ח"כ אשר על הרפורמות המסוכנות של השר כהנא: "הרבנות זה לא עזה"

    אבי רבינא No Comments on ח"כ אשר על הרפורמות המסוכנות של השר כהנא: "הרבנות זה לא עזה"

    ח"כ יעקב אשר תקף בחריפות את שר הדתות מתן כהנא, על רקע הרפורמות המהירות שמנסה להוביל במשרד הדתות, המסכנות את כל מערך הכשרות של הרבנות בישראל ואמר, "אכפת לך ממעמד הרה"ר? תדאג להם לתקנים, לשדרוג המחשוב, למבנים"

    צילום: פלאש 90
    8:47
    25.04.24
    בנצי לייזרוביץ No Comments on צפו: שידור חי ממעמד ברכת הכהנים בכותל המערבי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    על רקע הרפורמות המסוכנות ליהדות בארץ ישראל שמוביל השר מתן כהנא (ימינה)  לאנדרלמוסייא במערך הכשרות בישראל, סיכון מערך הגיור והדרת החרדים מהוועדה למינוי דיינים, ח"כ יעקב אשר נימק את הצעת האי אמון של הסיעות החרדיות נגד הממשלה ותקף את השינויים שמבקש לקדם השר לשירותי דת מתן כהנא במעמד הרה"ר: "אכפת לך ממעמד הרה"ר? תדאג להם לתקנים, לשדרוג המחשוב, למבנים, אבל אתה רץ לרפורמות שמטרתן החרבת חזונם של מייסדי הרבנות הראשית".

    אשר פנה לכהנא וביקש ממנו שיתחיל באמת לעזור לרבנות הראשית: "אני לא יודע מה הניסיון שלך בנושאי דת, אני לא יודע כמה באמת התעמקת ולמדת, אבל אם היה אכפת לך מעמד הרה"ר היית בא ואומר אני שר חדש, אני אדם דתי, אני קודם כל רוצה לעזור לכם בתקנים, בשיפור מערך המחשוב, שבתי הדין יראו כמו היכלות של בתי המשפט ולא ישכנו בבניינים מטים ליפול".

    ח"כ אשר תקף את הרפורמות המסוכנות ליהדות בישראל: "אבל כשאתה מגיע עם רפורמות שכל מטרתן היא להרוס ולהחריב את חזונם של הרב קוק שיסד את הרבנות".

    אשר הוסיף, "למרות שלנו החרדים יש מחלוקת בנושאים האלה אבל היא מחלוקת לשם שמיים – אבל אתה רוצה לקחת את המסורת של הרב קוק, של הרב הרצוג, של הרב אונטרמן, שאתה בא מהציבור הזה, ואת זה אתה בא להחריב ברגל גסה? הרבנות זה לא עזה" הבהיר אשר.

    אשר סיים ואמר לכהנא: "הרבנות זה מוסד חשוב שצריך לקבל את המעמד שלו לפחות כמו בתי המשפט. למה אתה רץ עם את הרפורמות שלך? תוכיח את עצמך במשרד הזה שאתה באמת דואג למוסד הזה ואחרי זה תדבר על הרפורמות אם עוד תהיה לכם ממשלה בכלל".



    0 תגובות