כפייה חילונית גסה: מנהל חטיבת ביניים אסר על תלמידיו להניח תפילין

    אבי יעקב 2 Comment on כפייה חילונית גסה: מנהל חטיבת ביניים אסר על תלמידיו להניח תפילין

    תלמידי חטיבת הביניים "איש שלום" בכפר סבא, התוודעו למיצגי שחץ בשטח בית ספרם, התלמידים שבחרו להזדהות עם מסורת ישראל, החליטו בתגובה להניח תפילין בבית הספר. מנהל החטיבה שהבחין במעשיהם, אסר על התלמידים להניח תפילין בכל שטח בית הספר . הורי התלמידים זועמים

    19:28
    24.04.24
    אבי יעקב 1 Comment on קוגל או נשק חם? הדרישות של הרב ברושויסברגר לגיוס בצה"ל • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אירוע חמור התרחש לפני כחודש בחטיבת ביניים "איש שלום" בכפר יונה, בבית הספר המדובר, הונחו מיצגי שחץ נוראיים הקוראים תיגר על אמונת ישראל ומסורת ישראל. חלק מתלמידי בית הספר סלדו ממיצגי השחץ ובתגובה החליטו להביע הזדהות עם מסורת ישראל ולהניח תפילין.

    על פי עדות התלמידים, מנהל החטיבה שהבחין במעשיהם, ללא כל היסוס כפה את השקפתו הקיצונית כנגד תלמידי בית ספרו היהודיים ואסר עליהם להניח תפילין בכל רחבי בית הספר. הורי התלמידים מחו על דרכו הגסה ואמרו כי מדובר בבי"ס יהודי ולא ייתכן שבארץ ישראל, מנהל מוסד חינוכי יפה את אורחות חייו החילוניים על תלמידי בית הספר.

    בתגובה, חבר מועצת העיר הרצליה, ויו"ר אופק אלעד צדיקוב, שיגר מכתב לשרת החינוך ומנהלת התיכון, בדרישה למצות את כל התהליכים כנגד מנהל חטיבת הביניים. בנוסף דורש צדיקוב בשמם של הורי התלמידים, לקיים ערב שיח בבית הספר ולהביע התנצלות פומבית בפני עשרות התלמידים שנוהגים להניח תפילין כפי מסורת ישראל.

    המכתב של אלעד צדיקוב למנהלת בית הספר:

    לכבוד: מנהלת תיכון וחט"ב איש שלום – כפר יונה, הגב' מלכה חלוץ

    הנדון : פגיעה חמורה בתלמידי חט"ב איש שלום – כפר יונה
    שלום וברכה.

    1. פנו אלינו מזועזעים מס' הורי תלמידים מחט"ב איש שלום, כפר יונה – מאירוע שהתרחש לפני כחודש במוסד הבית ספרי שתחת ניהולכם.

    2. במהלך חודש הועמדו ביתנים, דגלים ועמדות נושא בתוך חצר ביה"ס. למצער, מס' תלמידים חשו אי נוחות מהפגנתיות והחצנת הנושא כאילו מחובתם הכפויה להזדהות עם מסע התועמלנות האינטנסיבי , תוך לחץ חינוכי דיכוטומי כאילו עמדתם המסורתית – הינה חשוכה.

    3. יחס מכבד לכל אדם, הינו תנאי בסיס לחברה מתוקנת. עם זאת כפייה רעיונית ועריצות חשיבה, העומדת בסתירה למסורת ישראל, היא בלתי לגיטימית ביחס לתלמידים שרוחם לא נוחה מכך. כמו כן היא גם בניגוד לחוק כאשר היא נעשית בתוך כותלי ביה"ס.

    4. קבוצת תלמידים מהחטיבה בחרה להביע את הזדהותם עם מסורת ישראל והחליטה להעמיד עמדת הנחת תפילין מול המיצג בחצר המוסד.

    5. באופן דורסני וכוחני – בחר מנהל חט"ב יובל סקורצרו, לכפות את דעתו, ושוב בניגוד לחוק – ואסר כל הנחת תפילין בשטח בית הספר.

    6. אחת מטענותיו המרכזיות של 'איש החינוך' , מנהל החטיבה – הייתה כי איננו בי"ס דתי. לדברי ההורים והתלמידים אנו עדיין בי"ס יהודי.

    7. באופן בלתי סביר את כפיית החצנת אורחות חייהם של מיעוט, בניגוד למסורת ישראל – בחר המוסד לקדש. ואת הנחת התפילין תוך קיום אחת ממצוות היהדות היסודיות – בחר המוסד לגרש.

    8. צעד זה הינו אות קלון לחוסר סובלנות והכלה בתיכון וחט"ב איש שלום, ובפרט גישה חינוכית קלוקלת של מנהל החטיבה.

    9. הננו תובעים את מיצוי ההליכים מול סקורצרו ואת הפקת הלקחים הראויה. כמו כן נכון לקיים ערב שיח והתנצלות פומבית בפני עשרות התלמידים מניחי התפילין בבית הספר.

    10. נזכור כולנו – חברה פלורליסטית איננה חד כיוונית.

    בברכה,
    אלעד צדיקוב
    מנכ"ל אופק ישראל
    חבר מועצת העיר הרצליה



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      חוצפה של ממש במדינה הזו אין ממשלה חרדית אין ביטוי לחרדים ועד שבמקום מסוים רוצים להראות סממן גם אז אסור

    2. 1

      אין דבר יותר מרגש מבני נוער שמניחים תפילין, פשוט אין!