שבהקרבה למען חיי תורה ואמרה כי זו אינה הקרבה: "זאת לא הקרבה, זאת שמחה להיות חלק מעולם התורה. העולם הגדול והעשיר הזה. אין לנו שום הרגשה של הקרבה, להיפך, אשרינו".

    היא דיברה גם על בעלה, הגרב"מ אזרחי שליט"א: "בשביל תורה יעשה הכל. הוא בטוח שהתורה היא מחזיקה את עם ישראל ובאמת לפעמים הוא מרגיש לא טוב ומאוד קשה ופתאום מבקשים ממנו להגיד שיעור – הוא מקבל כוחות שאנחנו לא מבינים ומדבר בעוצמה. בשבילו כל מה שקשור לתורה אין מעצור".

    היא ביקשה להודות לקב"ה על כל החסדים: "אנחנו אסירי תודה לקב"ה. אני אומרים כל יום בתפילה על ניסיך שבכל יום. כל יום שהקב"ה שומר על בריאותו של בעלי אני רואה את זה כנס. ברוך ה' עברנו גם את הקורונה ועברנו את זה בשלום. כל יום שה' מחייה אותנו ונותן לנו כוח להמשיך אומרים תודה".

    הוסיפה: "תמיד יש שמחה בבית. אנחנו מאושרים שה' שם את חלקנו עם לומדי ומפיצי התורה. זו זכות גדולה ובזכות זה ה' שומר עלינו".

    היא נשאלה האם לדעתה בדור הזה הקשיים הרוחניים גדולים יותר וחיזקה את המאזינים: "תמיד היו קשיים, היו כספיים. היו קשיים של סביבה. בשנים הראשונות של הקמת המדינה עולם הישיבות היה מיעוט קטן בחברה והחזקנו מעמד על אף הכל. אנחנו היינו גאים בשלנו ולא נסחפנו לדעה של הרחוב ולאט לאט הרחוב למד להעריך את עולם התורה. מהבחינה הזו אולי הניסיון של הדור של עכשיו האו פחות קשה, כי ברחוב יש הערכה לעולם הישיבות".

    עם זאת, היא הוסיפה: "אבל יש קשיים והקשיים הטכנולוגיים הם נוראיים ופה צריך להחזיק מעמד. ואנחנו חייבים לא להיכנע ולהחזיק מעמד ולא להתחיל בקטן. לא להתחיל עם זה אפילו בקטן, זה אש. אני לא מחזיקה בבית שום דבר כזה".

    לסיום, היא הביעה תקווה: "אנחנו מקווים שרחל אמנו, שהיום יום פטירתה – תמשיך להתפלל עלינו מלמעלה, אנחנו זקוקים להרבה סיעתא דשמיא גם מבחוץ מול האויבים ובעיקר בתוך תוכנו, מול הטכנולוגיה".



    0 תגובות