נציב תלונות השופטים ביקר את עינוי הדין בעליון: "פוגע באמון הציבור"

    ישראל רובין No Comments on נציב תלונות השופטים ביקר את עינוי הדין בעליון: "פוגע באמון הציבור"

    נציב תלונות הציבור השופט בדימוס אורי שוהם, קיבל את טענת ארגון 'בצלמו' על עינוי דין ממושך בעליון בשני תיקים חשובים הנוגעים לזכויות האזרח והעביר ביקורת על התנהלות שופטי העליון. שי גליק: "מצער ומקומם ששוב שופטי העליון מנסים להתחמק מביקורת"

    בג"צ צילום: פלאש90
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נציב תלונות הציבור על שופטים, השופט בדימוס אורי שוהם קיבל שתי החלטות כנגד שני תיקים שבהם נעשה עינוי דין בבית המשפט העליון. התיק המפורסם הינו חוק דירה שלישית בו בג"ץ פסל את החוק בשנת 2017. בעקבות כך הגיש היועמ"ש לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט בקשה לדיון נוסף.

    חרף זאת רק החודש ומיד לאחר שהוגשה התלונה בחר השופט חנן מלצר לכתוב החלטה בעניין. כך גם במקרה נוסף של תיק גירושין סבוך בו דנו שלשת שופטי העליון חנן מלצר מני מזוז ועוזי פוגלמן, סיכומי הצדדים התקיימו בשנת 2015 אולם פסיקת בג"ץ ניתנה בחודש האחרון חמש שנים לאחר הזמן.

    כזכור תקנון האתיקה של השופטים קובע ששופט יעשה כל שביכולתו למנוע עינוי דין לצדדים, אולם נדמה ששופטי ישראל בחלקם לא ממש סוברים כך. בתגובה לעינוי הדין החמור, הגיש שי גליק מנכ"ל בצלמו תלונה כנגד שני מקרים הללו.

    בתלונות הוא מציין שחוק דירה שלישית נוגע לכלל אזרחי ישראל ומהווה עינוי דין משמעותי על כולם. בתלונת הגירושין הוא מציין שארגוני מסייע למשפחות שהתגרשו ומקרי גירושים הינם כבר דבר סבוך וכל זמן שהתיק בביהמ"ש פתוח המתח והמריבות ממשיכות להתקיים ולפגוע הן בבני הזוג והן בילדים הרכים.

    השופטים שקיבלו את התלונה, סרבו כמובן להגיב ודרשו לדחות את התלונה על הסף בשל טענות שארגון בצלמו לא צד להליך או שהכחישו את דבק קיומו של הארגון.

    נציב תלונות השופטים, דחה את טענות השופטים ודרש לקבל תשובה ברורה, השופטים להגנתם טענו, כי היו עמוסים בדיונים שונים ולכן לא פסקו. הנציב דחה את דבריהם והעיר להם על כך בדבריו הוא כתב: "מדובר לכל הדעות, בעיכוב ניכר במתן ההחלטה, דבר שעלול לפגוע בתדמית מערכת המשפט ובאמון הציבור בה" ולכן הוא מעיר להם על כך.

    בתגובה לעינוי הדין וההתעלמות המופגנת מהדאגה לזכויות האזרח, שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "מצער ומקומם ששוב שופטי העליון מנסים להתחמק מביקורת. אני מברך את הנציב שבחר לדון בתלונה ולכתוב הערה כנגד המשנה לנשיאה ומקווה ששאר שופטי ישראל יעשו ככל יכולתם למנוע עינוי דין בכל המקרים שהם דנים בהם".



    0 תגובות