הגר"מ מלכא: "להתעורר ולא לתקוף"

    ארי טננבוים No Comments on הגר"מ מלכא: "להתעורר ולא לתקוף"

    במהלך שיעורו הקבוע של הגר"מ מלכא רבה של העיר אלעד בבית כנסת שבביתו, עורר הגר"מ על המצב בארה"ק, והתייחס לביקורת על הממשלה החדשה כשהוא מציין שעלינו להתעורר במקום לתקוף את הממשלה.

    צילום: יח"צ
    21:21
    23.04.24
    בנצי לייזרוביץ No Comments on ליל שימורים: משפחה חולצה בנס מדירה בוערת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "אנחנו נמצאים בחודש אלול, חודש הרחמים, זהו זמן של חשבון נפש, אחד הנקודות שחשבתי לעורר מתוך האווירה שקיימת בכלל הציבור והתקשורת, שבעצם יש לנו ממשלה אולי לא קלה, שפוגעת אולי בכל ערכי היהדות והדברים כואבים לכולם, או נושא התקציבים, והדברים האלה מסיחים דעת מהעיקר, כך שכולם עסוקים יותר על פלוני ועל אלמוני, איך הוא מתנהג, איך הוא מנהיג, וכל העם סובל. זה כשלעצמו אולי נכון", אמר הגר"מ, "אבל עלינו לדעת מה שהגמרא בסוטה אומרת, בעקבתא דמשיחא, פני הדור כפני הכלב, מה הפשט פני הדור פני הכלב, אז אומרים בשם רבי חיים מוולאזין, שבעצם אם ניקח את הכלב, כאשר זורקים עליו את האבן, אז הוא רץ אל האבן, הוא מסתכל על האבן כמי שמכה אותו, חושב שהוא המכה, הוא לא רץ אחרי האדם שזרק את האבן, אז פני הדור בעקבתא דמשיחא כפני הכלב, שמתמקד סביב האבן ולא במי שעושה זאת. עלינו לדעת ולחשוב ולהתבונן, כל תפקיד הכל זה מאת ה', אין מושג שאדם עולה לגדולה זה בכוחות עצמו. הכל מאת ה'. הכל גזירתו יתברך".

    הגר"מ הוסיף: "אם נתבונן בממשלה הזאת, אז דווקא הממשלה הזאת בצורה הכי ברורה רואים שזה שמימי. הייתכן שהולכים לחבר את ימין עם השמאל, כל קצוות האוכלסייה הפוליטית, לקחת את בנט, לפיד, גנץ, סער, ראם, הדברים מוזרים איך אפשר לחבר בכל הקצוות האלה, זאת אומרת שהחיבור הזה הוא חיבור מוזר, זה אומר דרשני, זה צועק שזה מאת ה' יתברך, זה לא מבני אדם. זה דורש מאיתנו לעשות חשבון נפש. במקום להתמקד באישים, זה פועל כך, וזה כך, עלינו להתבונן מדוע הקב"ה המליך את האישים הללו, שיכו בנו, שיפגעו בנו. זה החשבון הנפש, ושם אדם צריך לתת את הדעת.

    הקב"ה מראה לנו בצורה גלויה, לחבר בין דברים שאין כל קשר. הקב"ה תובע אותנו, ציבור שומרי התורה, אנא תתחברו, תראו איך אני מחבר קצוות מוזרות לגמרי, במקום להתמקד בגזירות סביב ליברמן, סביב שר הדתות, זה לא החשבון שלנו. החשבון שלנו זה לראות מה הקב"ה תובע מאיתנו. אני חושב שמכל מה שמתחולל מכל המגיפה, הקב"ה דורש מאיתנו איש את רעהו יעזור, חיבור, כאיש אחד בלב אחד לעשות רצון השם יתברך". סיים הגר"מ מלכא.



    0 תגובות