בלגיה: ביהמ"ש דחה את העתירה נגד החוק האוסר שחיטה יהודית

    אתר קול חי No Comments on בלגיה: ביהמ"ש דחה את העתירה נגד החוק האוסר שחיטה יהודית

    ב'ועידת רבני אירופה' דוחים את ההחלטה. נשיא הוועידה הגר"פ גולדשמידט: "הסרת היכולת של הקהילה היהודית להיות עצמאית מעבירה מסר ברור לגבי התייחסות ליהודים בתוך בלגיה וכיצד השלטונות רואים את עתידם. ההשפעה מזיקה ליהודי בלגיה במיוחד ולאירופה כולה". רבה של בלגיה ונציג הועידה במוסדות האיחוד האירופי, הרב אברהם גיגי שהיה בין העותרים: "זו אפליה שמדיף ממנה ריח רע של אנטישמיות"

    הרב גיגי בביהמ"ש לזכויות אדם בלוכסנבורג | צילום: באדיבות ארכיון ועידת רבני אירופה
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בית המשפט לחוקה בבלגיה דחה את עתירת הקהילה היהודית בבלגיה כנגד החלטת בתי הפרלמנט הבלגים במחוזות וולניה ופלנדריה מלפני כשנתיים וחצי וקבע כי: "החלטות הפרלמנטים הבלגיים בנושא שחיטה כשרה חוקיות ואינן נוגדות את החוקה הבלגית. חל איסור לבצע שחיטה כשרה במחוזות וולוניה ופלנדריה שבבלגיה".

    כזכור, בעקבות העברת החוק נגד השחיטה בשתי המחוזות בבלגיה עתרה הקהילה היהודית, בראשות רבה של בלגיה ונציג 'ועידת רבני אירופה' במוסדות האיחוד האירופי הרב אברהם גיגי, לבית המשפט החוקתי בבלגיה בטיעון כי חקיקה זו נוגדת את החוקה הבלגית והאירופית. ביהמ"ש לחוקה בצעד תקדימי העביר את חלקה של העתירה בנוגע לחוקת אירופה לבית המשפט לזכויות אדם של האיחוד האירופי בלוקסנבורג.

    הרב גיגי בביהמ"ש לזכויות אדם בלוכסנבורג | צילום: באדיבות ארכיון ועידת רבני אירופה

    לפני כעשרה חודשים פסק בית המשפט בלוקסמבורג כי החלטת הפרלמנט הבלגי לאסור שחיטה כשרה בשני מחוזות במדינה, וולוניה ופלנדריה, אינן נחשבות לפגיעה בחופש הדת ע"פ חוקת האיחוד האירופי והן תקפות וחוקתיות.

    הגר"פ גולדשמידט ומשלחת ועידת רבני אירופה עם נשיא הפרלמנט האירופי הנבחר | צילום: באדיבות לשכת נשיא הפרלמנט

    אתמול (חמישי) בית המשפט לחוקה בבלגיה החליט ליישר קו עם החלטת הפרלמנטים לפיה: חל איסור לבצע שחיטה כשרה במחוזות וולוניה ופלנדריה וכי אין באיסור שום פגיעה בחופש הדת ע"פ החוקה בבלגיה, שכן אם היהודים חפצים בשחיטה עצמאית עליהם לשחוט תוך הימום הבהמה, עובדה הנוגדת את ההלכה היהודית. 

    נשיא 'ועידת רבני אירופה' ורבה של מוסקבה הגאון רבי פנחס גולדשמידט אמר כי: "למרות שאנו מאוכזבים מפסיקת בית המשפט, אנו בהחלט לא מופתעים. פסיקה זו מאשרת את האיסור על שחיטה דתית ומעמידה את בלגיה עם אותן מדינות מעטות אחרות שאיסורן על שחיטה נובע מהתקופה הנאצית". 

    צילום: אלי איטקין

    אלי איטקין

    עוד הוסיף הגר"פ גולדשמידט כי "הסרת היכולת של הקהילה היהודית להיות עצמאית, מעבירה מסר ברור לגבי האופן שבו רואים את יהודים בבלגיה וכיצד השלטונות רואים את עתידם. ההשפעה היא עצומה ומזיקה ליהודי בלגיה במיוחד אך יש לה השלכות גם לאירופה כולה. חדשות לבקרים אומרים לנו מנהיגי אירופה שהם ילחמו בנחישות כדי שהקהילות היהודיות יחיו ויצליחו באירופה, אך הם אינם מספקים אמצעי הגנה לאורח חיינו. אירופה צריכה לשקף את סוג היבשת שהיא רוצה להיות. אם אכן ערכים כמו חופש הדת הם חלק בלתי נפרד, ממה שמערכת החוק הנוכחית אינה משקפת זאת, ויש לבחון אותה בדחיפות.

    צילום: אלי איטקין

    "כעת, כשהסתיים ההליך המשפטי, אנו מקווים כי חברי פרלמנט ינהלו קשר משמעותי עם הקהילות הדתיות, ותקוותנו היא שיהיה ניתן לאפשר את הליך השחיטה בבלגיה בקרוב. אנו נמשיך לעבוד שכם אל שכם עם נציגי הקהילה היהודית הבלגית בכדי להציע את תמיכתנו בכל דרך שנוכל ולהוקיר את העבודה שהשקיעו בניסיון לבטל את האיסורים הללו בשלוש השנים האחרונות".



    0 תגובות