משפט נתניהו התחדש: אי הסכמה בנוגע להשלמת החקירה לאלקלעי

    אליהו גרין No Comments on משפט נתניהו התחדש: אי הסכמה בנוגע להשלמת החקירה לאלקלעי

    סנגורו של ראש הממשלה לשעבר, עו"ד בעז בן צור אמר כי אלקלעי הוא עד מגויס וכי הבחירה בו היא סלקטיבית. לדבריו, השלמת החקירה היא פגיעה קשה בזכויות הנאשמים

    בית המשפט המחוזי בירושלים | צילום: Olivier Fitoussi/Flash90 צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משפטו של ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו בתיק 4000 התחדש הבוקר (שני) לאחר פגרה ארוכה. בפתח הדיון נתנו השופטים לצדדים להשלים את טיעוניהם בעניין השלמת החקירה לעד התביעה אבי אלקלעי.

    כזכור, הפרקליטות הודיעה לאחרונה לבית המשפט כי בכוונתה לזמן את מי שהיה העורך בפועל של אתר וואלה, אבי אלקלעי להשלמת חקירה בעקבות חומרים נוספים שהתגלו במהלך החיפוש הנוסף שבוצע בטלפון של אילן ישועה. מדובר בצעד שבסמכותה של התביעה לעשות ללא אישור מבית המשפט, אולם הסנגורים מתנגדים לצעד ודורשים מבית המשפט לעצור אותו ולהורות לתביעה שלא לבצע את השלמת החקירה. בפרקליטות הגיבו לפני מספר ימים לבקשת הסנגורים ואמרו כי זו סמכות בלעדית שלהם ואל לבית המשפט להתערב.

    סנגורו של ראש הממשלה לשעבר, עו"ד בעז בן צור אמר כי אלקלעי הוא עד מגויס וכי הבחירה בו היא סלקטיבית. לדבריו, השלמת החקירה היא פגיעה קשה בזכויות הנאשמים. "על מה ולמה התביעה החליטה דווקא את אלקלעי לזמן לעדות? כי הוא עד מגויס. העד הזה תוך כדי המשפט עוקב ואומר 'שמעתי מה שההגנה אומרת, אני הולך לתקן את זה'. הבחירה באלקלעי סלקטיבית".

    עוד אמר בן צור: "תהיה פה פגיעה קשה בזכויות הנאשם. מדובר במקצה שיפורים. אחרי שנחשפו קווי ההגנה התביעה מבקש להשלים. לא אשתמש בביטויים חריפים הסתירו או לא אבל יש כאן מחדל חקירתי עצום לטעמינו. השלמת חקירה היא פרס אי אפשר לתת אותה. זה אפשרות לשפר עמדות זה לא עובד"

    ראש ההרכב, השופטת רבקה פרידמן פלדמן: "הטענה העיקרית זו פגיעה בזכות הנאשם?"

    בן צור: "ברור שיש פגיעה"

    השופט ברעם שאל את צוות ההגנה אם הם יסכימו להשלמת החקירה של אבי אלקלעי באולם בפיקוח השופטים. עוה"ד בן צור אמר שיחשוב על זה.

    לאחר מכן, טענה התובעת יהודית תירוש כי לבית המשפט אין סמכות להורות להם שלא לבצע את השלמת החקירה. לטענתם רק בג"ץ הוא הסמכות שיכולה למנוע את הצעד. "אנחנו סבורים שצו לא תעשה למדינה הוא צו מנהלי שלא בסמכות בית המשפט שדן בהליך הפלילי".

    בהמשך הדיון צפויה להתחדש עדותו של מנכ"ל אתר וואלה לשעבר, אילן ישועה.



    0 תגובות