מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר: "אנחנו מזהים פחות חולים קשים חדשים"

    מהדורת הבוקר No Comments on מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר: "אנחנו מזהים פחות חולים קשים חדשים"

    פרופ' חזי לוי, מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר ומנכ"ל בית החולים ברזילאי בראיון אצל בצלאל קאהן במהדורת הבוקר ב"קול חי": "קשה לומר על סמך יום אחד אבל אנחנו מזהים מעט פחות חולים קשים חדשים" | "הממשלה קיבלה החלטה אסטרטגית, לנסות לפגוע כמה שפחות במרקם העדין שהושג" | לגבי אף אחד לא מצפה, כולל ראש הממשלה, על שמנהלי בית חולים ימסרו מידע שגוי לציבור"

    פרופ' חזי לוי צילום: פלאש 90
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: פלאש 90

    ראיון עומק שנערך הבוקר עם פרופ' חזי לוי, מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר ומנכ"ל בית החולים ברזילאי במהדורת הבוקר עם בצלאל קאהן ב"קול חי" בו הוא חשף באופן פתוח את ההתמודדות הארוכה בנגיף הקורונה, גם כמנהל מרכז רפואי גדול ובעיקר במסגרת תפקידו הקודם והמאתגר כמנכ"ל משרד הבריאות: "קשה לומר על סמך יום אחד אבל אנחנו מזהים מעט פחות חולים קשים חדשים, אנחנו רואים בקרב המתחסנים מהלך יותר קל של המחלה מאשר אלו שהם אינם מחוסנים. אנחנו רואים השפעה כלשהי של החיסון השלישי הוא מוריד את ההדבקה ואת היכולת להדביק".

    לוי מוסיף ואומר: "ישנם מעל מיליון מתחסנים במנה שלישית, הציבור תולה תקוות בחיסון גם כדי לא לחלות וגם כדי שלא נצטרך להיכנס למהלך של הגבלות. אכן מיליון איש לא התחסנו עדיין אני לא מעלה בדעתי מדוע. אני מכיר את כל מתנגדי החיסון, שמעתי את כל האשמות הקשות ואת הקונספירציות, גם עלי כמובן. בסופו של דבר מרבית מרבית החולים הקשים בגיל 60 ומעלה הם אינם מחוסנים, תסמיני המחלה טובים יותר בקרב המחוסנים מאשר אלו שאינם".

    "אנחנו מתחילים לראות צעירים שמתאשפזים – כל הסימנים האלו צריכים לדחוף אותנו לצאת ולהתחסן" סיכם לוי. בהקשר הממשלתי אמר מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר כי הוא מזהה עייפות בציבור ופחות קבלה של הנחיות הממשלה: "אבל הממשלה קיבלה החלטה אסטרטגית, לנסות לפגוע כמה שפחות במרקם העדין שהושג ולעשות ככל יכולתה למנוע הדבקה, להחסין את בתי החולים, ולהשקיע בטיפול במחלה מאשר צעדים קשים שיפגעו במרקם החיים אלא אם כן נגיע לעברי פי פחת בהיבט של הרבה מתים חולים קשים – אנחנו לא במקום של קושי באשפוז ואי ספיקה של המערכת".

    הוסיפו לנו תקנים ותקצוב לרופאים אנחנו צריכים להכשיר את הצוותים הרפואיים. בד בבד עם ההדרכה וצוות עם רופאים ותיקים יותר שכבר רכשו ניסיון עם הקורונה, או להעביר אותם למחלקות הפנימיות. אגב, המחלקות הפנימיות הולכות ומתמלאות לעייפה, צריכים לזכור שעבודתנו כאנשי רפואה איננה רק לחולי קורונה יש חולים וקשישים במחלקות".

    אני חושב שזה מעליב לחשוב על ההצעה שדווחה שאמר ראש הממשלה (התנייה לתקציב ותקנים תמורת שתיקה), וגם על היענות של מנהלי בתי חולים שימסרו מידע כוזב על מצב בית החולים.  אף אחד לא מצפה, כולל ראש הממשלה, על שמנהלי בית חולים ימסרו מידע שגוי לציבור".

    "יש טענות שהחיסון גורם לדברים דמיוניים, אז יש טענות. לא נכון להסתכל על הנגיף בעיניים יש כל הזמן וריאנטים חדשים, ולמרות שלמדנו הרבה הנגיף מתעתע בנו. אין כאן מחדל ואין כאן כישלון, תפקידו של משרד הבריאות להביא לשולחן הדיונים את כל המידע הקבינט הנוכחי אימץ גישה אחרת, כפי שאמרתי, בכל הנוגע להתמודדות בקורונה" סיכם לוי.

    לגבי ד"ר שרון אלרועי פרייס אמר לוי: שרון נענתה בן לילה ויצאה באזור הנוחות שלה. עבדה יום ולילה, מועד וחג למען עם ישראל וכמעט עזבה את משפחתה כדי לסייע לכולם. היא צריכה לקבל מחיאות כפיים ותודה על כל מה שהיא עשתה, אני רוצה לחזק אותה – לא נכון להרוג את השליח בגלל שהנגיף לא פועל כפי שאנחנו מצפים". לוי הודה על הזכות לשרת את הציבור.

     

     

     

     



    0 תגובות